کد خبر : 1712531 | 17 مهر 1399 ساعت 10:00 | 20.9K بازدید | 2 دیدگاه

شب تاریخی برای ژیرو؛ عبور از رکورد پلاتینی

اولیویه ژیرو در جریان پیروزی 7-1 فرانسه بر اوکراین در صدمین بازی ملی خود دو گل زد تا از رکورد گلهای ملی میشل پلاتینی عبور کند.

شب تاریخی برای ژیرو؛ عبور از رکورد پلاتینی

به گزارش "ورزش سه"، در جریان پیروزی 7-1 فرانسه بر اوکراین در یک بازی دوستانه اولیویه ژیرو مهاجم کهنه‌کار فرانسه و چلسی درحالیکه صدمین بازی ملی خود را انجام می داد دو گل به ثمر رساند و به این ترتیب موفق شد از رکورد گلهای ملی میشل پلاتینی اسطوره فوتبال این کشور عبور کند.

 

ژیرو حالا برای رسیدن به عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی فرانسه تنها یک نفر را جلوتر از خود می بیند که کسی جز تیری آنری نیست.

 

1534260

 

ژیرو پیش از بازی دیشب 40 گله بود و با رکورد پلاتینی 1 گل فاصله داشت. او در بازی مقابل اوکراین دو بار دروازه این تیم را باز کرد تا 42 گل ملی در کارنامه داشته باشد. بهترین گلزن ملی فرانسه در حال حاضر تیری آنری با 51 گل زده است. آنری این گلها را در 123 بازی ملی به ثمر رسانده.

 

بازی دیشب برای ژیرو اهمیت دیگری هم داشت چرا که این صدمین بازی ملی او برای خروس‌ها بود. پیش از این تنها هفت بازیکن موفق شده اند بیش از صد بازی ملی برای تیم ملی فرانسه انجام بدهند و لیلیان تورام با 142 بازی رکورددار است. تیری آنری، مارسل دزایی، هوگو لوریس، زین الدین زیدان، پاتریک ویرا و دیدیه دشان دیگر کسانی هستند که دست کم 100 بازی ملی برای تیم ملی فرانسه انجام داده اند و حالا اولیویه ژیرو به جمع آنها پیوسته است.

 

 

دیدگاه‌ها