کد خبر : 1708797 | 29 شهریور 1399 ساعت 11:24 | 105K بازدید | 4 دیدگاه

انتظار برای درخشش یک مهاجم ایرانی دیگر 

علیپور و 9 پدیده دیگر "لیگا نوس"

حضور موفق بازیکنان ایرانی در لیگ پرتغال باعث شده تا باشگاه های این کشور توجه ویژه ای را به استعدادهای فوتبال ایران داشته باشند و بازیکنان زیادی را جذب کنند.

علیپور و 9 پدیده دیگر "لیگا نوس"

به گزارش" ورزش سه" علی علیپور در حال حاضر آخرین بازیکن ایرانی است که به لیگ پرتغال رفته است. پیش از او امیرعابدزاده، مهدی طارمی و مهرداد محمدی در لیگ این کشور عملکرد خیلی خوبی داشتند و همین باعث شد تا مهاجم سال های اخیر پرسپولیس و آقای گل لیگ ایران در هفدهمین دوره این مسابقات -و احتمالا یکی دو بازیکن دیگر ایرانی -در این فصل مورد توجه باشگاه های پرتغال قرار بگیرند. 


علیپور که بعد از توافق با ماریتیمو به دلیل مشکلات صدور ویزا هنوز به پرتغال نرسیده ، اما از هم اکنونش نامش به عنوان یکی از چهره های  جذاب فصل 2020/2021 لیگ این کشور به حساب می آید. وبسایت goalpoint در گزارشی ده پدیده احتمالی  این فصل رقابت های لیگ پرتغال را بررسی کرده که یکی از آن ها علی علیپور مهاجم 5 فصل گذشته پرسپولیس است. در این گزارش آمده است:


امسال یکی از سخت ترین سال های نقل و انتقالاتی فوتبال بوده است. اما برخلاف انتظارات ، با توجه به اینکه بیماری همه گیر همه چیز را تحت اشعاع قرار داده باشگاه های پرتغالی، از بالا تا پایین جدول سرمایه گذاری بیشتر و بهتری انجام داده اند. 


در این گزارش به ده چهره جدید این فصل لیگا نوس می پردازیم که می توانند در مسابقات امسال تبدیل به چهره هایی برجسته شوند. 

 

1528549


فابیو ویه را(پرتغال) –پورتو
هافبک هجومی/ 20 ساله

یکی از بازیکنان برجسته تیم زیر 19 پرتغال که سرجیو کونسیسائو بعد از نمایش او در رقابت های قهرمانی اروپا او را از تیم B پورتو به تیم اول آورد. 
او یک هافبک تهاجمی است که توسط کونسیاسئو در وینگر راست هم بازی کرد و فصل گذشته در 8 بازی به میدان فرستاده شد. فابیو ویه را بعد از وقفه به خاصر ویروس کرونا اولین بازی خود را برای تیم اصلی پورتو را انجام داد و در هشت مسابقه در دو بازی از ابتدا در ترکیب قرار گرفت.


اینکه نام این بازیکن 20 ساله در لیست خروجی های پورتو نبوده نشان از توجه مربی به او است. به نظر می رسد او در این فصل تغییر پست داده و برای بازی در هافبک چپ مدنظر کونسیسائو باشد. ویه را بازیکنی با دید بالا و تکنیک خیلی خوب است که توانایی برداشتن بازیکن مدافع باعث می شود که خطاهای زیادی از حریفان بگیرد. 

 

1528578


علی علیپور(ایران) - ماریتیمو
مهاجم/ 24 ساله

پس از موفقیت بزرگ مهدی طارمی و در مقیاس دیگر مهرداد محمدی، انتظار می رفت که باشگاه های پرتغالی فعالیت بیشتری در بازار ایران داشته باشند و همینطور هم شد. اگر چه هنوز به خاطر مسایل بوروکراتیک او هنوز به پرتغال نرسیده است اما کارلوس پریرا رئیس باشگاه ماریتیمو اعلام کرد که کار انتقال علیپور تمام شده و او به زودی به این تیم اضافه می شود.


