کد خبر : 1719773 | 28 آبان 1399 ساعت 12:05 | 18.5K بازدید | 22 دیدگاه

مهابادی سرمربی ، درخشان مدیر فنی

نظرسنجی: با انتخابهای تیم جوانان موافقید؟

داود مهابادی در آستانه شروع رقابت‌های لیگ یک قید ادامه حضور در شیراز را زد و پیشنهاد سرمربیگری تیم فوتبال جوانان ایران را قبول کرد.

نظرسنجی: با انتخابهای تیم جوانان موافقید؟

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتبال جوانان ایران در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا فروردین سال ١٣٩٨ در گروه چهارم این رقابت‌ها، در ورزشگاه پاس قوامین میزبان تیم‌های قرقیزستان، نپال، امارات بود که در پایان با سرمربیگری سیروس پورموسوی و کسب ۳ برد و ۹ گل زده و بدون گل خورده به مقام اول گروه چهارم رسید و مجوز صعود به مرحله نهایی را که قرار بود در مهرماه ١٣٩٩ در تاشکند برگزار شود را کسب کرد. 


پس از صعود آسانی که جوانان ایرانی به دور بعدی مسابقات داشتند، سیروس پورموسوی شرایط ادامه همکاری را مناسب ندید و از سمت خود استعفا کرد 


و حالا پس از ماه‌ها بلاتکلیفی تکلیف سرمربیگری تیم جوانان ایران در دوران مدیریت میرشاد ماجدی در پست رئیس کمیته جوانان مشخص شد و مهابادی این مسئولیت را قبول کرد.  


پیش از این برای مدت کوتاهی هدایت تیم در دوران حضور اکبر محمدی به عنوان رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال به پرویز مظلومی سپرده شد، ولی او هم پس از برگزاری چند اردو، بازگشت به استقلال را به ادامه سرمربیگری در تیم جوانان ترجیح داد.  

 

1138793

 

طی ماه‌های گذشته گزینه‌های مختلف دیگری نظیر امید نمازی، امیرحسین پیروانی، عباس چمنیان، حمید استیلی، اکبر محمدی و ... برای مربیگری تیم جوانان ایران مطرح شدند، ولی هر کدام به دلیلی از دسترس فدراسیونی که مدیرانش با دغدغه‌های زیادی نظیر اصلاح اساسنامه مواجه بودند، کنار رفتند تا داود مهابادی درنهایت برای رساندن جوانان ایرانی به جام جهانی روی نیمکت بنشیند.  


مهابادی اما در شرایطی این مسئولیت مهم را عهده دار شده که مهم‌ترین موفقیت کارنامه مربیگری او رساندن گهر درود به رقابت‌های لیگ برتر است و طی سال‌های اخیر در تیم‌های شیرازی توفیق قابل توجهی به دست نیاورده است.   جوانان ایرانی حضور در دوره قبلی جام جهانی را با مربیگری فرهاد پورغلامی که از همان ابتدا انتخاب عجیبی بود، از دست دادند. 


حالا سوال اصلی این است که آیا داود مهابادی انتخاب درستی برای رساندن یک نسل فوتبال ایران به جام جهانی بوده یا خیر. شما مخاطبان ورزش سه هم نظر خودتان را در مورد این انتخاب برای ما بنویسید.

 

گفتنی است براساس اعلام فدراسیون کادر جدید تیم جوانان ایران را حمید درخشان به عنوان مدیرفنی و داود مهابادی به عنوان سرمربی تشکیل خواهند داد  و  امین راستی، ایمان عالمی و محمدعلی یحیوی سایر اعضای کادر فنی تیم خواهند بود. سرپرست تیم هم فرار فاطمی است که از دوره حضور پورموسوی در شاکله تیم جوانان ایران باقی مانده است.

دیدگاه‌ها