کد خبر : 1716295 | 08 آبان 1399 ساعت 23:00 | 203.4K بازدید | 4 دیدگاه

گراندز حکم AFC رسید؛

پرسپولیس چگونه در دادگاه النصر را شکست داد؟ (سند)

استعلام از فیفا در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا را مجاب کرد که رای نهایی را به نفع پرسپولیس صادر کند.

پرسپولیس چگونه در دادگاه النصر را شکست داد؟ (سند)

به گزارش ورزش سه، ساعاتی پس از پایان فینال غرب آسیا، النصری ها اتهام استفاده غیرمجاز پرسپولیس از بازیکنان جدیدش را تقدیم کنفدراسیون فوتبال آسیا کرد تا صعود سرخ ها به دیدار نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ به خطر بیفتد اکه البته سرانجام این پرونده برتری پرسپولیس بود؛ اما سرخ ها چگونه النصر را در دادگاه ای اف سی شکست دادند؟

 

ای اف سی شرح تفصیلی یا گراندز حکم را در ۱۴ صفحه منتشر کرده و از آن می‌توان دریافت که روند پرونده به چه شکلی بوده است. در حالی گفته می‌شد پرسپولیس این پرونده را به خاطر پایان مهلت شکایت به نفع خود خاتمه داده اما این چنین نیست و AFC صراحتا نوشته که «استعلام های لازم از فیفا گرفته و پرونده بررسی شده است».

 

ماجرا از این قرار است که وقتی ایمیل های پرتعداد از ایران و متعاقب آن شکایت النصر به ای اف سی رسید، پیش از این که کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا از پرسپولیس دفاعیه بگیرد، به سراغ فیفا می‌رود و درخواست استعلام می‌کند چرا که پای حکم فیفا در میان بوده است. همچنین سپس به خاطر طی روال اداری، دفاعیه از پرسپولیس هم خواسته شد و قرمزها لایحه خود را در هماهنگی با فدراسیون فوتبال ایران به ای اف سی ارسال کردند.

 

1539561

 

ماجرا همانطور که در گذشته نیز بارها گفته شد این است که حکم فیفا علیه پرسپولیس ششم آگوست صادر و دوازدهم آگوست ابلاغ شد و در آن نوشته شد که اگر پرسپولیس در این یک ماه نتواند مطالبات را پرداخت کند، با محرومیت از نقل و انتقالات مواجه می‌شود. اما النصر عربستان واژه «اگر» را در حکم نادیده گرفت.

 

باتوجه به این که فیفا جداگانه در ارکان قضایی اش به این موضوع پرداخت و ای اف سی هم از فدراسیون جهانی فوتبال استعلام گرفت و سپس در دادگاه کمیته انضباطی اش آن را بررسی کرد، بعید است که حتی درخواست فرجام خواهی النصر نیز به جایی برسد. پس از آن حتی اگر عربستانی ها به دادگاه عالی ورزش هم بروند، باتوجه به این که دو نهاد تصمیم گیر بزرگ فوتبال یعنی ای اف سی و فیفا حکم را تایید کرده‌اند، به احتمال فراوان بازنده خواهند شد.

 

بنابراین طبق همان حکم نخست پرسپولیس از شکایت النصر درباره خریدهای جدید تبرئه شده و توانسته به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند؛ فینالی که قرار است ۲۹ آذر به انجام برسد.

 

1539559

1539560

دیدگاه‌ها