کد خبر : 1715929 | 06 آبان 1399 ساعت 23:41 | 105.3K بازدید | 22 دیدگاه

پایان کار رئیس جنجالی کاتالان‌ها

رسمی؛ بارتومئو از ریاست بارسا استعفا کرد

بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره جوزپ ماریا بارتومئو از مدیریت باشگاه بارسلونا استعفا داد.

رسمی؛ بارتومئو از ریاست بارسا استعفا کرد

به گزارش "ورزش سه"، جوزپ بارتومئو دیگر رئیس باشگاه بارسلونا نیست چرا که در جلسه فوری برگزار شده در روز سه‌شنبه او به همراه برخی دیگر از مدیران باشگاه کاتالانی از سمت خود استعفا داده‌اند؛ موضوعی که حالا پس از کش و قوس‌های فراوان به شکل رسمی اعلام شده است.

بارسلونا در یکی دو فصل گذشته نتایج کابوس واری به دست آورده که اوج آن به دیدار یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل قبل برمی‌گردد جایی که بلوگرانا با نتیجه عجیب و غریب 8-2 در برابر بایرن مونیخ شکست خورد تا سنگین ترین باخت این تیم در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ثبت شده باشد.

اگرچه بعد از آن شکست فاجعه بار تغییر و تحولاتی در باشگاه بارسلونا ایجاد شد و رونالد کومان به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد اما بسیاری از هواداران این تیم اعتقاد داشتند که دلیل اصلی عدم موفقیت تیم شان ضعف مدیریتی است و باید جوزپ بارتومئو هرچه سریعتر از سمت خود کناره گیری کند.

 

 

 

1534540

 

 

حالا چند روز بعد از شکست بارسلونا در دیدار ال کلاسیکو مقابل رئال مادرید و در آستانه دیدار حساس این تیم مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا آرزوی هواداران تیم کاتالانی برآورده شده و بارتومئو از مدیریت بارسلونا استعفا داده است.

 

حالا باید منتظر ماند و دید که چه کسی جانشین بارتومئو در پست ریاست باشگاه بارسلونا خواهد بود. بر اساس قوانین چیزی بین 40 تا 90 روزه برای انتخاب جانشین بارتومئو زمان لازم است.

در بخشی از بیانیه بارتومئو آمده است:" استعفای خود و بقیه اعضای هیئت مدیره را اعلام می‌کنم. این تصمیمی است که جمعی اتخاذ شده است. امروز پاسخی دریافت کردم که مبنی بر اینکه هیچ منع قانونی برای برگزاری رای اعتماد وجود ندارد و در واقع به پیشنهاد ما هیچ توجهی نشده است.

این تصمیمی است که کاملاً با فکر اتخاذ شده و من با همکارانم در این باره مشورت زیادی کرده‌ام. ما به 15 روز زمان احتیاج داشتیم اما دولت با پیشنهادات ما مخالفت کرد.

 

1537984

 

بعد از شکست در چمپیونزلیگ، آسان ترین کار استعفا بود. اما از روز بعد از شکست، تصمیماتی اساسی گرفته شد تا آینده باشگاه را تضمین کند. این کار باید در میانه شیوع کرونا انجام می شد و ما نمی توانستیم باشگاه را به دست مدیرانی با مهارت های محدود بسپاریم. چه کسی می توانست یک مربی جدید به خدمت بگیرد، بازیکنان جدید بخرد، ماندن مسی را تضمین کند یا دستمزدها را تعدیل کند؟ به عنوان اعضای هیئت مدیره، ما باید این کار را انجام می دادیم.

ما براساس اساسنامه، در اولین زمان ممکن برای انتخابات وقت تعیین کردیم. استعفای ما برای چند هفته که باید در آن تصمیمات مهمی گرفته می شد، یک خلا قدرت در باشگاه ایجاد می کند. با توجه به اینکه قرار بود انتخابات در مارس برگزار شود، ما دلیلی برای استعفا نداشتیم. ما نمی خواستیم با وجود فشارها، فرار کنیم. در باشگاهی مانند بارسلونا، انتقال قدرت باید به شکل درست انجام شود.

دیدگاه‌ها