کد خبر : 1713647 | 23 مهر 1399 ساعت 11:52 | 27.3K بازدید | 2 دیدگاه

ضربه ببر؛ بازگشت کلمبیا در دقیقه 90

اعتراض شدید کی روش به VAR و داوری

کلمبیا با هدایت کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی ایران شب گذشته در بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، در منطقه آمریکای جنوبی با گل ال تایگر از شکست گریخت.

اعتراض شدید کی روش به VAR  و داوری

به گزارش"ورزش سه" کارلوس کی روش با گل دقیقه 90+1 رادامل فالکائو مهاجم باتجربه اش از شکست برابر شیلی گریخت تا کماکان روی نیمکت کلمبیا در بازی های رسمی هیچ باختی را تجربه نکرده باشد. کی روش از طرفی از اینکه تیمش شکست نخورده خوشحال بود اما از اتفاقات داوری و بخصوص پنالتی که در نیمه اول آرتورو ویدال برای شیلی تبدیل به گل کرد ناراحت به نظر می رسید. 
شب گذشته و در یک بازی کلاسیک از آمریکای جنوبی کلمبیا با هدایت  سرمربی سابق تیم ملی ایران در سانتیاگو به مصاف شیلی رفت. میزبان که در اولین بازی برابر اروگوئه شکست خورده بود قصد داشت از این بازی خانگی سه امتیاز را بگیرد. اما حریف آن ها کلمبیا بود که با کی روش و ستاره هایش به تیمی شکست ناپذیر در قاره آمریکا بدل شده است. با این وجود این مسابقه علاوه بر داشتن چهار گل حواشی خاصی از جمله اعتراضات کارلوس کی روش به داوری و بازیکنان شیلی را نیز داشت.


"کلمبیا فوق العاده بود. نیمه دوم کاملا در اختیارمان بود." کی روش در کنفرانس مطبوعاتی گفت که بازیکنانش را تمام دوئل ها را در زمین و هوا از حریف برده اند. 

 

1535688


غرش ال تایگر 


نه مصدومیت و نه سن و سال هیچ چیز غریزه شکار ال تایگر را از بین نمی برد. رادامل فالکائو که فصل خوبی را در فوتبال ترکیه آغاز کرده، برای کلمبیایی ها یک امتیاز عالی را در آخرین دقیقه به دست آورد. این یک امتیاز برای کلمبیایی که در زمین شیلی بازی می کردند بسیار اهمیت داشت. رادامل فالکائو بعد از اینکه یک فرصت گل را برابر ونزوئلا از دست داد و در دربی فنرباغچه برابر کاسیم پاشا هم گل نزده بود، در بازگشت به تیم ملی مقابل شیلی یک گل حیاتی زد.

 نیمه اول بازی پر گل از آب درآمد و دو تیم سه گل زدند اما سهم شیلی دو و کلمبیا یک بود. ویدال از روی نقطه پنالتی و الکسیس سانچز با استفاده از یک اشتباه از خط دفاعی کلمبیا برای شیلی و جفرسون لرما برای کلمبیا گلزنی کردند. 


بیست دقیقه مانده به پایان بازی و در حالی که شیلی دو بر یک جلو بود کارلوس کی روش تغییری در ترکیب انجام داد که در نتیجه تاثیر مستقیم داشت. او که در دقیقه 51 مورلس را به جای موریل به زمین فرستاه بود در دقیقه 72 فالکائو را به جای ویلمار باریوس در ترکیب قرار داد.

 

1535690


در آخرین لحظه وقت های تلف شده بازی، کلمبیا از یک فرصت استثنایی استفاده کرد. شوت لرما بازگشت داده شد و مقابل پای مورلس در هرج و مرج دفاعی شیلی افتاد. بازیکن رنجرز که توسط مدافع شیلی مراقبت می شد توپ را به کوارادو که آزاد بود داد و ضربه بازیکن یوونتوس را ال تایگر با نوک پا تغییر مسیر داد و وارد دروازه بریان کورتیس کرد که تنها توانست عبور توپ را تماشا کند.


فالکائو بشدت بعد از زدن این گل مهم خوشحال بود چرا که از ژوئن سال 2019 و بیش از یکسال قبل که مقابل پاناما گل زده بود نتوانسته بود برای کلمبیا گلزنی کند. خامس رودریگز دوست صمیمی اش در تیم ملی کلمبیا بعد از این گل در توئیترش نوشت:" هرگز دور نشو فالکا! اگر دیگر اعضای تیم او را تغذیه کنند مطمئنا غرش ال تایگر همچنان طنین انداز خواهد بود."


سرمربی تیم ملی کلمبیا اما درباره حضور این بازیکن در زمین گفت:" ما با فالکائو، (دووان) زاپاتا و (آلفردو) مورلس کار را ادامه دادیم تا قدرت بیشتری در خط حمله داشته باشیم."


کارلوس کی روش در طول مسابقه با گذاشتن ماسک پروتکل را رعایت می کرد اما بعد از پایان این بازی پرهیجان و جنجالی، ماسکش را برداشت تا به راحتی درباره تحلیلش از این بازی و آنچه در استادیوم سانتیاگو دیده بود صحبت کند. او با انتقاد از رفتار بازیکنان شیلی و بیان اینکه در طول مسابقه   داور را تحت فشار گذاشته بودند گفت :" گل دوم شیلی از ناکجاآباد به ثمر رسید و گل اول آن ها از VAR در آمد اما همه چیز باید تغییر کند. چرا که در کشور من می گویند بچه ای که گریه می کند شیر نمی خورد." 


کلمبیا با این تساوی در دومین بازی اش در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، شکستی را متحمل نشد تا با 4 امتیاز و پایین تر از برزیل و آرژانتین در رده سوم جدول مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی قرار گرفت.

 

1535691

 

1535692

 

1535693

دیدگاه‌ها