کد خبر : 1709983 | 04 مهر 1399 ساعت 01:47 | 210.4K بازدید | 4 دیدگاه

جدول گروه پرسپولیس برعکس شد! (عکس)

در اتفاقی عجیب، الدحیل و شارجه که پیش از شروع هفته پایانی مدعی اصلی صعود بودند، از دور رقابت ها کنار رفتند.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس با 10 امتیاز صدرنشین گروه خود شد و شارجه با 7 امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفت؛ در این بین جنگ اصلی بین التعاون و الدحیل بود که سرانجام نماینده عربستان جواز صعود را به دست آورد و هم امتیاز با الدحیل، این تیم قطری را کنار زد؛ اما چه شد که این اتفاق رخ داد؟

 

تا دقیقه 86 این دو بازی که همزمان برگزار می‌شدند، پرسپولیس و الدحیل 10 امتیازی بودند و سرخپوشان ایرانی از نظر تفاضل نیز وضعیت بهتری داشتند اما برتری الدحیل در بازی رودررو آن ها را در موقعیت بهتری قرار می‌داد. با این حال در این دقیقه، ضربه سر میشل دوک وارد دروازه البکری دروازه قطری شد تا معادلات جدول به هم بریزد.

 

این گل التعاون را 9 امتیازی کرد و باعث شد تا آن ها هم امتیاز با الدحیل شوند. تفاضل گل تیم عربستانی -4 و تفاضل الدحیل -1 بود و همین موضوع سبب شد تا بسیاری از رسانه ها، الدحیل را تیم صعودکننده به مرحله بعدی بدانند اما در واقعیت، این التعاون بود که راهی مرحله بعدی شد چرا که در دو بازی رودررو از سد الدحیل گذشته بود.

 

1530369

 

با این حال پرسش اصلی که شاید برای بسیاری از هواداران فوتبال ایجاد شده باشد این است که چرا الدحیل با تفاضل بهتر به مرحله بعدی صعود نکرد؟ خصوصا این که هفته گذشته همین تفاضل سبب شد تا شارجه جایگاه بهتری نسبت به پرسپولیس پیدا کند. پاسخ این است که در قوانین ای اف سی همچنان بازی رودررو اولویت را دارد اما باتوجه به برگزاری متمرکز مسابقات، اهمیت گل زده در خانه حریف از بین رفته. یعنی پیروزی 3-2 در خانه حریف تفاوتی با برد 1-0 (در این دوره) نداشت.

 

بنابراین التعاون که در هر دو بازی رفت و برگشت الدحیل را شکست داده بود، به عنوان سومین نماینده عربستان راهی مرحله بعدی شد و نکته جالب این که الدحیل و شارجه به عنوان دو تیمی که در پایان هفته پنجم شانس بیشتری برای صعود داشتند، از حضور در مرحله حذفی بازماندند.

 

دیدگاه‌ها