کد خبر : 1703832 | 02 شهریور 1399 ساعت 18:18 | 55.7K بازدید | 1 دیدگاه

مزد تلاش 22 ساله‌ام این نبود؛ 

داوری: خداحافظ، فامیلی‌ام را هم عوض می‌کنم

کمک داور باتجربه فوتبال ایران به شدت نسبت به تصمیمات اخذ شده درباره دربی معترض است.

 داوری: خداحافظ، فامیلی‌ام را هم عوض می‌کنم

به گزارش "ورزش سه" بابک داوری کمک داور لیگ برتر فوتبال ایران که در زمره باتجربه ترین‌هاست و سالها از حضور وی در مستطیل سبز می‌گذرد، در واکنش به عدم جایگیری نامش در لیست داوران دیدار دربی 93 به رغم وعده‌هایی که مطرح شده بود، در گفتگو با خبرنگار ما گفت که دیگر مطمئنا داوری نخواهد کرد؛ وی در بخش آغازین صحبت‌های خود گفت: با توجه به این‌که در لیگ هجدهم بهترین کمک داور شناخته شدم و در یکسال اخیر هم عملکردم مشخص است و با توجه به پیشینه‌ای که چندین بار در جمع داوران برتر فصل قرار گرفتم می‌خواستم در پایان لیگ نوزدهم از داوری خداحافظی کنم و صحبت‌هایی با کمیته داوران هم داشتم. در ابتدای فصل تست آمادگی جسمانی را در با موفقیت پشت سر گذاشتم و چند قضاوت در نیم فصل اول هم داشتم، در نیم فصل دوم هم با موفقیت تست‌ها را گذراندم اما متاسفانه خواستند از کمک داوران جوان استفاده کنند و من را کنار گذاشتند؛ با اینکه‌ اشتباهات تاثیرگذاری هم بعضا از سوی کمک داوران جوان شکل گرفت که مطمئنا می‌توانستیم ما کمک دست کمیته داوران باشیم اما از ما استفاده نکردند.

 

داوری افزود: با این‌حال من سکوت کردم تا بازی‌های لیگ تمام شود تا برای همکاران حاشیه‌ای پیش نیاید و این میان خدایی نکرده سواستفاده‌ای صورت نگیرد؛ منتظر بودم با توجه به صحبت‌های آقایان که حداقل دربی به عنوان کمک داور یا کمک داور ذخیره به من ابلاغ می‌دهند اما متاسفانه امروز که اسامی داوران دربی اعلام شد، اسم بنده نبوده و من از همینجا و از طریق ورزش سه اعلام می‌کنم پس از 22 سال تلاش و فعالیت صادقانه و عملکرد قابل قبول در عرصه کمک داوری از دنیای داوری کناره گیری می‌کنم و اعلام می‌کنم که برخلاف آقایان از در نخواهم رفت که از پنجره بازگردم.

 

بابک داوری در ادامه صحبت‌های جنجالی خود گفت: در 15 سال اخیر مافیایی در داوری مملکت صاحب نفوذ شدند و تاثیرگذار هستند و در کسوت‌های مختلف صاحبت قدرت هستند؛ همین‌ها باعث شدند تا داوری ما در سراشیبی قرار گیرد و الان می‌شود گفت یک مخروبه بیش از داوری نمانده است. امیدوارم هر کسی که دلسوز است هم برای فوتبال ایران و هم برای جامعه داوری بتواند این مشکلات را حل کنند چرا که همگان در درون خانواده داوری می‌دانند مخاطب چه کسانی هستند.

 

او افزود: من از سال 2011 که آقای عنایت مسئول کمیته داوران بودند وارد لیست بین المللی شدند، در سال 2012 آقایانی که مسئول بودند نام من را در لیست در جایگاه نهم کمک داوران قرار دادند و نفری جدید را که سفارش شده از سوی آن‌ها بود در سال به عنوان نفر هفتم معرفی کردند؛ مثال واضح آن است اینکه که برای خودمان اگر بخواهیم بربری هم بخریم باید در صف نانوایی قرار بگیریم نه این‌که چون من دکتر هستم یا شغل رده بالایی دارم بخواهم حق خوری داشته باشم! در ادامه و سال بعد که آقای عسگری ریاست کمیته داوران را برعهده داشتند، با این‌که نام من در لیست همچنان نهم بود اما آنقدر خوب تلاش کردم و درخشیدم که همراه با رضا سخندان عزیز داوری دربی را به من دادند و دو سال بعد به عنوان کمک‌داور فصل انتخاب شدم.

