کد خبر : 1703867 | 02 شهریور 1399 ساعت 20:38 | 45.4K بازدید | 0 دیدگاه

انتخاب او قطعی نشد 

علیپور: این ماجراها برای صیانت از سلامت خود کرمانشاهی بود

علیپور ریئس کمیته صیانت ازسلامت فوتبال توضیحاتی درباره جلوگیری از حضور کرمانشاهی برای قضاوت دربی 93 ارائه کرد.

علیپور: این ماجراها برای صیانت از سلامت خود کرمانشاهی بود  

به گزارش "ورزش سه"، رضا کرمانشاهی 42 ساله قرار بود دربی 93 را سوت بزند ولی کمیته صیانت از سلامت فوتبال از ساعاتی پیش متنی منتشر کرد و گرفتن قضاوت دربی از این داور را برعهده گرفت. البته که محمدرضا زاهدی فر دیگر داوری که نامش برای سوت زدن دربی انتخاب شده بود، نیز خیلی زود نامش قلم گرفته شد و دربی 93 به پیام حیدری سپرده شد.


حجت الاسلام علیپور رئیس کمیته سیانت از سلامت فوتبال در گفتگویی که با رادیو جوان داشت، در مورد دلیل خط خوردن کرمانشاهی اینطور توضیحاتش را آغاز کرد:« ما یک کارگروهی داریم به اسم کارگروه هماهنگی ونظارت وکنترل بر مسابقات لیگ. این ستادی متشکل از کلیه اعضای سازمان لیگ است؛ نظیر کمیته داوران، کمیته اخلاق، کمیته داوران، کمیته پزشکی و .... در واقع تمام ارکانی که در برگزاری مسابقه نقش موثری دارند در این کارگروه حضور دارند.


او سپس ادامه داد: « یک سری مباحث از قبل مطرح بود و برای صیانت از سلامت خود آقای کرمانشاهی هم مسائلی مطرح شد. البته کمیته داوران مستقلا تصمیم می گیرند. همانطور که می دانید کمیته داوران و کمیته انضباطی به صورت مستقل تصمیم می گیرند. کسی در این حکم دخالتی نداشته. دو سه نفر برای دربی مطرح شده بودند و قرار بود با درنظر گرفتن تمام موارد، یکی از داوران انتخاب شود.» 


علیپور درباره این موضوع که انتخاب کرمانشاهی با توجه به صحبت های خود این داور قطعی بوده یا خیر، عنوان کرد: « نه انتخاب ایشان قطعی نشده بود. این یک بی احتیاطی است یا عجله در اقدام است که آقای کرمانشاهی خودش اعلام کرده که دارو دربی شده است.» 


رئیس کمیته صیانت از سلامت در فوتبال در رابطه با دلیل کنار گذاشته شدن کرمانشاهی بیان کرد: « چیز خاصی نیست که خدایی ناکرده خدشه ای به شخصیت این داور محترم وارد شود. در واقع مجموع پارامترهایی که در نظر گرفته شد، مصلحت بر این شد که تصمیم بهتری گرفته شود.» 


علیپور در واکنش به این سوال که کمیته صیانت از سلامت حق ورود به این ماجرا را نداشته و تنها کمیته های انضباطی، اخلاق و استیناف این حق را دارند، اینطور توضیح داد: «کمیته صیانت از سلامت بحث پیشگیری دارد. بله ما حکم قضایی نمی توانیم صادر کنیم و سه کمیته ای که گفتید، می توانند این کار را بکنند. ولی دوستان بدانند که ما ستادی متشکل در فدراسیون و سازمان لیگ داریم و وظیفه اش رصد کردن تمامی موارد در تمامی مسابقات مثل شرط بندی و دوپینگ و  ... است.  هم کمیته انضباطی و هم کمیته اخلاق نمایندگانی در این ستاد دارند و اگر اقدامی انجام می شود، تصمیمی جمعی است و نظرات این کمیته ها قطعا لحاظ می شود.»

دیدگاه‌ها