کد خبر : 1714611 | 29 مهر 1399 ساعت 11:26 | 26.3K بازدید | 0 دیدگاه

ترک عادت؛ اولین گام فکری به سمت موفقیت

استقلال این روزها تحت هدایت کاپیتان باتجربه خود در شرایطی تمرین می کند که قصد دارد برخلاف سال های قبل شروع خوبی را تجربه کند تا در پایان فصل حسرت امتیازات از دست رفته در هفته‌های ابتدایی را نخورد.

ترک عادت؛ اولین گام فکری به سمت موفقیت

به گزارش "ورزش سه" ، در تمام این سال های اخیر لااقل بعد از دوران طلایی امیرقلعه‌نویی در استقلال ، آن چیزی که  این تیم را بیش از هر چیزی  از کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر باز داشته، نتایج ضعیف و دور از انتظار پسران آبی در هفته های آغازین و ابتدایی لیگ بوده است . به نوعی می توان گفت  امتیازات زیاد از دست رفته در نیم فصل اول  همیشه  کار را  برای این تیم به جایی رسانده  که  حتی عنوان سوری قهرمانی در نیم فصل دوم هم نتوانسته جبران مافات اشتباهات مکرر آبی پوشان تهران را در نیم فصل اول بکند تا آنها در این سال های اخیر ‌علی رغم نتایج و نمایش مطلوب در دور برگشت ، قافیه را به رقیب سنتی خودشان واگذار کنند و بی گمان این عادتی است که استقلال مدل ۱۴۰۰ باید قبل از پرداختن به هر موضوعی  هر چه سریعتر از سرش دور کند والا سرانجام لیگ بیستم هم تفاوت چندانی با سال های قبل نخواهد داشت.

 

با نگاهی اجمالی به اکثر تیم های قهرمان لیگ در سراسر جهان پی به این نکته مهم خواهیم برد که قریب به اتفاق تیم های که توانسته اند زودتر از سایر رقبا، جام قهرمانی را بالای سرشان ببرند، استارت خوبی زده اند بطوری که حتی اگر به قهرمانی نیم فصل هم منجر نشده، لااقل اختلاف  امتیازشان با صدر جدول قابل جبران باشد، نه اینکه فاصله  به حدی برسد که هر چقدر هم  سه امتیاز بازی ها را در دور برگشت به حساب خودت واریز کنی فایده ای نداشته باشد.

 

 

عدم ثبات در تمامی ارکان باشگاه از تغییرات متعدد در سطح مدیریتی گرفته تا جابجایی های زیاد بازیکنان به علت نرسیدن به اهداف از پیش تعیین شده باعث شده تا هر فصل شاهد یک تیم کاملا دگرگون شده در زمین  باشیم. امار عجیب و حتی منحصربفرد آبی پوشان که همان خروج ۴۲ بازیکن در طی تنها سه فصل به ثبت رسیده،حاکی از آن دارد که سرمربی وقت استقلال برای ایجاد یک هارمونی مناسب بین بازیکنانش به زمان احتیاج داشته باشد. همان زمانی که رقبای مدعی در پی اندوختن امتیازات هستند.مشکلی که در همه این سال های اخیر مربیانی مثل منصوریان،شفر، استراماچونی یا فرهاد مجیدی دچار آن بودند.


عدم ثبات کافی شاید همان حلقه گمشده استقلال باشد که از بخت خوب محمود فکری در این فصل شاهد این حجم از تغییرات متعدد نیستیم و همین امر هواداران استقلال را به ‌نسبت فصول قبل تا حد زیادی امیدوارتر کرده تا حداقل  شاهد از دست رفتن امتیازات در هفته های اول نباشند.علاوه بر حفظ شاکله تیم دو موضوع دیگر نیز مزید علت شده تا امیدوار به نمایش  بهتری از استقلال در هفته های ابتدایی لیگ امسال  باشیم . 

 

 

* اولی قرعه مناسب این تیم است که با توجه به آن، استقلال تا پیش از دربی در هفته هشتم باید به ترتیب مقابل مس رفسنجان، فولادخوزستان، ماشین سازی تبریز، پیکان تهران، صنعت نفت آبادان، شهرخودرو مشهد، ذوب آهن اصفهان به میدان برود که از این میان شاید تنها دیدار مقابل فولاد خوزستان تا حد سخت باشد.( البته آن زمان هوای شهر اهواز  گرمای همیشگی را هم نخواهد داشت) به این معنی که بازی های سخت استقلال از هفته هشتم تقریبا آغاز می شود و فکری فرصت کافی دارد تا هفته هفتم تیمش را به عنوان یک مدعی قهرمانی مطرح کند.

 

*علت بعدی نیز کارنامه محمود فکری پیش از حضور به عنوان سرمربی در استقلال است که در تیم های قبلی که هدایتشان را بر عهده داشت، نشان داده برای ایجاد یک روند مثبت و قابل قبول، احتیاج به زمان زیادی ندارد و قادر است  در فرصت کمتری نسبت به مربیان قبلی، تیمش را به مرز آمادگی برساند که شاید اوج آن در تیم نساجی مازندران باشد که به محض ورودش توانست نتایج بسیار خوبی همراه با این تیم بگیرد.ضمن اینکه فکری از آن دسته مربیانی است که در روز بد هم می توان انتظار داشت که تیمش با دست پر از زمین خارج شود که در تیم های بزرگ بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاه‌ها