علیپور مانند طارمی یک بازیکن ملی پوش است و توانسته در سه فصل گذشته با پرسپولیس 50 گل به ثمر برساند و خصوصیاتی بسیار شبیه به مهاجم ایرانی پورتو دارد. یک مهاجم گلزن و تکنیکی اما به همان اندازه با قدرت بندی بالا و توانمند در بازی هوایی. پاس های کوتاه و حرکات ترکیبی و همچنین فرارهای خطرناک در عمق  که می تواند برای مدل بازی مورد نظر لیتو ویدیگال سرمربی ماریتیمو ایده آل باشد. 
علیپور یک بازیکن با توانایی بازی با دو پا و سرعت بالا است که حتی توانایی بازی در کناره ها را هم دارد. 

 

1528550

 

اورتون سبولینیا(برزیل) - بنفیکا
وینگرچپ/24 ساله

در میان بازیکنانی که انتظار درخشش آن ها می رود اورتون سبولینیا یکی از مهمترین ها است. این بازیکن ملی پوش برزیلی یکی از بهترین بازیکنان کوپا آمریکا در آخرین دوره این رقابت ها بود. یک گلزن حرفه ای که هم به عمق حمله می کند و هم در فضای میانی سمت چپ حضور خطرناک دارد؛ با توانایی دریبل فوق العاده بالا (با میانگین 4 دریبل موفق در هر بازی) که می تواند در ترکیب تیم بنفیکا بسیار موثر باشد.

 

1528548

 

نونو مندز(پرتغال)- اسپورتینگ 
دفاع چپ/18 ساله

در میان تمام جوانانی که در ترکیب اصلی اسپورتینگ توسط روبن آموریم به میدان رفتند ، نونو مندس نه تنها جوانترین بلکه درخشان ترین آن ها بود. او با تنها 18 سال سن شرایط فنی و جسمی اش به گونه ای است که در آینده نزدیک می تواند یکی از بهترین مدافعان چپ جهان باشد. مندز علاوه بر توانایی تدافعی بالا، یک بازیکن تکنیکی است که در هر بازی به طور میانگین 2.5 عبور موفق از بازیکنان مقابلش را دارد که این از میانگین تمام مدافعان چپ لیگ پرتغال بالاتر است. سرعت بالا به این بازیکن کمک کرده که همچنین توانایی توپ ربایی بالایی از مهاجمان حریف داشته باشد ضمن اینکه مندز در جدال های هوایی نیز یک مدافع پیروز است.

 

فرناندو والنزوئلا (آرژانتین)- فامالیسائو
وینگر راست/23 ساله

بعد از فصل رویایی ، تقریبا تمام بازیکنان اصلی تیم فامالیسائو این تیم را ترک کردند و آن ها مجبور به ساخت تیمی جدید شدند. آن ها چندین جوان را به خدمت گرفتند اما جذاب ترین بازیکن جوان این تیم فرناندو والنزوئلا  است. وینگر چپ پایی که معمولا در سمت راست بازی می کند و علیرغم بازی در تیم دسته دوم کشورش (باراکاس سنترال) در تیم زیر19 آرژانتین بازی می کند. او در باراکاس سنترال در 55 بازی 24 به ثمر رساند تا فامالیسائو او را به طور قرضی به خدمت بگیرد. والنزوئلا یک بازیکن فانتری، تکنیکی، دریبل زدن، با سرعت و چابکی بالا مخلوط با یک سبک دفاعی معمول بازیکنان آرژانتینی است.

 

ایسا سلیمان(انگلیس )-ویتوریا گویمارش
مدافع وسط /22 ساله

ویتوریا گویمارش هم مانند فامالیسائو سیاست خود را بر جوانگرایی گذاشته است با این تفاوت که توانسته اسکلت تیم فصل گذشته اش را حفظ کند. ایسا سلیمان ، یک مدافع وسط انگلیسی است که انتظار زیادی از او می رود. او یکی از مهره های کلیدی تیم زیر 17 سال انگلستان است که قهرمان اروپا شد، جایی که سلیمان در فینال یکی از گل های تیمش را به ثمر رساند.
سلیمان یک مدافع با توانایی بالا در جدال های هوایی(با حدود 70 درصد پیروزی در دوئل هوایی) است که می تواند در ساخت تیمی جوان به گویمارش کمک کند. 

 

1528577


لئاندرینو ( برزیل)- گیل ویسنته
هافبک/ 23 ساله

گیل ویسنته بعد از چند خرید خوب در فصل گذشته ، امسال هم فعالیتش در بازار برزیل را حفظ کرده است. آن ها برای فصل جدید 5 بازیکن برزیلی جذل کرده اند که مهمترین آن ها لئاندرینو است.
این هافبک 23 ساله که در تیم های فلامنگو و بوتافوگو رشد کرده 25 بازی در "سری آ" برزیل دارد و بعد از یک فصل فوق العاده در "سری بی" این کشور با تیم "اسپورت ریسف" به پرتغال آمد . از ویژگی های او می توان به شوت های از راه دور و از همه مهمتر دید بالایش اشاره کرد که در حدود 1.7 پاس کلیدی را در هر بازی به نام خودش ثبت کرده و بسیاری از مهاجمان را در موقعیت تک به تک قرار می دهد. او یک هافبک با قابلیت فنی بالا و قدرت دریبل زنی است هرچند در بازی تدافعی یک هافبک معمولی به حساب می آید.

 

1528580


آنخل گومز(انگلیس ) - بوایستا
مهاجم/ 20 ساله

آنخل گومس بازیکن جوان و ملی پوش انگلیسی که قرارداد خود با منچستریونایتد جایی که ده بازی برای تیم اصلی اش انجام داده بود را فسخ و به صورت قرضی از لیل به بواویستا آمد.
آنخل یک هافبک تهاجمی با مهارت های فنی غیرمعمول است، چه در دریبل، پاس، دریافت و حتی شوت زدن! شاید شگفت آور باشد که بازیکنی با این کیفیت به لیگ پرتغال می آید تا در تیمی بازی کند که در رده دوازدهم بوده است. او پیراهن شماره 10 را گرفته و احتمالا یکی از چهره های اصلی تیمش در این فصل خواهد بود.

 

1528579


جوردی مارتینس(برزیل)- پاکو دو فریرا
دروازه بان /27 ساله

با 27 سال سن جوردی مارتینس مسن ترین بازیکن این لیست است اما برای دروازه بانی می توان در سن و سال استثنا قائل شد.
او بازیکنی با کیفیت است که در هر مسابقه آمار بسیار خوب 4.8 سیو را به نام خودش ثبت کرده است.  علاوه بر کیفیت روی مهار ارسال ها ، جوردی در مصاف های هوایی یک  هیولا است و تقریبا سه بار در هر بازی چنین موقعیت هایی را می گیرد و کمتر از گزینه مشت کردن استفاده می کند. نقطه ابهام در مورد او بازی با پا است اما در بخش های دیگر او می تواند یک دروازه بان برزیلی دیگر باشد که پرتغالی ها را تحت تاثیر قرار می دهد. 

 

1528543


وینست ثیل(هلند)- ناسیونال 
هافبک هجومی ،وینگر راست/ 20 ساله

این هافبک هلندی یکی دیگر از بازیکنانی است که حضورش در فوتبال پرتغال یک اتفاق ویژه است. وینسنت ثیل با وجود تنها 20 سال 31 بازی ملی برای تیم ملی لوکزامبورگ دارد. او اولین بازی ملی اش را در 16 سالگی انجام داد آن هم تنها شش ماه قبل از اینکه اولین بازی اش در لیگ1 فرانسه را با متز برگزار کند.


هافبک تهاجمی چپ پا که دوست دارد در سمت راست زمین بازی کند تا ضربات عالی اش را بزند. او همچنین بازیکنی است که دردادن پاس های آخر عالی عمل می کند. قد کوتاهش در درگیری های فیزیکی همیشه به ضررش بوده اما هوش او باعث می شود که در مالکیت توپ یک بازیکن موثر باشد.

 

1528576

دیدگاه‌ها