کد خبر : 1708995 | 30 شهریور 1399 ساعت 10:59 | 91.4K بازدید | 7 دیدگاه

 نیمکت نشینی کریمی، هجوم همه جانبه برای برد

ترکیب احتمالی استقلال مقابل الشرطه عراق

استقلال امشب با ترکیبی کاملا هجومی برای کسب اولین برد آسیایی مقابل الشرطه عراق به میدان خواهد رفت.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل الشرطه عراق

به گزارش "ورزش سه"، آبی های پایتخت در شرایطی که از 8 روز پیش اردوی خود در کشور قطر را برپا کرده اند، امشب اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا را بعد از تعطیلات کرونایی پشت سر خواهند گذاشت. استقلال در حالی با الشرطه عراق دیدار می کند که به نظر می رسد وضعیت بهتری نسبت به حریف خود داشته باشد. با توجه به انصراف الوحده امارات از مسابقات آبی ها چند روزی استراحت کردند و در سوی دیگر میدان الشرطه عراق دو بازی سخت با الاهلی عربستان انجام داده و از نظر بدنی خسته تر از آبی ها به نظر می رسد.


نکته قابل توجه درباره استقلال این است که نگرانی های هواداران درباره غیبت برخی نفرات در ترکیب این تیم پایان یافته و حالا آبی ها با ترکیب کامل خود که از لیگ برتر و جام حذفی به جا مانده به مصاف حریف عراقی می روند.


با توجه به اینکه استقلال برای صعود از گروه خود نیاز به پیروزی مقابل الشرطه دارد پیش بینی می شود که مجید نامجومطلق تیمش را با سیستم هجومی 3-3-4 به میدان بفرستد اما شاید او نخواهد ریسک کند و یکی از مهاجمانش را برای نیمه دوم و گره خوردن احتمالی بازی نگه دارد.

 

1528853


با این حال در ترکیب امروز استقلال همچون دیدارهای داخلی سیدحسین حسینی دروازه بان است. در خط دفاعی احتمالا شاهد تشکیل زوج عارف غلامی و روزبه چشمی در پست دفاع وسط خواهیم بود. وریا غفوری دفاع راست به میدان می رود و هرویه میلیچ هم به احتمال فراوان مدافع چپ آبی ها خواهد بود. البته این احتمال هم وجود دارد که محمد دانشگر در ترکیب اصلی قرار بگیرد که در این صورت او دفاع راست خواهد بود و وریا غفوری یک خط جلوتر و به عنوان هافبک راست توپ می زند.


اگر سیستم استقلال 3-3-4 باشد آنوقت شاهد آن خواهیم بود که مسعود ریگی، آرش رضاوند و فرشید اسماعیلی در خط هافبک توپ بزنند. البته علی کریمی ستاره تاثیرگذار آبی ها در خط هافبک هم به تیم اضافه شده اما با توجه به غیبت بلندمدت او بعید است کادرفنی این بازیکن را درترکیب اصلی قرار بدهد. از سوی دیگر آنوقت ارسلان مطهری، مهدی قایدی و شیخ دیاباته 3 فوروارد استقلال را تشکیل می دهند. 
مساله دیگر اما این است که شاید نامجومطلق بخواهد با سیستم 2-4-4 استقلال را به زمین بفرستد که در این صورت همانطور که در بالا گفته شد دانشگر دفاع راست خواهد بود، وریا غفوری در خط هافبک و در جناح راست بازی می کند. ریگی و رضاوند هافبک های وسط تیم را تشکیل می دهند و اسماعیلی هم هافبک چپ خواهد شد. در این شرایط نیمکت نشینی مطهری محتمل است و شاهد زوج دیاباته و قایدی در خط حمله می شویم.


ترکیب احتمالی استقلال مقابل الشرطه:
سیدحسین حسینی،  وریا غفوری، عارف غلامی، روزبه چشمی، هرویه میلیچ، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند، مسعود ریگی، ارسلان مطهری(محمد دانشگر)، مهدی قایدی و شیخ دیاباته.

دیدگاه‌ها