کد خبر : 1704908 | 08 شهریور 1399 ساعت 22:48 | 117.5K بازدید | 5 دیدگاه

الماس تراش خورده دوباره در آستانه جدایی؛

شاید امیری بعد از لیگ قهرمانان به ایران برنگردد!

جدایی وحید امیری از پرسپولیس می‌تواند مشکلاتی تازه را پیش پای یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال این باشگاه بگذارد.

شاید امیری بعد از لیگ قهرمانان به ایران برنگردد!

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان تهرانی روزهای ملتهب و پرتنشی را سپری می‌کنند و این وضعیت در مدیریت باشگاه، کادرفنی، بازیکنان و حتی جامعه هواداری نیز وجود دارد و هر یک به محرک دیگری تبدیل شده اند. در شرایطی که شب گذشته تصویری از حضور مهدی رسول پناه در عزاداری منتشر شد و در حالی که خبری از یحیی گل محمدی نیست، احتمال جدایی چند بازیکن پرسپولیس در حالی مطرح شده که بسیاری انتقال آن را قریب الوقوع می‌دانند چرا که پیشنهادهایی جدی، وسوسه انگیز و قابل توجه را پیش روی خود می‌بینند.

 

وحید امیری یکی از این بازیکنانی است که پس از گذراندن فصلی درخشان با پیراهن و در حالی که بسیاری تصور می‌کردند که او به صورت قطعی در ترکیب پرسپولیس خواهد ماند، پیشنهادی در حد 700 هزار دلار را در جیب دارد. تیم خواهان او در یکی از لیگ های حاشیه خلیج فارس حضور دارد و برای حضور قدرتمند در فصل 2020-2021 آماده می‌شود و وحید امیری را هم به عنوان ستاره ای بین المللی مدنظر گرفته است تا شمار بازیکنان ایرانی اش را افزایش دهد.

این در حالی است که وینگر شماره 19 با پرسپولیس قرارداد دارد و برای جدایی از این تیم باید رضایت مدیران این باشگاه را جلب کند اما پیشنهاد دلاری این باشگاه عربی سبب شده تا امیری هم با درخواست مالی ویژه آماده حضور در پای میز مذاکره شود. همین موضوع در کنار نیاز مبرم پرسپولیس به ارز خارجی سبب شده تا احتمال جدایی این ستاره خرم آبادی بیش از گذشته مطرح شود چرا که پرسپولیس به هیچ عنوان توانایی پرداخت چنین ارقامی را ندارد.

امیری که این فصل بعد از علیپور و ترابی با شش گل سومین گلزن پرسپولیس در لیگ نوزدهم بود، در روزهایی ناکامی براندائو جونیور نقش مهاجم سایه کارآمد را برای سرخ ها ایفا کرد. سپس در پست هافبک کناری درخشید و بعد نوبت به حضورش در پست دفاع چپ رسید و توانست در این منطقه نیز رضایت کادرفنی را جلب کند.

 

 

1523471

 

بعد از تثبیت قهرمانی پرسپولیس نیز این ستاره 32 ساله با ثبت میانگین دو پاس کلیدی و دریبل، یکی از پنج بازیکن برتر سرخ ها بود و نقشی کلیدی را در تیم گابریل کالدرون و سپس یحیی گل محمدی ایفا کرد. کالدرون علاقه ویژه ای به وحید امیری داشت و در شرایطی که بسیاری تصور می‌کردند او بعد از ترک ترابزون اسپور دچار افت شده، با هدایت کالدرون به ستاره ای تبدیل شد که جایگاه بی بدیل در ترکیب قرمزها داشت و در دوران گل محمدی هم این روند را ادامه داد.

در آخرین بازی پرسپولیس امیری دوباره تغییر پست را تجربه کرد. پس از این که حدود یک ساعت در کنار علی علیپور به عنوان مهاجم بازی کرد، با خروج نادری در پست دفاع چپ قرار گرفت و ساعت دوم بازی را با شش کنش دفاعی سپری کرد. او که از تکنیک خوبی بهره می‌برد بارها برای دریبل بازیکنان استقلال تلاش کرد و با ثبت 88درصد پاس صحیح در شب شکست سرخ ها نمایش قابل قبولی را ارائه کرد.

 

نکته مهم این است که ستاره 32 ساله پرسپولیسی ها باوجود سن و سال نسبتا بالا، هنوز در اوج دوران فوتبالش حضور دارد و شاید تعداد انگشت شماری از این بازیکنان در لیگ برتر ایران حضور داشته باشند. البته باید دید خود امیری هم که از افت ابتدای فصل به فرم ایده آل کنونی رسیده، آیا دوباره ریسک جدایی را خواهد کرد یا خیر؟ البته با وضعیت مالی باشگاه های ایرانی و پیشنهادهای وسوسه انگیز دلاری، شاید هر فوتبالیستی آینده خود را ترجیح بدهد.

 

 

 

وحید امیری که دو سال پیش و پس از جام جهانی 2018 ترجیح داد که بعد از پایان قراردادش با پرسپولیس راهی سوپرلیگ ترکیه شود و بازی در اروپا را تجربه کند، حالا شاید دوباره از پرسپولیس برود ولی بار سودی قابل توجه را روانه خزانه این باشگاه خواهد کرد اما جای خالی اش ممکن است یک سد دیگر را برای دفاع از چهارمین عنوان قهرمانی به وجود بیاورد؛ خصوصا این که مدیریت پرسپولیس در خرید فهرست یحیی گل محمدی نقشی ضعیف داشته و شاید بسیار ناتوان تر از آنی باشد که بتواند خلا یکی از 5 یار اصلی پرسپولیس را پر کند.

دیدگاه‌ها