کد خبر : 1704550 | 06 شهریور 1399 ساعت 11:43 | 110.4K بازدید | 3 دیدگاه

لحظات کلیدی قبل از گل دانشگر 

مجیدی قبل ازضربات پنالتی بازی را برد

دیدار شب گذشته استقلال و پرسپولیس دارای نکات برجسته ای بود و درس هایی زیادی داشت، شهرآوردی که در آن طرف آبی مزد زحماتش را گرفت.

 مجیدی قبل ازضربات پنالتی بازی را برد     

به گزارش " ورزش سه " ، کافی‌است‌ یک بار دیگر تصاویر دقیقه 89تا 93بازی شب گذشته را مرور کنیم تا دوباره به راز بزرگ هستی برسیم."امید" دقیقه 89 بازی و بعد از گل تماشایی علیپور به استقلال و شادی پرسپولیسی ها برای برد در داربی و رسیدن به فینال حذفی ، دوربین پخش زنده تلویزیونی فرهاد مجیدی مربی استقلال را نشان داد که دستور تعویض زکی پور را صادر کرد و نگاهی به ساعت دستش انداخت که دقایق بازی را نشان می دهد . شادی گل پرسپولیسی ها و تعویض زکی پور حدود یک دقیقه از وقت بازی را می گرفت و مجیدی و استقلال تنها وقت های اضافه بازی را برای جبران این گل فرصت داشتند. زکی پور به بازی آمد و میلیچ یه خط جلوتر به بازی گرفته شد و با اضافه شدن دانشگر به خط حمله مجیدی به فکر زدن گل با ارسال از جناحین و نه بازی مستقیم با مثلث دیاباته ، ارسلان و دانشگر بود .سرمربی استقلال درست فکر کرده بود، جناح راست پرسپولیس که در برابر شب خوب قایدی فشار زیادی را متحمل می شد با اضافه شدن زکی پور و میلیچ نقطه بازگشت استقلال شد . اتفاقی که به سرانجام رسید و محمددانشگر سانتر ارسالی میلیچ را روی سر شجاع خلیل زاده با ضربه سر تماشایی به گل تبدیل کرد تا با تساوی در دقیقه 93بازی نیمکت  آبی ها همانند شروع بازی جنگ تاکتیکی را از تیم پرسپولیس و یحیی ببرند.


بازی نیز با ابتکار عمل استقلال در  بیست دقیقه اول بازی شروع شد، نکته قابل توجه در بازی سورپرایز دو مربی بود ، یحیی با نیمکت نشینی کمال کامیابی نیا و قرار دادن شجاع خلیل زاده در سمت چپ خط دفاعی با جابجایی نفرات به زمین مسابقه آمد، در حالی که مجیدی با تغییر تاکتیکی و نوع جدید فوتبالی که بازیکنانش اجرا کردند از سورپرایزش رونمایی کرد.اتفاقی که در این دو ماهه اخیر از او و نیمکت یکدستش بارها دیدیم . بازی با تراکتور، دو بازی با سپاهان و پرسپولیس و استفاده از تاکتیک های مختلف در طول بازی و با توجه به شرایط آن  نشان داد مجیدی قابلیت های خاصی در مربیگری دارد که می تواند او را همانند دوران فوتبالش از دیگران متمایز کند.

 

 

 


 فشار استقلال از جناح راست پرسپولیس با نزدیک شدن علی کریمی و فرشید اسماعیلی به مهدی قایدی که با  عقب نشینی آرش رضاوند به مرکز میدان و آزادی عمل بیشتر کریمی و حضور مداوم میلیچ در نیمه زمین پرسپولیس همراه بود عرصه را به پرسپولیس که تنها  احمد نوراللهی را  در میانه میدان به بازی گرفته بود تنگ کرد تا در دقایق اولیه نیمه اول بازی استقلال حاکم توپ و میدان باشد. آبی ها بارها با پاس های تکضرب و کوتاه در این منطقه زمین جولان دادند و خیلی زود نیز به گل برتری رسیدند ، گلی که می تواند سال ها توسط استقلالی ها روایت شود.

 


یحیی خیلی زود به اشتباهش پی برد و با خارج کردن شیری ، کامیابی نیا را به میدان فرستاد و از سیامک نعمتی در جناح راست استفاده کرد تا بتواند تعادل را ایجاد کند و همین اتفاق هم افتاد و قرمزها تا حدودی توانستند لحظات اولیه بازی را با چرخش مناسبتر توپ جبران کنند.


دست مجیدی که برای استفاده از نفرات بسته تر از یحیی بود ، در نیمه دوم با مصدومیت زود هنگام فرشید اسماعیلی بسته تر شد و آرش رضاوند هم همانند اسماعیلی از ترکیب استقلال خارج شد ولی مجیدی تجربه این روزها را هم داشت ،با پائین آمدن وزن میانه میدان آبی ها مجیدی تیمش را جمعتر کرد و همانند دو بازی با سپاهان  به زمین خودی برگشت تاخط هافبک پرسپولیس تکلیف بازی را یکسره نکند و در آخر بازی مزد تفکراتش را که قبل از بازی و یا با تغییرات تاکتیکی و در حین بازی انجام می شود گرفت و  در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست داد

 

 

 


نداشتن روزبه چشمی عنصر اصلی خط دفاع و سیاوش یزدانی و استفاده از محمددانشگر بدون تمرین در ده روز اخیر نیز نتوانست جلوی برد باارزش استقلال برابر رقیب دیرینه را بگیرد و تیم مجیدی سزاوارانه و در روزی که لیاقت بردن حریف سنتی را داشت به این مهم دست یافت تا به فینال رقابت های حذفی برسد و به مصاف تراکتور برود.


مجیدی که در بدترین شرایط نیمکت استقلال را قبول کرد و جانشین استراماچونی شد، این روزها به  سکوت خبری رفته است و هیچ واکنشی به اخبار ناخوشایندی که از بازگشت استراماچونی در مطبوعات ایران و ایتالیا شنیده می شود نداشته(...) .

 

 

 

 

او که مدیرعاملش را نیز در روزهای قبل از داربی در ایتالیا می دید بدون توجه به حاشیه های متعدد این روزها به فکر قهرمانی استقلال در جام حذفی و ادای دینش به هواداران است. او که ثابت کرده هیچ چیز جز موفقیت استقلال برایش مهم نیست روزهای سختی را همراه با شادی هوادارانش می گذراند. مجیدی خودش را به استقلال ثابت کرده است ، چه در روز هایی که چک های متعددش از باشگاه را بایگانی کرد تا تیم از لحاظ مالی در مضیقه نباشد و چه روزی که به خاطر هوادارها ماند و با گلزنی دقیقه 91 شکست استقلال برابر پرسپولیس را جبران کرد.


او فرزند واقعی باشگاه است و حالا وقت حمایت از اوست ، مردی که در یکماه گذشته با اندیشه های تاکتیکی و در زمان کمبود بازیکن دو بار سپاهان امیر قلعه نویی را برد و یکبار پرسپولیس یحیی گل محمدی را .


محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها