کد خبر : 1706720 | 18 شهریور 1399 ساعت 13:37 | 24.7K بازدید | 0 دیدگاه

یک دنیا منتظر شروع نودمین فصل لالیگا

فصل 2020-2021 نودمین فصل برگزاری لالیگا در اسپانیا خواهد بود. لالیگا به این بهانه نگاهی به این فصل تاریخی انداخته.

یک دنیا منتظر شروع نودمین فصل لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، فصل 2020-2021 لالیگا مثل همیشه جذاب و هیجان انگیز خواهد بود اما این فصل اهمیتی ویژه هم دارد چرا که نودمین فصل برگزاری این لیگ خواهد بود. لیگی با سبک بازی با توپ منحصربفرد و فوتبال تکنیکی. لیگی با فوتبالیست‌های ستاره در باشگاه‌هایی متنوع. لیگی بسیار جدی و رقابتی که فصل گذشته در بین 5 لیگ بزرگ اروپایی سنگین‌ترین رقابت را برای مشخص شدن قهرمان داشته. این لیگ در کشوری برگزار می‌شود که فرهنگ و شور فوتبالی در آن زبانزد است. مسابقات لالیگا در استادیوم‌هایی برگزار می‌شود که در سراسر دنیا شناخته شده هستند. استادیوم‌هایی که بسیاری از آنها در حال بازسازی و مدرن شدن هستند: رئال مادرید، لوانته و اوسوسانو این روزها استادیومهای خود را در حال بازسازی می بینند. از این گذشته لالیگا به استفاده از تکنولوژی روز می بالد و شبکه‌های تلویزیونی این لیگ را یکی از مهمترین ستونهای صنعت سرگرمی می دانند.

 

اما در زمین چمن، مدافع عنوان قهرمانی سعی خواهد کرد برای تکرار قهرمانی‌اش از همان آغاز با اقتدار به میدان برود. رئال بیشتر ستاره های خود را حفظ کرده و مارتین اودگارد نروژی برای تقویت تیم باز خواهد گشت. بارسلونا از سوی دیگر امیدوار است با پروژه جوان سازی خود بتواند جام را از رئال برباید. رونالد کومان سرمربی جدید بارسا برای نظارت بر این پروژه استخدام شده است.

 

1525649

 

دو غول فوتبال اسپانیا به عنوان باارزش ترین باشگاه‌های فوتبال دنیا قدم به این فصل می‌گذارند. بر اساس گزارش نشریه فوربس این دو باشگاه در حال حاضر باارزش ترین باشگاه‌های دنیا هستند. این دومین سال پیاپی است که رئال مادرید با ارزش 1419 میلیونن یورو باارزش ترین باشگاه فوتبال دنیا می‌شود و بارسلونا با ارزش 1413 میلیون یورو با عبور از منچستریونایتد موفق شده عنوان دومین باشگاه باارزش دنیا در سال 2020 را به خود اختصاص دهد. یونایتد با اینکه امسال در رتبه سوم قرار گرفته ولی با دو غول اسپانیایی فاصله زیادی دارد. ترزا دو لموس مدیر کمپانی برند فایننس اسپانیا در این باره گفت: " در دنیای فوتبال دو برند اسپانیایی هستند که باعث درخشش برند اسپانیا شده اند؛ رئال مادرید و بارسلونا. بارازش ترین و قوی‌ترین برندهای این ورزش در کل دنیا. در اینکه مردم اسپانیا باید به ورزش اسپانیا افتخار کنند شکی نیست". هر یک از باشگاه‌های اسپانیایی که در گزارش 50 برند برتر فوتبالی دنیا در سال 2020 قرار دارند در این سال توانسته اند ارزش مادی خود را افزایش دهند. شاخص میانگین قدرت برند برای باشگاه‌های لالیگایی که در این فهرست حضور دارند 79 از 100 بوده و این از امتیاز میانگین همه کشورها بیشتر است.

 

اتلتیکو مادرید دیگر باشگاه اسپانیایی است که در بین این 50 باشگاه حضور دارد. بعد از یک سال که دوران گذار به حساب می‌آمد و در نهایت با کسب مقام سوم لیگ به پایان رسید شکی نیتس که تیم دیگو سیمئونه سال آینده از شرایط لازم برای به چالش کشیدن رئال و بارسا برخوردار است. پشت سر این سه تیم هم باشگاه‌هایی دیگر حضور دارند که کار را برایشان ساده نخواهند کرد. سویا که در فصل گذشته قهرمان لیگ اروپا شد و تیم‌هایی مثل رئال سوسیداد و ویارئال با فوتبال جذاب و مهره‌های خوبی که امسال تابستان به خدمت گرفته اند حرف زیادی برای گفتن دارند. برای مثال بد نیست به جذب داوید سیلوا توسط سوسیداد و اونای امری توسط ویارئال توجه کنید.

 

1525650

 

گراندا و ختافه هم تیم‌هایی هستند که نباید دست کم گرفته شوند. گرانادا برای اولین بار در تاریخ خود به لیگ اروپا صعود کرده و ختافه هم فصل گذشته به مرحله یک هشتم نهایی اروپا راه یافته. از این گذشته باید به باشگاه‌های تاریخی اسپانیا از جمله اتلتیک بیلبائو، والنسیا و رئال بتیس اشاره کرد که به دنبال کسب رتبه‌های بهتر نسبت به فصل گذشته هستند. والنسیا و بتیس هر دو مربیان خود را تغییر داده و ژاوی گارسیا هدایت والنسیا را به دست گرفته و مانوئل پیگرینی به فوتبال اسپانیا بازگشته تا بتیس را هدایت کند. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که در این فصل شاهد رقابتی فشرده و نفس گیر در میانه و بالای جدول لالیگا باشیم.

