کد خبر : 1716485 | 10 آبان 1399 ساعت 00:26 | 253.7K بازدید | 33 دیدگاه

حرفهای اختصاصی ستاره استقلال قبل از سفر به قطر

واکنش علی کریمی به پیشنهاد 20 میلیارد تومانی

هافبک فصل گذشته استقلال درباره تصمیم‌اش مبنی بر جدایی و رفتن به القطر توضیحاتی ارائه داد.

واکنش علی کریمی به پیشنهاد 20 میلیارد تومانی

به گزارش "ورزش سه" از فرودگاه امام خمینی(ره)، علی کریمی در آخرین صحبت‌های خود قبل از ترک ایران و سفر به قطر اظهار کرد: پس از دو فصل که در خدمت استقلال بزرگ و هوادارانش بودم، تصمیم گرفتم وارد مرحله جدیدی در زندگی فوتبالی‌ام شوم و به تیم قطر اس. سی بروم. امیدوار هستم در این باشگاه هم نمایش خوبی داشته باشم و توانایی‌هایم را نشان دهم.

 

او ادامه داد: واقعیت این است که تصمیم خیلی سختی بود که از استقلال دل بکنی و جدا شوی و خیلی درباره آن فکر کردم، اما به نظرم دوره فوتبالی‌ای که ما می‌توانیم بازی کنیم، شاید خیلی نباشد. دوست داشتم تجربه جدیدی را در زندگی فوتبالی‌ام داشته باشم. فقط می‌توانم بگویم برای خودم این تصمیم خیلی سخت بود که از استقلال جدا شوم و امیدوار هستم روزی دوباره در خدمت این باشگاه بزرگ باشم.

 

هافبک فصل گذشته استقلال در خصوص اینکه گفته می‌شد با عبدیان قرارداد داخلی بسته و از او چک گرفته است، عنوان کرد: طی یکی، دو هفته اخیر مذاکرات رسمی با من انجام گرفت، وگرنه قبل از آن هیچ مذاکره رسمی با استقلال نداشتم. پیش از پایان مسابقات لیگ قهرمانان، قراردادم تمام شده بود ولی بخاطر تیم، بچه‌ها و هواداران آن بازی‌ها را کاملا آزاد و بدون قرارداد ثبت شده بازی کردم. هفته گذشته مذاکره رسمی با من انجام شد که نیاز به زمان داشت ولی چک یا پول از کسی تحویل نگرفتم.

 

 

کریمی اضافه کرد: این جدایی شاید برای هر دو طرف سخت باشد ولی من خیلی دوست داشتم تجربه جدیدی را در فوتبالم به دست بیاورم و از پایان فصل تصمیم گرفتم این اتفاق بیفتد؛ تا پیش از آن، این اتفاق نیفتاد ولی حالا این کار انجام شد و عازم قطر هستم تا به تیم جدیدم بروم. امیدوار هستم روزی دوباره پیراهن آبی استقلال را بپوشم. امیدوار هستم نماینده خوبی برای فوتبال ایران باشم و شانس پوشیدن لباس آبی را به دست آورم و لیاقت آن را داشته باشم.

 

علی کریمی: تصمیم برای جدایی از استقلال خیلی سخت بود

 

او درباره دو سال حضور در استقلال و کار کردن با مربیان همچون شفر، استراماچونی و فرهاد مجیدی اظهار کرد: طی دو فصل اخیر کمترین حق ما کسب یک یا دو جام بود. در فصل گذشته شروع خوبی داشتیم و آن را ادامه دادیم ولی مسائلی که می‌دانید، پیش آمد و در لیگ برتر نتوانستیم چندان موفق شویم و دوم شدیم. در جام حذفی نیز دو، سه حریف خوب را بردیم و به فینال رسیدیم و می‌توانستیم جام بگیریم، اما نشد.

 

این هافبک ملی‌پوش تاکید کرد: سال قبل هم در زمان حضور آقای شفر اگر در 6 هفته پایانی امتیازات لازم را کسب می‌کردیم و از دست نمی‌دادیم، شانس قهرمانی داشتیم ولی در مجموع شرایط بدی از نظر فوتبالی تجربه نکردیم.

 

کریمی یادآور شد: یک سری مسائل و حواشی اطراف تیم بود که نیروی بازیکنان و کل مجموعه استقلال را می‌گرفت تا این موفقیت‌ها حاصل نشود. خیلی بهتر می‌شد مشکلات دو فصل اخیر استقلال را مدیریت کرد. در مشکلات تمام مجموعه باید کمک کنند و همکاری بین مدیریت، مربیان و بازیکنان وجود داشته باشد ولی همکاری لازم در حد قهرمانی در تیم نبود.

