کد خبر : 1711752 | 13 مهر 1399 ساعت 12:24 | 25.4K بازدید | 3 دیدگاه

اولین جنگ فصل رئال-بارسا با نقش‌آفرینی زنان

ال‌کلاسیکوی زنان؛ بارسای مقتدر مقابل رئال نوظهور

فوتبال اسپانیا امروز شاهد برگزاری ال کلاسیکوی زنان بین تیم‌های زنان دو باشگاه بزرگ این کشور، رئال مادرید و بارسلونا است.

ال‌کلاسیکوی زنان؛ بارسای مقتدر مقابل رئال نوظهور

به گزارش "ورزش سه"، لیگ فوتبال زنان اسپانیا امروز شاهد برگزاری دیدار ال کلاسیکو بین رئال مادرید و بارسلونا خواهد بود. این اولین بار است که فوتبال این کشور شاهد برگزاری ال کلاسیکوی زنان است چرا که رئال مادرید تا پیش از این صاحب تیم فوتبال زنان نبود و امسال اولین بار است که تیمی با نام تیم زنان رئال مادرید در لالیگای زنان حضور دارد.

 

1533192

 

زنان رئال مادرید امروز در حالی اولین بازی خود در لالیگای زنان را برگزار می‌کند که در اولین قدم باید به مصاف قهرمان فصل گذشته رقابتها یعنی بارسا برود.

 

از بخت بد دوست‌داران فوتبال زنان اولین ال کلاسیکوی زنان در ورزشگاه خالی از تماشاچی برگزار می‌شود و اپیدمی کرونا باعث خواهد شد که این دیدار تاریخی که مسلماً در کتابهای تاریخ فوتبال ثبت خواهد شد در سکوت ناشی از عدم حضور تماشاچی برگزار شود.

 

شرایط دو تیم در آستانه این بازی اما به کلی متفاوت است. تیم زنان رئال مادرید که مدت اندکی از تاسیس آن می‌گذرد با این نام به جز دو بازی دوستانه اخیر در مقابل تیم‌هایی نه چندان قوی، تجربه‌ای از شرایط مسابقه ندارد و با اینحال امروز باید به مصاف بارسایی برود که مدافع عنوان قهرمانی لالیگای زنان است.

 

1533190

 

اما از سوی دیگر زنان بارسلونا علاوه بر اینکه در هفته‌های اخیر چندین بازی دوستانه با تیم‌های مطرح انجام داده اند، اخیراً در چمپیونزلیگ زنان هم حضور داشته اند. زنان بارسا در مرحله یک چهارم نهایی موفق شدند اتلتیکو مادرید را حذف کنند و البته در نیمه نهایی مقابل ولفسبورگ آلمان شکست خورده و حذف شدند.

 

داوید آزنار سرمربی زنان رئال دو ستاره برزیلی خود دایان و تایسا را در اختیار ندارد ولی او می‌تواند روی 9 خرید جدید تیمش که امسال تابستان به خدمت گرفته شده اند حساب کند. بارسلونا هم لوئیس کورتس ستاره خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما ستون فقرات این تیم همان تیم فصل گذشته است که در طول فصل لالیگای زنان حتی یک شکست هم در کارنامه نداشت.

 

1533191

 

تیم زنان رئال مادرید با اینکه تنها مدت اندکی است با این نام در صحنه حضور دارد ولی این تیم تا فصل گذشته با اسم تاکون در رقابتهای فوتبال زنان حضور داشته و باشگاه رئال با خرید این تیم آن را از این پس به عنوان تیم زنان رئال مادرید راهی رقابتها خواهد کرد.

 

تاکون فصل گذشته در مقابل بارسلونا دو بازی جذاب انجام داده و ستاره‌های زنان بارسا می‌دانند تاکون که حالا به شدت تقویت شده و چون اسم رئال مادرید را بر خود دارد با انگیزه مضاعف مقابل آنها قرار می‌گیرد. یکی از بازیکنان زنان بارسا در آستانه ال کلاسیکوی امروز گفت: " رئال مادرید در طول تابستان چندین بازیکن خوب اسپانیایی گرفته و می‌تواند فصل خیلی خوبی داشته باشد. آنها حالا یک تیم کاملاً جدید هستند که کسی تجربه‌ای از روبرو شدن با آنها ندارد".

 

 

دیدگاه‌ها