کد خبر : 1718400 | 20 آبان 1399 ساعت 12:31 | 45K بازدید | 7 دیدگاه

گزارش: مقایسه وریا غفوری و مهدی شیری

پست دفاع راست، مناقشه‌برانگیزترین پست تیم ملی در لیست جدید اسکوچیچ بوده است.

گزارش: مقایسه وریا غفوری و مهدی شیری 

به گزارش ورزش سه و به نقل از همشهری ، بعد از اعلام لیست خیلی‌ها از نبود رامین رضاییان و البته وریا غفوری در این لیست انتقاد کردند. در ادامه، مجتبی نجاریان دچار کرونا شد و از لیست کنار رفت. حتی در این شرایط هم اسکوچیچ نظری روی وریا نداشت و به‌جای مدافع راست فولاد، مهدی شیری را به لیست فراخواند. این اتفاق باعث شد سیل انتقادات دوباره سرازیر شود. این بار مهدی شیری هم از این انتقادات در امان نماند. اما در این شرایط اگر نگاهی به آمارها و آنالیزهای لیگ در فصل گذشته و هفته اول فصل جدید بیندازیم مشخص می‌شود دعوت مهدی شیری آن‌قدر عجیب نیست که  ‌دعوت نکردن از وریا غفوری عجیب است. آمارهای متریکا نشان می‌دهند در میان تمام بازیکنانی که فصل گذشته در پست مدافع راست در لیگ به میدان رفته‌اند، وریا غفوری بهترین عملکرد را داشته و بعد از او مهدی شیری در رتبه دوم قرار گرفته است. ظاهرا شیری نیز یکی از همان بازیکنان باکیفیت و مؤثری است که نمایش‌هایشان به چشم تماشاگران نمی‌آید و همیشه کمتر از لیاقت خود قدر می‌بینند.

 

  آمارهای شیری؛ موفق در دفاع
آمارهای سایت «متریکا» نشان می‌دهد فصل گذشته وریا غفوری با میانگین نمره6.99بهترین مدافع راست و یازدهمین بازیکن برتر لیگ در همه خطوط بوده است. در میان مدافعان راست، نزدیک‌ترین بازیکن به او مهدی شیری است که میانگین نمراتش 0.1کمتر از وریا یعنی 6.89بوده است. شیری با میانگین 64.9 لمس توپ در هر بازی از تأثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس در فصل گذشته بود. او البته در موقعیت‌سازی چندان موفق عمل نکرد چون طی 27بازی که در آنها حاضر بود، فقط 6موقعیت ساخت و هیچ شوت در چارچوبی هم نزد. با این حال در ارسال پاس‌ها با دقت پاس 82.8درصدی مطمئن عمل کرد. نقطه درخشان عملکرد او میانگین 3.9 عملکرد دفاعی در هر بازی بود که آمار قابل اعتنایی است. شیری در نبردهای هوایی هم با 1.2نبرد پیروز در هر بازی موفق عمل کرد.

 

1519917


 
آمارهای وریا؛ سرافراز در حمله
اما نگاهی هم به آمارهای وریا غفوری در «متریکا» بیندازیم؛ ۴گل و ۴پاس گل بهترین عملکرد یک مدافع کناری در لیگ برتر نوزدهم، متعلق به وریا غفوری است. او در 29بازی استقلال در لیگ بازی کرد و ۲بار بهترین بازیکن زمین شناخته شد. غفوری با میانگین 0.4شوت در چارچوب علاقه‌اش به گلزنی را نشان داد که نرخ تبدیل شوت به گل 19.2درصدی خطرناک بودن این شوت‌ها را نشان می‌دهد. او میانگین 0.6پاس کلیدی در هر بازی را ثبت کرد و در طول فصل 17بار هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد. احتمالا به‌دلیل میل زیاد وریا به حمله، آمار دفاعی او کمتر از دیگر مدافعان کناری برتر لیگ بود. 1.1تکل موفق، 0.4نبرد هوایی موفق و 1.5عملکرد دفاعی در هر بازی، میانگین آمارهای دفاعی او بوده است. چنان که گفته شد غفوری با این عملکرد بهترین مدافع کناری لیگ در فصل گذشته بوده و طبعا دعوت نشدنش به تیم‌ملی برای اهالی فوتبال قابل پذیرش نیست.

 

1541968

دیدگاه‌ها