 

1539438

 

او اضافه کرد: در لیگ قهرمانان آسیا از گروه بالا آمدیم و دو تیم ایرانی دیگر بالا نیامدند. از نظر پتانسیل تیمی، ما و پرسپولیس و همچنین پاختاکور شانس زیادی برای فینالیست شدن در آسیا داشتیم ولی جزئیاتی که در باشگاه دیگر رعایت می‌شد، موجب صعودشان به فینال آسیا شد و استقلال نتوانست به این مهم برسد.

 

او با بیان اینکه قطعا بحث مدیریت در کار استقلال تاثیر گذاشت، ابراز کرد: پس از فینال جام حذفی استقلال یک هفته تعطیل شده بود و یک سری از بازیکنان قرارداد نداشتند و مباحثی برای انتخاب سرمربی تیم پیش آمد.

 

هافبک سابق استقلال یادآور شد: در سطح ابتدایی نسبت به باشگاه، تیم و بازی‌های آسیایی نگاه می‌شد. آن کسانی که بودند، اصلا باور نداشتند که این تیم می‌تواند فینالیست آسیا شود و به مراحل بالاتر برود. آنها مثل افرادی بودند که از دانش‌آموز در شب امتحان انتظارات زیادی دارند. توقع داشتند در زمان گرم کردن بازیکنان، برنده شویم ولی موفقیت نیاز به برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی دارد که متاسفانه کوچک‌ترین چیزی در دو فصل اخیر در استقلال پیرامون این مسائل ندیدم و اگر ساختار باشگاه درست نشود، در سال‌های آینده نیز فکر نمی‌کنم نتیجه خوبی بگیرد ولی امسال می‌بینم بچه‌ها در تیم ماندند، دور هم هستند، بازیکنان یکدیگر را می‌شناسند و کادر فنی خوبی بالای سر آنهاست؛ امیدوار هستم با بازی‌های خوب دل هواداران را شاد کنند و قهرمان شوند.

 

علی کریمی: با این شیوه استقلال در آینده هم موفق نمی‌شود

 

کریمی در خصوص پیشنهاد سپاهان و احتمال پیوستن‌اش به این تیم بخاطر حضور محرم نویدکیا که از همبازیان سابق او بود، عنوان کرد: محرم نویدکیا یکی از بازیکنانی است که روی کار من تاثیر زیادی داشت چون وقتی در سن رشد بودم، همواره بازی‌های تاثیرگذارش را در سپاهان به یاد دارم. اواخر فوتبالش نیز هم‌بازی بودیم، کاپیتانی تیم را برعهده داشت و خیلی مسائل را از او یاد گرفتم.

 

او تصریح کرد: با آقا محرم و باشگاه سپاهان صحبت کردم. با آقایان ساکت و نویدکیا که همواره به من لطف داشتند، مذاکراتی انجام دادم ولی خیلی جدی نشد.

 

هافبک سابق استقلال درباره پیشنهاد ۲۰ میلیاردی‌اش به این تیم و همچنین سپاهان گفت: در یک هفته گذشته مذاکراتی را با استقلال داشتم و با سپاهان هم صحبت کردم که البته به بحث رقم قرارداد کشیده نشد.

 

1537432

 

کریمی در خصوص اینکه هواداران استقلال معتقد بودند که او می‌توانست زودتر جدا شود تا جانشین مناسبی پیدا کنند، اظهار کرد: واقعیت این است که فوتبال ما یک سری استعداد دارد که آنها امکانات و سازماندهی خوبی از سوی باشگاه‌ها ندارند و از سوی دیگر، بحث دستمزد به موقع گرفتن در ایران اتفاق نمی‌افتد.

 

او تاکید کرد: ما در کشوری هستیم که در بین تیم‌های آسیایی یک آپشن بیشتر نداریم و آن هم قطر است؛ در گذشته باشگاه‌های اماراتی و حوزه خلیج فارس هم می‌توانستند بازیکن ایرانی بگیرند ولی الان فقط کشور قطر هست. در شرایط کرونا نیز بازی در اروپا سخت‌تر شده ولی قطر مباحث جداگانه‌ای دارد.

 

کریمی: قطر تنها گزینه بازیکنان خوب ایرانی است

 

هافبک فصل گذشته استقلال با اشاره به حضور پُرتعداد بازیکنان ایرانی در فوتبال قطر ابراز کرد: همه بچه‌ها در سالیان اخیر در تیم ملی و باشگاه‌های خود و همچنین فوتبال قطر نمایش خوبی داشتند و توانستند نظر مثبت مدیران تیم‌های این کشور را برای جذب بازیکنان ایرانی را به خود جلب کنند.

 

کریمی پیرامون اینکه برنامه‌ای برای رفتن به فوتبال اروپا دارد، گفت: فعلا در کوتاه مدت می‌خواهم در تیم جدیدم نمایش خوبی داشته باشم و به آن باشگاه کمک کنم. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌اُفتد. امیدوار هستم به تیم‌های بهتر و بالاتر بروم.

دیدگاه‌ها