کد خبر : 1703017 | 29 مرداد 1399 ساعت 13:14 | 15.1K بازدید | 7 دیدگاه

از تمام ظرفیت‌‎های حقوقی و اجرایی کشور در CAS استفاده خواهیم کرد

سلطانی‌فر: حکم فیفا درباره ویلموتس ناعادلانه بود

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به توضیح درباره پرونده مارک ویلموتس پرداخت و مدعی شد از تمام توان برای عبور از این رای ناعادلانه سود خواهند برد.

سلطانی‌فر: حکم فیفا درباره ویلموتس ناعادلانه بود

به گزارش "ورزش سه"، وزیر ورزش و جوانان که طی روزهای اخیر بعد از اعلام رای فیفا درباره پرداخت مطالبات مارک ویلموتس با هجمه‌هایی نیز مواجه شده است، در حاشیه جلسه هیات دولت به موضوع سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی واکنش نشان داد.
سلطانی‌فر در اینباره گفته: این قضیه به نظرم چند وجه دارد. اگر در عقد قرارداد قصور و سهل انگاری و مشکلی وجود داشته قطعا دستگاه های نظارتی و بازرسی کل کشور و نهادهای امنیتی  بررسی کردند و پرونده‌های لازم را تشکیل داده و به محاکم قضایی خواهند داد. مردم مطمئن باشند که این حرکت مبارزه با فساد با ورزش که با همکاری وزارت ورزش و وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی آغاز شده، حتما با خاطیان و مقصران برخورد لازم انجام خواهد شد.

 

وزیر ورزش و جوانان در بخش بعدی صحبت‌هایش مدعی شد در راستای مبارزه با فساد از تمام توان برای به سرانجام رسیدن پرونده ویلموتس در دادگاه عالی ورزش سود خواهند برد: مطلب دوم و مهم این است که حکم ناعادلانه توسط فیفا بر علیه فوتبال و ورزش ایران صادر شده و ما فکر می کنیم برای دفاع از منافع ملی و جلوگیری از اتلاف مالی و دفاع از فوتبال ملی مان کاری که باید به فوریت انجام بدهیم این است که از تمام ظرفیت‌های حقوقی و اداری و اجرایی کشور استفاده کنیم و بتوانیم به گونه‌ای تدبیر شود که حکم فیفا در CAS شکسته شود. ما توصیه کردیم که از تمام ظرفیت های حقوقی کشور استفاده شود، هم در بازرسی کل کشور، هم در وزارت خارجه، هم در حوزه معاونت ریاست جمهوری و هم وزارت ورزش و در دستگاه های مختلفی که این ظرفیت وجود دارد تا همگرایی و هم افزایی خوبی به وجود بیاید تا بتوانیم در جهت حفظ منافع ملی و دفاع از فوتبال ملی، دفاع لازم را بکنیم و بتوانیم حکم فیفا را که ناعادلانه می‌دانیم با توجه به ابعاد مختلف قراردادی که بوده و مسیر رسیدگی به پرونده که خیلی غیرمنطقی انجام شده، در CAS بشکنیم.

 

وی درباره مشکلات مالی و پرونده‌های پرتعداد ورزش و فوتبال ایران و همچنین ارزیابی‌اش از نحوه مدیریت فوتبال ایران گفت: مدیریت فعلی که مدیریت موقت است. بعد از اینکه ریاست سابق استعفا دادند بلافاصله اقدام کردیم تا انتخابات انجام شود. اما فیفا اساسنامه فدراسیون ایراداتی گرفته و اقداماتی برای رفع آن انجام شد. آنها روز به روز خواستار این بودند که دخالت نهادهای مختلف و دولت کمتر و محدودتر شود، اگر چه خیلی هم در گذشته محدود بود. حتی فیفا حضور وزیر ورزش و معاون وزیر ورزش را در مجمع تحمل نمی کند و خواستار حذف این دو مسوول شده. به هرحال هر زمان فیفا اساسنامه پیشنهادی را تایید کند، مطمئنا با تصویب آن در مجمع، مراحل مختلف انتخابات انجام می‌شود تا رییس دائمی فدراسیون را انتخاب کنیم.

دیدگاه‌ها