کد خبر : 1714477 | 28 مهر 1399 ساعت 13:43 | 18.4K بازدید | 4 دیدگاه

روی فوتبال ایران و شرایطش نمی‌شود حساب کرد

کایکو در چالش سخت؛ خالد چطور بنگلادشی شد؟

خالد شفیعی سرانجام قید فوتبال در لیگ ایران را زد و کشور بنگلادش را برای ادامه دوران فوتبالش انتخاب کرد.

کایکو در چالش سخت؛ خالد چطور بنگلادشی شد؟

به گزارش ورزش سه، این مدافع وسط شیرازی الاصل که فوتبال ایران خاطرات بسیاری از بازی های درگیرانه و همچنین پرتاب های اوتش دارد، در حالی به بنگلادش رسیده است که به نظر می‌رسد از این انتخاب راضی است.

 

شفیعی که در ادامه یک سنت قدیمی، تبدیل به یکی از فوتبالیست های ایرانی شاغل در لیگ بنگلادش شده، در صحبت هایی که با ایلنا داشت، از خاطرات خوب فوتبال دوستان این کشور از چهره های مطرح ایران به خصوص ناصر حجازی می‌گوید که مدت زمان زیادی در تیم محمدان به کار مشغول بود. به جز او، بیژن طاهری و رضا نعلچگر و همچنین محمد برهان زاده در دوران های مختلفی عضو تیم های بنگلادشی بوده‌اند.

اما شفیعی که در فوتبال ایران لقب «کایکو» را در اختیار داشت، قصد دارد یک برند تازه در فوتبال این کشور باشد. بازیکنی که ممکن است حضور در فوتبال بنگلادش افق های جدیدی را پیش روی او باز کند. او قبلاً حضور در یک تیم کره ای را تجربه کرده که البته مصدومیت مانع از درخشش وی شد اما این بار امیدوارانه از فوتبال در بنگلادش می‌گوید.

 

* خالد شفیعی؛ چرا بنگلادش؟
خالد در پاسخ به این سوال که چرا به لیگ بنگلادش رفته، توضیح می‌دهد: من لیگ بنگلادش را فقط به خاطر شرایط مالی انتخاب نکردم. این تیم قهرمان فصل گذشته لیگ بنگلادش است و یک بازیکن از تیم ملی آرژانتین، 2 بازیکن برزیلی، یک بازیکن اسپانیایی و سرمربی اسپانیایی دارد و شرایط خیلی خوبی دارد. این تیم در فصل جدید در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد من با تحقیق این تیم را انتخاب کردم آپشن‌ها و جذابیت‌های خاص خودش را داشت و از انتخابم راضی هستم.

 

* با آندو تیموریان مشورت کردم
وی درخصوص روند انتخاب تیمش گفت: پیشنهاد داخلی هم داشتم ولی خب دو پیشنهاد خارجی به دست من رسید و این پیشنهاد فکر من را به خودش مشغول کرد و در موردش فکر و تحقیق کردم. با چند نفر مشورت کردم و با آندو تیموریان که مثل برادرم است و همیشه از او در تصمیمات فوتبالی خودم مشورت می‌گیرم صحبت کردم و چند نفر دیگر. همینجا جا دارد به آندوی عزیز هم تسلیت بگویم و امیدوارم روح برادرش شاد باشد. در کل باید بگویم با دید باز انتخابم را انجام دادم. شاید خیلی‌ها با دید سطحی ممکن است دست به انتخاب تیم بزنند ولی من همه جوانب امر را بررسی کردم و روحیه خودم هم جوری است که دوست دارم وارد چالش‌های سخت شوم و از چیزی واهمه ندارم. پیشنهاداتی از لیگ ایران داشتم ولی خب وضعیت فوتبال ایران به شکلی است که نمی‌شود زیاد روی آن حساب کرد و من هم به عنوان یک فوتبالیست باید به فکر زندگی بعد از فوتبالم هم باشم.

 

* می‌خواهم در بنگلادش بمانم
مدافع سابق تراکتور راجع به هدفش در آینده هم عنوان کرد: این بار که از ایران خارج شدم اگر خدا تن سالم بدهد و مثل کره‌جنوبی مصدومیت گریبان گیرم نشود و بدشانسی‌های این شکلی نیاورم تصمیم دارم 3-2 سال در فوتبال بنگلادش بمانم و بعد از آن برای اهداف و فکری که برای آینده خودم بعد از فوتبال ترسیم کردم برنامه‌ریزی کنم.

دیدگاه‌ها