 

کمک داور باتجربه فوتبال ایران درباره دوران ریاست فریدون اصفهانیان گفت: در آن زمان یادم هست که در کلاس‌های پیش فصل آقای ترکی در اعتراض به نحوه مدیریت آقای اصفهانیان شرکت نکردند و بنده همانجا در کلاس ایستادم و گفتم غیبت آقای ترکی به دلیل ضعف مدیریت کمیته داوران است؛ که متاسفانه آن‌سال آقایان انتقاد من را بر نتابیدند و دو ماه بعد آن‌هم در حالیکه من بهترین کمک داور فصل شناخته شده بودم، نام من را از لیست بیرون گذاشتند. دو فصل قبل هم من بهترین کمک داور فصل شدم اما بازهم این اتفاقات برای من ادامه داشت.


بابک داوری درباره اینکه دو سال قبل از داوری خداحافظی کرده گفت: من وقتی اعتراض خود را به شرایط می‌گفتم رئیس کمیته داوران به بنده زنگ زدند و گفتند صورتجلسه شده است که بابک داوری در کنار حسین زرگر دو سال قبل از داوری خداحافظی کرده است؛ در این‌باره باید بگویم که اول این‌که دو سال قبل من سنم به اندازه آقای زرگر نبوده است و دوم هم این‌که داوران بین المللی می‌توانند تا 45 سالگی به کار خود ادامه دهند که من متولد 1353 هستم و محاسبه کنید که دو سال آیا از 45 سالگی عبور کرده بودم یا خیر؟ طبق آیین‌نامه داوران بین المللی تا سه سال پس از عبور از 45 سالگی می‌توانند در صورت پذیرفته شدن در تست‌های پزشکی به کار خود ادامه دهند. من درخواستم این است که این صورتجلسه تصویرش را در اختیارم بگذارند.

 

وی همچنین گفت: شنبه هفته قبل با آقای سهرابی جلسه داشتم و با ایشان صحبت کردم و گفتم می‌شود لطفا برای یادگاری به من صورتجلسه را بدهید تا برای خودم در خانه نگه دارم! ایشان به من گفتند صورت جلسه مربوط به زمان آقای ساکت است؛ یعنی چه مربوط به آقای ساکت است، اگر قدیمی است که سن من زیر 45 سال بوده و اگر جدید هم بوده که با سند و مدرک صحبت کنید. متاسفانه در این فدراسیون که حال با قرارداد ویلمتوس نشان داد آقایان برای فوتبال این مملکت چه کردند در حالی‌که همه آن را در حال گذرنادن در خواب 5، 6 ستاره بودند این عملکرد آن‌هاست.

 

بابک داوری درباره اتفاقات پیرامون جامعه داوری گفت: برای داوران جوان امیدوارم که پیروز باشند و به حق‌شان برسند؛ سال قبل آقای رضا سخندان افتخار جامعه داوری را آن‌گونه کنار گذاشتند و امسال هم نوبت بابک داوری بود. امیدوارم سالهای بعدی نوبت شما عزیزان نباشد. این دنیا تمام خواهد شد باید تلاش کرد تا نام نیک به یادگار بماند فقط متاسفم برای کسانی که لباس مقدس و کسوت داوری را یدک می‌کشند، من به عنوان داور معتقدم کارمان وجدان است و اگر لغزشی داشته باشیم در قضاوت‌مان نمی‌توانیم تصمیم‌مان را بر پایه عدالت و واقعیت بگیریم. وقتی در کمیته داوران عدالت رعایت نمی‌شود چرا که جامعه فوتبال یقه داوران را می‌گیرد که چرا آن اشتباه و این اشتباه رخ داده است.

 

داوری در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: ریشه اشتباهات داوری را بروید در خیابان سئول، ساختمان فدراسیون فوتبال، طبقه اول، اتاق ریاست کمیته داوران! هر کسی هم در 10 15 سال اخیر آمده برای باند و رفقای خود و منافع و جایگاه‌اش متاسفانه تلاش کرده است. من کنار می‌روم و دیگر کسی بنده را نه در کسوت نماینده فدراسیون و نه در کسوت ناظر داوری خواهد داد و خودم را پیشکسوت داوری نمی‌دانم و حتی اگر احساس کنم که در زیر فشار هستم فامیل خودم را تغییر خواهم داد تا دیگر هیچ اسم و نامی از داوری به چشمم نیاید.

دیدگاه‌ها