 

نودمین فصل لالیگا به خصوص برای دو باشگاهی که امسال سالگردهای مهمی را پشت سر می‌گذارند اهمیت دارد. دپورتیوو آلاوس و اوساسونا در فصل پیش رو صدمین سال تاسیس خود را جشن می گیرند و به این منظور برنامه های زیادی تدارک دیده اند. این دو قصد دارند از والنسیا‌، باشگاهی که اخیراً صدمین سال تاسیسش را جشن گرفت الگو گرفته و در زمین چمن هم فصل موفقی داشته باشند. آلاوس به این منظور نشان باشگاه را تغییر داده و حالا امیدوار است با مربی جدیدش پابلو ماچین فصلی خوب در پیش داشته باشد. اوساسونا هم روند بازسازی استادیوم تاریخی اش ال سادار را آغاز کرده است.

 

1525651

 

اما ال سادار تنها ورزشگاه بازسازی شده اسپانیا در فصل پش رو نیست. لوانته هم عملیات بازسازی را در ورزشگاه خود استادی کیوتات دو والنسیا آغاز کرده. ورزشگاه رئال مادرید سانتیاگو برنابئو مهمترین ورزشگاهی است که در حال نوسازی است. معبد فوتبال مدرن و سمبل لالیگا قصد دارد نام خود را به عنوان بهترین و مدرن ترین ورزشگاه دنیا مطرح کند. رئال مادرید فصل گذشته تصمیم گرفت چند بازی آخر فصل خود را در مجموعه تمرینی اش آلفردو دی استفانو برگزار کند و با شروع فصل جدید هم برای پیشرفت سریع‌تر عملیات در برنابئو همین استراتژی را دنبال خواهد کرد. گفته می‌شود زمان قطعی پایان عملیات در برنابئو سال 2022 خواهد بود.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های نودمین فصل لالیگا این است که این فصل در بحبوحه بحران کرونا برگزار خواهد شد. شرایطی که در نیمه دوم فصل گذشته هم برقرار بود. لالیگا در اواخر فصل گذشته از جمله لیگ‌های پیشگام در شروع دوباره مسابقات بود. با شروع دوباره بازی‌ها هیچ اتفاق بدی برای هیچیک از بازیکنان یا دست اندرکاران نیفتاد و لالیگا برای اطمینان از این موضوع پروتکل‌های سخت گیرانه بهداشتی را رعایت کرده و خواهد کرد. با اینحال لالگیا در تلاش است برای فصل آینده محیطی هر چه ایمن‌تر و بهداشتی‌تر برای مسابقات خود بوجود بیاورد.

 

فصل جدید لالیگا به لطف ابتکارهای جذاب در سراسر دنیا توجه هواداران بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. عده زیادی از فوتبالدوستان در سراسر دنیا از چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی در کمپینهای مربوط به لالیگا شرکت کرده اند. یا برای مثال توپ‌های بزرگی با نشان لالیگا به شهرهایی در چهار قاره مختلف دنیا سفر کرده و فرصتی برای دوستداران فوتبال اسپانیا فراهم کرده اند تا با لیگ محبوب شان بیشتر آشنا شوند.

 

قرار است نمونه‌ای از توپ رسمی فصل 2021 لالیگا که توسط کمپانی پوما طراحی و تولید شده در کشورهای تایلند، آفریقای جنوبی، مکزیک، کامرون، آلمان و مصر به نمایش گذاشته شود. این توپ‌های بزرگ به قطر 3.5 متر در این کشورها به نمایش گذاشته می‌شود تا هواداران لالیگا بتوانند توپ فصل آینده را از نزدیک تماشا کرده و در کنار آن عکس بگیرند.

 

یکی از مهمترین ابتکارهای هفته‌های اخیر کمپینی بوده که در شبکه‌های اجتماعی آغاز شده است. لالیگا با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام و تیک تاک چالش‌هایی معرفی کرده که هدفش درگیر کردن هواداران با لالیگا و افزایش مخاطبان بین المللی این لیگ بوده.

 

در حساب اینستاگرام رسمی لالیگا هواداران می‌توانند از طریق دو بازی متفاوت حضور در لالیگا را احساس کنند. در یکی از این بازی‌ها شرکت کنندگان سعی می‌کنند با استفاده از توپ‌های جدید پوما گل بزنند. حرکت توپ با باز و بسته کردن چشمها در مقابل صفحه موبایل انجام می‌شود. در بازی دیگر هم بازیکنان با حرکات سر و پلکهای خود توپ را به سمت یک دروازه مجازی هدایت می‌کنند.

 

1525648

 

در تیک تاک از هواداران لالیگا خواسته شده که شادی بعد از گل بازیکنان محبوب خود را تقلید کنند. از این گذشته شرکت کنندگان می‌توانند با حرکات سر خود یک توپ را از مارپیچی عبور دهند. در این شبکه اجتماعی آنها همچنین می‌توانند با استفاد از یک فیلتر جام قهرمانی لالیگا را بالای سر ببرند. در روزهای اخیر چندین چهره مشهور به این چالشها پیوسته اند تا شروع فصل لالیگا هر چه هیجان انگیزتر باشد. از مله می‌توان به آرات، پدیده کودک ایرانی اشاره کرد که نسخه اوریجینال لالیگا را دریافت کرده و ویدیوی خود را را در پلتفرمهای لالیگا به انتشار گذاشته.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

 

دیدگاه‌ها