کد خبر : 1713948 | 25 مهر 1399 ساعت 11:39 | 28.9K بازدید | 2 دیدگاه

گردهم‌آیی قیصر و شاگردانش در ایتالیا

بازگشت قهرمانان جام جهانی 90 به سرزمین لاجوردی‌ها

حضور ستاره‌های تیم ملی آلمان در جام جهانی 1990 در ایتالیا و جشن گرفتن این قهرمانی در سی‌امین سالگرد آن خبرساز شده است.

بازگشت قهرمانان جام جهانی 90 به سرزمین لاجوردی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، ستاره‌های تیم ملی آلمان در جام جهانی 1990 برای جشن گرفتن قهرمانی خود در آن جام و در سی‌امین سالگرد آن قهرمانی به ایتالیا رفته و در یک عکس دسته جمعی حضور یافتند. عکسی که بسیار خبرساز شده است.

 

از زمانی که تیم ملی آلمان با هدایت فرانتس بکن‌بائور قهرمان جام جهانی 1990 ایتالیا شد سی سال می گذرد. آلمانی‌ها در آن سال موفق شدند سومین قهرمانی خود در جام جهانی را بدست بیاورند. ماتئوس‌، کلینزمان‌، برمه و همبازی‌هایشان آن سال به شدت مورد توجه فوتبالدوستان قرار گرفته و بزرگترین ستاره‌های دنیای فوتبال بودند.

 

1536107

 

در سی‌امین سالگرد آن قهرمانی همه ستاره‌های آلمانی جام 90 با توسکانی در ایتالیا سفر کردند تا موفقیت شان را جشن بگیرند. ایده اصلی این گردهم‌آیی ایده لوتار ماتئوس بود و او بود که این سفر را سازماندهی کرده بود.

 

1536109

 

ستاره‌های سابق آلمان در یک هتل لوکس در ایتالیا ساکن شدند ولی آنچه باعث شد این سفر خبرساز شود عکسی بود که یورگن کلینزمان در حساب توییتری خود منتشر کرد. عکسی که 22 نفر از اعضای سابق تیم ملی آلمان در آن حاضر بودند. حتی قیصر بکن‌باوئر و جام جهانی طلایی رنگ آلمان هم در این عکس دیده می‌شد. یکی از نکات جالب این عکس چهره کارل هاینتز ریدل بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. در حالی که همه ستاره‌های حاضر در این عکس به صورت مشخصی پیر شده اند سیمای جوان ریدل مورد توجه دوست داران فوتبال آلمان قرار گرفت. گویی گذشت سی سال هیچ تاثیری بر چهره ریدل نداشته.

 

1536108

توییت یورگن کلینزمان از سفر قهرمان جام 90 به ایتالیا که خبرساز شد

 

کاربران فضای مجازی واکنش‌های زیادی به این عکس نشان دادند. یک کاربر می‌گوید: " ای کاش من هم مثل کارل ریدل پیر بشوم". کاربر دیگری نوشت: " عکسی با حضور 21 پیرمرد و کارل هایینتز ریدل". کاربر دیگری هم می‌گوید: " عجیب است که ریدل در تبلیغ کرم‌های جوان‌کننده پوست شرکت نمی کند".

 

اما بخشی دیگر از واکنش‌ها با عین عکس انتقادآمیز بوده چرا که ستاره‌های سابق آلمان بی توجه به پروتکل‌های کرونایی بدون استفاده از ماسک در نزدیکی هم قرار گرفته اند. یک کاربر به طعنه در این باره نوشت: " به خاطر الگوی خوبی که در میانه اپیدمی به همه نشان دادید از شما متشکریم. درست در روزهایی که هیچکس به سفر نمی رود و همه ماسک می زنند و از هم فاصله می گیرند".

 

اما حضور فرانتس بکن باوئر در این عکس هم از جنبه‌ای دیگر با واکنش مواجه شده است. برخی کاربران به این اشاره کردند که بکن باوئر اخیراً در یک پرونده در دادگاه حاضر نشده و علت آن را سن بالا و شرایط کرونایی اعلام کرد ولی او حالا توانسته بدون رعایت پروتکلها نه تنها به ایتالیا سفر کند بلکه بدون ماسک و فاصله احتیاطی در کنار بازیکنان سابقش حاضر شود.

 

1536110

مربی، بازیکنانش را تنها نگذاشت

 

بازار مقایسه محبوبیت مانشافت 1990 و تیم این روزهای یواخیم لوو هم در آلمان داغ بوده. یک کاربر که واکنش او را می‌توان خلاصه همه واکنش‌ها در این باره دانست در توییتر نوشت: " شکی وجود ندارد که تیم یواخیم لوو امروز از این تیم به مراتب محبوبیت کمتری دارد".

 

 

 

دیدگاه‌ها