کد خبر : 1718848 | 22 آبان 1399 ساعت 23:06 | 81.1K بازدید | 3 دیدگاه

تیمی که اسکوچیچ ساخته؛ مقتصد و نتیجه گرا

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی بوسنی را با 2 گل شکست داد که خیلی از مهره های اسمی خود را در اختیار نداشت. علیرضا بیرانوند – سردار آزمون – مهدی طارمی – علیرضا جهانبخش و ...

تیمی که اسکوچیچ ساخته؛ مقتصد و نتیجه گرا 

به گزارش "ورزش سه"، ایران بعد از شکست دو بر یک ازبک با رهبری اسکوچیچ اینبار بوسنی را در خاکش شکست داد. همان تیمی که در جام جهانی 2014 ما را 3 بر یک شکست داد. جای خوشحالی است که تیم ملی هم در بازی با ازبک و هم در این بازی بردن را تمرین کرد چون تیم آنی را بازی می کند که تمرین می کند.دست یابی به این روحیه برای تیم ملی در این برهه از زمان نیاز بود چرا که تیم ملی برای صعود به جام جهانی 2022 باید در چهار بازی باقی مانده حریفان را شکست دهد. 

 

اسکوچیچ در این برهه از زمان یک تیم خوب ساخته؛ تیمی مقتصد و نتیجه گرا. تیمی که با اشتیاق فوتبال می کند. این همان چیزی است که تیم ملی در ادامه مسیر بدان احتیاج داشته. اشتیاق در اردوی تیم معجزه می کند. حتی در روزی که خیلی از اسمی ها در ترکیب تیم نباشند و دعوت از برخی نفرات تعجب بر انگیز باشد. هر چند بر این عقیده ایم سرمربی برای دعوت از تک تک نفرات برنامه داشته  و پازل ها را کنار هم چیده که به این تیم رسیده. خوشبختانه تیم اسکوچیچ بر خلاف تیم ویلموتس ابتدا به گل نخوردن فکر می کند و بعد گل زدن. این ایده در زمان کارلوس کی روش هم وجود داشت و به تیم ملی کمک کرد از خیلی از موانع سخت عبور کند و بدون شک اینبار هم تیم ملی از این مانع سخت عبور خواهد کرد. با این تفاوت که اینبار هدایت تیم بر عهده اسکوچیچ است. مربی که هم فوتبال ایران را خوب می شناسد و همه روحیه فوتبالیست ها ایرانی. او فصل گذشته به همراه صنعت نفت از خیلی از بازی های بزرگ امتیاز گرفت. نمونه اش بازی با سپاهان و به همین دلیل در دور رفت یکی از تیم های بالانشین جدول بود. 

 

1543380

 

ساختن تیمی مقتصد و نتیجه گرا در این برهه از زمان با حضور بازیکنانی که برای بازی اشتیاق دارند بهترین تصمیم اسکوچیچ بوده چرا که تیم ملی در 4 بازی باقی مانده برای صعود به جام جهانی به نتیجه احتیاج دارد نه سبک بازی ای که مورد تحسین باشد. نتیجه با یک گل بدست بیاید یا با گل های بیشتر؛ این تفاوت ندارد. هدف صعود است. در همین بازی امشب شاید بیشتر توپ و میدان در اختیار حریف بود و تیم ملی بیشتر بازی را دنبال می کرد که آسیبی نبیند و به محض ایجاد فرصت به دروازه حریف برسد و گل بزند و این چنین هم شد. دو حمله ای که ترکیبی نبود؛ اما تیم ملی موقعیت ایجاد کرد و به گل رسید. 

 

واکاوی در لیست تیم ملی حالا می تواند ما را به این نتیجه برساند که دعوت ها و عدم دعوت ها برای اسکوچیچ با دلیل و برهان بوده. دلیل و برهانی که در دو بازی ما را به پیروزی رساند و همین برای صحه گذاشتن روی تصمیمات اسکوچیچ کافی است.

دیدگاه‌ها