کد خبر : 1719597 | 27 آبان 1399 ساعت 13:27 | 10.7K بازدید | 1 دیدگاه

اشک می ریختم و نمی‌توانستم از خودرو پیاده شوم

واکنش هملیتون به برابری با مایکل شوماخر

لوییس همیلتون بعد از کسب هفتمین قهرمانی و رسیدن به یک رکورد تاریخی گفت: کلمه سخت حتی نمی‌تواند دشواری‌های من را توصیف کند.

 واکنش هملیتون به برابری با مایکل شوماخر

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، لوییس همیلتون با رکورد هفت قهرمانی جهان‌ میشاییل شوماخر برابری کرد. او توانست گرند‌پری ترکیه را فتح کند و در مجموع، فرمول یک امسال را ببرد. همیلتون پس از این مسابقه گفت که موفقیتش به عنوان یک فرد سیاهپوست در ورزشی که تقریباً همه در آن سفیدپوست هستند الهام‌بخش کودکان در همه جا خواهد بود.


همیلتون تنها راننده سیاهپوست فرمول یک است. او که آشکارا احساساتی شده بود، درباره سفر طولانی‌اش تا رسیدن به عنوان بهترین راننده تاریخ فرمول یک صحبت کرد: «خیلی سخت بود. کلمه سخت حتی نمی‌تواند دشواری‌های من را توصیف کند. وقتی جوان‌تر بودم، کسی در این ورزش نبود که شبیه من باشد و ممکن بود به راحتی فکر کنم که امکان موفقیت برای من وجود ندارد. شما سیاهپوست‌ها را در فرمول یک نمی‌بینید. امیدوارم که این قهرمانی پیامی به کودکانی داشته باشد که دارند مسابقات را می‌بینند. آنها می‌بینند که مهم نیست از کجا آمده‌اید، یا پس‌زمینه شما چیست. وقتی کسی از پس‌زمینه یا نژاد شما در این عرصه حضور ندارد، شما مسیر خود را می‌سازید.»

 

1544476


همیلتون در این فصل بسیار به موضوع نژادپرستی پرداخته و حالا گفته که تلاش خواهد کرد موفقیتش تفاوت را رقم بزند: «قول می‌دهم که دست از مبارزه برای تغییر برندارم.»


این قهرمانی باعث اشک ریختن همیلتون شد. او می‌گوید: «خیلی به‌ندرت پیش می‌آید که احساساتم را نتوانم کنترل کنم. داشتم به کل دوران ورزشی‌ام فکر می‌کردم. زمانی که از خط پایان گذشتم، اشک شوق ریختم و نمی‌توانستم از خودرو پیاده شوم. باورم نمی‌شد. نمی‌خواستم بیایند و من را غرق در گریه ببینند اما دیگر دیر شده بود.»

 

1544477


بسیاری از چهره‌های مشهور دنیای ورزش از دستاورد همیلتون تجلیل کرده‌اند. سباستین فتل که چهار بار قهرمان جهان شده بلافاصله بعد از مسابقه با او صحبت کرد و گفت که همیلتون بهترین راننده این عصر است: «به او گفتم که این برای ما ویژه است که دیدیم تاریخ امروز نوشته شد. شما نمی‌توانید دوران‌ها را با هم مقایسه کنید اما مهم نیست، هر دوره‌ای راننده خودش را دارد و لوییس بی‌تردید بهترین راننده عصر ما است. امروز نمونه خوبی بود. بردن این دور برایش کار آسانی نبود اما او توانست پیروز شود.»


دیمون هیل که در سال 1996 با ویلیامز قهرمان جهان شد هم می‌گوید: «واقعاً‌ حیرت‌انگیز است که او چطور هر سال بهترین عملکرد را دارد. او وقتی آمد عالی بود و هنوز کارش تمام نشده است.»

دیدگاه‌ها