کد خبر : 1703611 | 01 شهریور 1399 ساعت 14:05 | 14.1K بازدید | 2 دیدگاه

از پاس تا آلومینیوم؛ 

اراک و خطیبی چطور لیگ برتری شدند؟

تیم فوتبال آلومینیوم اراک در حالی به عنوان دومین تیم از لیگ دسته اول راهی لیگ برتر شد که در نیم فصل دوم بهترین نتیجه را در بین تمامی تیم ها کسب کرد.

به گزارش "ورزش سه"، نماینده اراک در نیم فصل اول با 26 امتیاز در مکان هفتم جدول جای داشت و به نظر کار این تیم برای صعود به لیگ برتر دشوار بود؛ با این حال اما با حضور رسول خطیبی در کادرفنی این تیم در نیم فصل دوم، 37 امتیاز از 17 بازی کسب کرد تا بالاتر از تیم هوادار 36 امتیازی به عنوان بهترین تیم نیم فصل دوم معرفی شود.


همچنین در خط دفاعی تیم آلومینیوم با 20 گل خورده پس از تیم نود ارومیه که 17 گل دریافت کرد، بهترین آمار دفاعی را در این فصل از آن خود کرد که این موضوع توانست در کنار خط حمله خوب، تیم آلومینیوم را در اکثر دیدارها به بردهای ارزشمندی برساند و سرانجام باشگاه آلومینیوم با برتری برابر داماش گیلان به دو دهه انتظار مردم اراک پایان داد و استان مرکزی را در سطح اول فوتبال کشورمان صاحب نماینده کرد.

 

1521634


اراک، هجدهمین شهر بزرگ ایران است که جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر دارد. شهری کاملا صنعتی که در میان کارخانه‌های آلومینیوم‌سازی، ماشین‌سازی، واگن‌سازی و لوکوموتیوسازی و ... احاطه شده است و همین مساله باعث شد تا اراک یکی از آلوده‌ترین و در عین حال گران‌ترین شهرهای ایران باشد. با این وجود مردم این شهرِ نه چندان پرقدمت آرزو داشتند که نماینده‌ای در سطح اول فوتبال ایران داشته باشند که سرانجام قبل از بیست ساله شدن، انتظار مورد نظر به سرانجام رسید.


اراکی‌ها برای اینکه نماینده‌ای در لیگ برتر داشته باشند از همان ابتدا تلاش زیادی کردند اما همت جدی در باشگاه‌داری وجود نداشت. همه چیز با پاس اراک شروع شد. سال بعد صنایع اراک، نام جدید تیم شد و بعد از چند سال آلومینیوم اراک روی کار آمد اما خیلی زود شن‌سای ساوه جایش را گرفت. سپس همیاری اراک به عنوان نماینده استان معرفی شد و در گام بعدی شهرداری، مالکیت تیم را به عهده گرفت. تیم در بین لیگ یک و ۲ در رفت و آمد بود تا اینکه کار به جایی رسید که آلومینیوم برای بار دوم پیش قدم شد و این بار هدفی جدی را دنبال کرد. تیم تا آستانه لیگ برتری شدن هم در این سال‌ها ۲ بار پیش رفت اما یک بار در پلی‌آف به استیل آذین باخت و یک بار هم به عنوان چهارمی بسنده کرد تا اینکه در این فصل، انتظار دیرینه به پایان رسید.

دیدگاه‌ها