کد خبر : 1709056 | 30 شهریور 1399 ساعت 15:38 | 50.5K بازدید | 1 دیدگاه

پویج بپذیرد و برود

تصمیم درست کومان، مرد هلندی فریبکار نیست

می توان با رونالد کومان موافق بود یا مخالف اما موضع او در قبال ریکی پویج قابل تحسین است.

تصمیم درست کومان، مرد هلندی فریبکار نیست

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از موندودپورتیوو، روز گذشته انتشار خبر بیرون ماندن ریکی پویج از ایده های رونالد کومان، فضایی درام را بر هواداران بارسا حاکم کرد ولی کومان پس از بازی با الچه به خوبی همه چیز را در مورد قضیه پویج توضیح داد:« با ریکی صحبت کردم و به او گفتم که رقابت در تیم بالاست و بهتر است قرضی به تیمی برود که در آن بتواند فیکس بازی کند.»

کومان برای پویج توضیح داد که نمی تواند به او حضور در ترکیب ثابت را وعده بدهد. مرد هلندی معتقد است که برای پویج بهترین راه این است که در 21 سالگی برای تیمی بازی کند که فصل جاری حضورش در ترکیب ثابت را تضمین کند.

 

 

1528663

 

 

می توان با کومان موافق بود یا نظرش را قبول نداشت ولی او ایده هایش را واضح بیان کرد و این کاملا قابل احترام است. کومان کسی را فریب نمی دهد و مدیریت باید پشت تصمیمات مربی ای که منصوب کرده بایستد.

کومان یک مربی باشخصیت و با اتوریته بالاست. کسی که خودش را مخفی نمی کند و گفت و گو هایش با بازیکنان را جار نمی زند؛ هرچند که محتوای آنها ممکن است به طریقی دیگر فاش شود.

 

می توان درک کرد چرا کومان به پویج گفت که بهتر است راهی تیم دیگر شود. او بازیکنانی چون سرخیو بوسکتس، فرانکی دی یونگ، میرالم پیانیچ، کارلس آلنیا و سرجی روبرتو را در خط میانی در اختیار دارد و به نظر می رسد که روی ریکی پویج به اندازه اینها اعتماد ندارد.

 

 

1512993

 

 

پویج به سختی بتواند در سیستم مدنظر کومان یعنی 1-3-2-4 جایی برای خود پیدا کند و این از بخت بد اوست که مربی ای در بارسا مشغول به کار شده که سیستم او متفاوت با مربیان قبلی است. در خط حمله نیز با وجود لیونل مسی، آنتوان گریزمان، عثمان دمبله، پدری، ترینکائو، آنسو فاتی و کوتینیو دشوار بتوان جایی برای پویج تصور کرد.

اینکه کومان مستقیما و با صراحت و به فاصله دو هفته تا پایان نقل و انتقالات به پویج گفته امسال روی او حساب نمی کند، قابل تقدیر است. این یک ژست خوب از سوی سرمربی هلندی است و او قدر و منزلت خود را بالاتر برد.

 

 

1528660

 

 

تصمیم کومان البته با واکنش خوبی در میان هواداران روبرو نشد و آنها که پویج را بسیار دوست دارند، موضعی منفی اتخاذ کردند اما این مربی است که باید سخت ترین تصمیمات را بگیرد و منافع تیم را ارجح تر از هر چیزی دیگری قرار دهد.

ریکی یک فوتبالیست فوق العاده است، بسیار جوان که البته نه توانست توجه ارنستو والورده را جلب کند و نه با ستین توانست به جایگاه ثابت برسد. او حالا مورد نظر کومان هم قرار ندارد.

 

 

1528973

 

 

پویج به تیم و مربی ای نیاز دارد که به وی در سیستم مدنظرش اعتماد کند و پس از یکی دو سال به بارسا برگردد. تصمیم کومان نباید برای پویج دراماتیک باشد. باید کمی صبر کرد و دید که کومان در نهایت روی کدام هافبک جوانش بیشتر حساب خواهد کرد اما فعلا مشخص است که آلنیا و پدری گوی سبقت را از پویج ربوده اند. برای مشاهده تیم کامل کومان برای فصل 21-2020 هنوز باید صبر کرد.

 

سانتی نولا: مدیر موندودپورتیوو

 

 

دیدگاه‌ها