کد خبر : 1716898 | 12 آبان 1399 ساعت 02:05 | 118.8K بازدید | 5 دیدگاه

مورینیو خواستار توضیح داور

جنجال دوباره VAR؛ گل برایتون به تاتنهام درست بود؟

در لحظه به ثمر رسیدن تک گل برایتون خطای کاملا واضحی پشت محوطه جریمه تاتنهام رخ داد که اعتراض مورینیو را به همراه داشت اما مارک کلاتنبرگ معتقد است تصمیم نهایی داور درست بود.

جنجال دوباره VAR؛ گل برایتون به تاتنهام درست بود؟

به گزارش "ورزش سه"، تصمیم جنجال برانگیز گراهام اسکات، داور دیدار تیم‌های تاتنهام و برایتون یک‌بار دیگر باعث شد تا استفاده از VAR در رقابت های لیگ برتر جنجال برانگیز شود؛ هرچند مارک کلاتنبرگ، داور سرشناس انگلیسی، معتقد است که تصمیم داور برای پذیرفتن گل برایتون صحیح بوده است.

در دقیقه 58 این دیدار، در حالی‌که تیم تاتنهام در حال تدارک یک ضد حمله بود، تکل سولی مارچ روی پی‌یر امیل هویبرگ را داور این دیدار خطا نگرفت و ادامه بازی را اعلام کرد. این تصمیم جنجال‌ برانگیز گراهام اسکات باعث شد توپ به بازیکنان برایتون برسد و کمتر از 10 ثانیه بعد آنها توسط طارق لمپتی گل تساوی را به ثمر برسانند

اعتراض شدید تاتنهامی‌ها باعث شد داور مجددا صحنه را بازبینی کند که در کمال تعجب رای خود را نقض نکرده و گل را صحیح اعلام کند.

این اتفاق واکنش‌های بسیار زیادی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت تا جایی که بسیاری داوران انگلیسی را باعث بی‌اعتباری VAR دانسته‌اند. در نهایت این گرث بیل بود که 15 دقیقه بعد از این اتفاق گل پیروزی‌بخش را برای تاتنهام به ثمر رساند تا شاگردان ژوزه مورینیو به سه امتیاز این دیدار برسند؛ هرچند آقای خاص در کنفرانس مطبوعاتی خواستار توضیح داور در مورد این صحنه شد.

 

1540447

تکل سولی مارچ روی هویبرگ، نه تنها ضدحمله تاتنهام را خنثی کرد که به باز شدن دروازه سفیدها منجر شد.

 

او به خبرنگاران گفت:" این تصمیمی است که داور باید در مورد آن توضیح بدهد و ما را مقابل شما قرار ندهد و ما مجبور نباشیم بارها و بارها در مورد چیزی توضیح بدهیم که جوابی برای آن نداریم. ترجیح می دهم در مورد آن صحبت نکنم.

من اسکات را داور خوبی می دانم. او این فرصت را داشت که صحبت را روی صفحه نمایش ببیند و همان چیزی را دید که ما روی آی‌پدمان تماشا کردیم. او باید توضیح بدهد اما من می دانم که این اتفاق رخ نخواهد داد؛ بنابراین اجازه بدهید از این موضوع عبور کنیم و در مورد دیدار بسیار دشواری که در آن پیروز شدیم، صحبت کنیم."

 

1540453

 

1540448

کلاتنبرگ معتقد است که با توجه به اینکه بعد از خطا، 4 پاس رد و بدل شد، تصمیم داور برای پذیرفتن گل درست بوده است.

 

اما مارک کلاتنبرگ، داور سرشناس انگلیسی که قضاوت دیدار فینال چمپیونزلیگ 2016 و همین طور فینال یورو 2016 را برعهده داشت، به دیلی میل گفت:" گل طارق لمپتی باید قبول می شد و اجازه بدهید بگویم چرا.

VAR نباید توجهی به خطای سولی مارچ روی پی‌یر امیل هویبرگ می کرد زیرا آن صحنه بلافاصله پیش از پاس گل اتفاق نیفتاد. خط دفاعی تاتنهام این فرصت را داشت که سازماندهی دوباره پیدا کند و برایتون پیش از گل لمپتی، 4 پاس داد. اینکه جاناتان ماس (داور VAR) به اسکات گفت که خودش صحنه روی صفحه نمایش نگاه کند، برخلاف قوانین بود.

بنابراین برای من عجیب است که از اسکات خواستند تا تصویر را ببیند تا شاید تصمیمش را عوض کند. اگر گل قبول نمی شد، برایتونی‌ها حق داشتند که عصبانی شوند.  

این را هم باید گفت که تاتنهامی ها می توانند ناراحت باشد چون اسکات باید در همان جریان بازی، خطای مارچ روی هویبرگ را تشخیص می داد."

 

1540454

گل بیل باعث شد سه امتیاز بازی به تاتنهام برسد تا مورینیو به یک اعتراض معمولی در کنفرانس مطبوعاتی اکتفا کند.

 

 

دیدگاه‌ها