کد خبر : 1703300 | 30 مرداد 1399 ساعت 23:00 | 28.6K بازدید | 4 دیدگاه

شیخ، پنجمین آقای گل آبی؛

دیاباته اولین آقای گل خارجی استقلال در تاریخ

مهاجم مالیایی استقلالی‌ها توانست با دبل خود در هفته پایانی مقابل شاهین شهرداری بوشهر عنوان آقای گلی لیگ نوزدهم را از آن خود کند.

دیاباته اولین آقای گل خارجی استقلال در تاریخ

به گزارش "ورزش سه"، در حالی دقایقی قبل سوت پایان نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران دمیده شد که تکلیف قهرمان لیگ مشخص بود و تیم‌ها برای کسب سهمیه آسیایی و فرار از مهلکه سقوط تلاش می‌کردند؛ در یکی از مهم‌ترین بازی های هفته در بوشهر شاگردان فرهاد مجیدی برای رسیدن به سهمیه آسیایی نیاز به کسب پیروزی داشتند، آن‌هم در حالی که نیمه نخست با برتری شاهینی‌ها به پایان رسید.

 

اما  در نیمه دوم دبل شیخ دیاباته و گلزنی وریا غفوری و مهدی قایدی باعث شد تا آبی‌ها اختتامیه پرگلی را برگزار کنند و نایب قهرمانی خود را در لیگ نوزدهم جشن بگیرند؛ اتفاق مهم در کنار این عنوان به دست آمده که باعث شد تا آبی‌ها مستقیما راهی فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شوند، آقای گلی شیخ دیاباته با دبل خود بود که توانست با ثبت 15 گل لیگ نوزدهم را به اتمام برساند. آن‌هم در شبی که شهریار مغانلو گلزنی کرد و برای دقایقی آقای گلی مشترک برای لیگ نوزدهم رقم خورد اما دیاباته با گلزنی خود مقابل شاهین معادلات را به هم زد و کفش طلا را از دستان مغانلو ربود.

 

1521154

 

 

در تاریخ حضور استقلال در ادوار لیگ فوتبال ایران تاکنون هیچ بازیکن خارجی موفق به کسب عنوان آقای گلی با پیراهن این تیم نشده است؛ شیخ دیاباته مهاجم مالیایی استقلالی‌ها توانست این عنوان را از آن خود کند. پیش از شیخ دیاباته، غلامحسین مظلومی دو بار موفق به کسب عنوان آقای گلی شده بود و رضا عنایتی، علی سامره و آرش برهانی هر کدام یکبار کفش طلای فوتبال ایران را کسب کرده بودند تا شیخ دیاباته پنجمین آقای گل تاریخ باشگاه استقلال شود.

دیدگاه‌ها