کد خبر : 1709514 | 01 مهر 1399 ساعت 16:59 | 26.9K بازدید | 1 دیدگاه

الاهلی عربستان، از برانکو تا استقلال

حریف فردای استقلال فصل پر فراز و نشیبی را گذراند و اکنون پیش از پایان مرحله گروهی، صعودش به عنوان تیم اول گروه را قطعی کرده است.

الاهلی عربستان، از برانکو تا استقلال

به گزارش "ورزش سه"، استقلال برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا چاره ای جز پیروزی در مقابل الاهلی عربستان ندارد. حریف آبی پوشان در دیدار فردا، فصل پر فراز و نشیبی را گذراند و در این فصل، 4 سرمربی را بر روی نیمکت خود دید.


الاهلی عربستان تیمی از شهر جده که در سال 1937 تاسیس شد. ورزشگاه این تیم، ورزشگاه ملک عبدالله است که بازی های خانگی الاهلی را میزبانی می کند.


الاهلی تاکنون 3 مرتبه قهرمان لیگ عربستان شده است و 8 بار نیز به مقام نایب قهرمانی رسیده است. آنها 13 مرتبه جام پادشاهی عربستان، 6 مرتبه جام ولیعهد، 3 مرتبه جام شاهزاده فیصل بن فهد و 1 بار نیز سوپرکاپ عربستان را فتح کرده اند. این تیم همچنین دو بار نیز به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است که هر دو بار مغلوب شده اند و موفق به قهرمانی در آسیا نشدند.


الاهلی در ابتدای فصل 2019-2020، موفق شد برانکو ایوانکوویچ موفق ترین سرمربی خارجی تاریخ فوتبال ایران را به خدمت بگیرد. مدیران سبزپوشان جده، پس از یک پروسه طولانی، برانکو را از چنگال پرسپولیس درآورده و بر روی نیمکت تیمشان نشاندند اما اوضاع بر وفق مراد پیرمرد کروات پیش نرفت.

 

1529773


برانکو در نخستین دیدارش در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریف دیرینه الاهلی ها یعنی تیم الهلال قرار گرفت تا دربی شهر جده را در آسیا شاهد باشیم. الاهلی بازی رفت را در زمین خودش 4-2 واگذار کرد و حتی پیروزی یک بر صفر در زمین الهلال نیز برای صعود آنها کافی نبود.


برانکو فصل جدید لیگ عربستان را خوب شروع نکرد و پس از یک برد، یک تساوی و یک شکست، مورد انتقاد هواداران و مدیران الاهلی قرار گرفت و برانکو از این تیم اخراج شد تا جایش را به یک مربی موقت به نام صالح المحمد بدهد.

 


سرمربی موقت الاهلی درخشان ظاهر شد و در 4 دیدار، صاحب 3 پیروزی و یک تساوی شد. پس از این نتایج، مدیران الاهلی کریستین گروس، سرمربی سوئیسی سابق خود را به نیمکت تیمشان بازگرداندند. گروس که سابقه هدایت تیم های تاتنهام و اشتوتگارت را در کارنامه دارد، پیش از این و در بازه زمانی اکتبر 2016 تا ژوئن 2017 به مدت 271 روز هدایت الاهلی را برعهده داشت.


گروس در تجربه دومش بر روی نیمکت الاهلی در 17 بازی صاحب 11 پیروزی، 2 تساوی و 4 شکست شد و پس از اینکه توانست در رقابت های لیگ قهرمانان امسال از سد استقلال عبور کند، در اقدامی عجیب توسط مدیران الاهلی اخراج شد! دلیل اخراج گروس از الاهلی، کسب نتایج ضعیف در اواسط لیگ قهرمانان آسیا عنوان شده بود! این در حالی بود که تیم او در لیگ قهرمانان آسیا از 2 بازی صاحب 4 امتیاز شده بود.

 

1529776

 


گروس در آن زمان و درباره اخراجش از الاهلی عنوان کرد: «هرگز نمی‌توان باور کرد که تا چه اندازه دردناک است وقتی تلاش‌ها را به مسیری که می‌خواهید سوق می‌دهید، اما نتیجه ‌ای حاصل نمی‌شود. من مجبور شدم الاهلی را به خاطر برخی اختلافات ترک کنم و این اجبار من را از تیمم جدا کرد و هیچ دلیل دیگری برای آن نمی ‌بینم.» گروس همچنین بعد از اخراج از الاهلی بازنشستگی خود را از دنیای فوتبال اعلام کرد.


با جدایی گروس، یک سرمربی صربستانی جانشین او شد. ولادان میلوژویچ سرمربی سابق پانینیوس یونان و ستاره سرخ بلگراد، گزینه مدیران الاهلی برای نشستن بر روی نیمکت این تیم بود. میلوژویچ که در طی 149 دیدار حضور بر روی نیمکت ستاره سرخ، به طور میانگین 2.32 امتیاز برای این تیم کسب کرد، تاکنون نتایج خوبی با الاهلی کسب نکرده است.


 او در 12 دیداری که هدایت این تیم را برعهده داشته، صاحب 6 پیروزی، 5 شکست و یک تساوی شده است. نتایجی که نمی تواند برای مدیران کم طاقت این تیم عربستانی راضی کننده باشد. او در حالی با الاهلی به مقام سوم لیگ عربستان رسید که با تیم الهلال، قهرمان این رقابت ها، 22 امتیاز اختلاف داشت.

 

1529775

 


به هر حال الاهلی که فصل را با برانکو آغاز کرد و با گروس ادامه داد، اکنون با میلوژویچ در صدد موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا است و استقلال برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها، چاره ای جز پیروزی بر این تیم عربستانی ندارد.


دیدار حساس استقلال و الاهلی عربستان، فردا چهارشنبه و از ساعت 18:30 در ورزشگاه الجنوب برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها