کد خبر : 1718618 | 21 آبان 1399 ساعت 17:11 | 25.4K بازدید | 0 دیدگاه

این عدد در لالیگا خاطره ساز است؛

از داوید ویا تا کریس رونالدو؛ شماره هفت یعنی گلزنی

شماره هفته در لالیگا یادآور نام ستاره هایی بزرگ و محبوب است.

از داوید ویا تا کریس رونالدو؛ شماره هفت یعنی گلزنی


به گزارش "ورزش سه"، فقط به خلاق ترین و ماهرترین بازیکنان برای اعطای پیراهن شماره هفت اعتماد می شود. این امر به ویژه در لالیگا همیشه بدین شکل بوده، رقابت هایی با شماره هفت هایی فوق العاده.

 

شماره هفت یک شماره نمادین است و چندین بازیکن فعلی و قدیمی لالیگا هنگام پوشیدن آن به موفقیت های بزرگی رسیده اند. در اینجا نگاهی داریم به 20 بازیکن شماره هفت در فصل جاری و 10 بازیکن افسانه ای که در گذشته این شماره را می پوشیدند.

 

بازیکنانی که در این فصل لالیگا شماره هفت را می پوشند؛

 

1543119

 

1543120

 

لوکاس پرز (آلاوس)، ایبای گومز (بیلبائو)، ژائو فلیکس (اتلتیکو مادرید)، آنتوان گریزمان (بارسلونا)، سالوی سانچز (کادیز)، کیکه گونزالز (ایبار)، نینو (الچه)، خیمه ماتا (ختافه)، لوئیس سوارز (گرانادا)، داوید فریرو (هوئسکا)، سرخیو لئون (لوانته)، یونی (اوساسنو) خوانمی (بتیس)، ادن هازارد (رئال مادرید)، پورتو (رئال سوسیداد)، سرخی گواردیولا (رئال وایادولید)، سوسو (سویا) ، گونسالو گوئدس (والنسیا)، جرارد مورنو (ویارئال)، سلتاویگو شماره هفت ندارد.

 

شماره 7 به هر بازیکنی داده نمی شود. این عدد مخصوص گلزنان، پاسورها و بازیکنان برتر است و چندین ستاره برتر در لالیگا در این دسته قرار می گیرند. پیراهن شماره هفت در بارسلونا و رئال مادرید به ترتیب به آنتوان گریزمان و ادن هازارد سپرده شده است. هر دوی این مهاجمان بزرگ در تابستان 2019 به باشگاه های فعلی خود پیوستند، اگرچه گریزمان در تابستان 2020 صاحب شماره هفت شد.

 

1543121

 

با توجه به موفقیت های این بازیکنان در دوران حرفه ای خود و جذابیت ستارهگونه شان، فروشگاه های ورزشی در اسپانیا و سراسر جهان اغلب پیراهن هایی با این شماره را در ویترین مغازه قرار می دهند. این دو بازیکن ستاره هایی با کلاس جهانی هستند و به همین سبب این شماره مهم به آنها داده شده است.

 

1543117

 

پیراهن ژائو فلیکس یکی دیگر از محبوب ترین لباس ها هنگام صحبت در مورد فروش پیراهن است، حتی اگر این جوان 20 ساله تازه کار خود را شروع کرده باشد. مهاجم پرتغالی هر فصل گام های بزرگی را به جلو برمی دارد و تماشای بازی او در هر هفته لالیگا، چرخاندن مدافعان به چپ، راست، جلو و عقب، خوشایند و تماشایی است.

 

چندین بازیکن با شماره هفت در تاریخ لالیگا به دلیل توانایی گلزنی شان شناخته شده اند، مانند جرارد مورنو، خیمه ماتا و سرجی گواردیولا که هر کدام عنوان بهترین گلزن باشگاه شان در لالیگا فصل قبل را از آن خود کردند. تازه واردانی مانند یونی در اوساسونا و لوئیس سوارز در گرانادا امیدوارند که بتوانند در اولین فصل حضور در باشگاه های جدید خود و هنگامی که افتخار پوشیدن شماره هفت نصیب شان شده، همین روند را ادامه دهند.

 

1543116

 

ده افسانه لالیگایی که شماره 7 را به تن کردند

 

کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)، داوید ویا (والنسیا، بارسلونا)، رائول (رئال مادرید)، امیلیو بوتراگوئنو (رئال مادرید)، روی ماکای (دپورتیوو لاکرونیا)، کارلس رکساچ (بارسلونا)، سزار کروچاگا (اوساسونا)، خوانیتو ( رئال مادرید)، ریموند کوپا (رئال مادرید)، دیگو فورلان (اتلتیکو مادرید)

 

اعداد مختلف در باشگاه های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال، در رئال مادرید، پیراهن شماره هفت همیشه اهمیت خاصی داشته و این بدان دلیل است که بسیاری از اسطوره های لالیگا این لباس را در طول سال های متمادی پوشیده اند، از ریموند کوپا در دوران اولین موفقیت های باشگاه در اروپا تا کریستیانو رونالدو، برنده سه عنوان پیچیچی و پنج توپ طلا. در این بین بزرگان دیگری مانند خوانیتو، امیلیو بوتراگوئنو و رائول نیز پیراهن شماره هفت سفید را از آن خود کرده اند.

 

در بارسلونا، سایر شماره ها از اعتبار بیشتری برخوردار هستند، با این وجود در طول سال ها استعدادهای بزرگی نیز شماره هفت را پوشیده اند. یکی از بهترین خاطرات اخیر مربوط به داوید ویا است که این شماره را در والنسیا و سپس بعد از انتقال خود به نیوکمپ در سال 2010 بر تن می کرد. حتی اگر بازیکن در طول دوران حرفه ای خود شماره های مختلفی نیز به تن کرده باشد، اکثریت قریب به اتفاق 184 گل او در لیگ پرواز با شماره 7  به ثمر رسیده است.

 

1543115

 

بازیکنانی که این شماره را می پوشند معمولا به بروز خلاقیت در حمله و ارسال پاس گل مشهور هستند، به همین دلیل بسیاری از برندگان پیچیچی در طول ادوار مختلف شماره هفت می پوشیدند. علاوه بر خوانیتو، بوتراگوئنو، رائول و رونالدو، بازیکنان مانند کارلس رکساچ، روی ماکای و دیگو فورلان نیز با پوشیدن این شماره به عنوان بهترین گلزن لیگ اسپانیا دست یافته اند.

 

همچنین برخی بازیکنان نیز به علت سابقه فراوان شان با این شماره گره خورده اند.  بی شک این مورد در مورد سزار کروچاگا، کاپیتان سابق اوساسونا که کل دوران حرفه ای خود را در این باشگاه در پامپلونا گذرانده و شماره هفت این لباس قرمز را به تن کرد، صادق است.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها