کد خبر : 1720896 | 03 آذر 1399 ساعت 13:44 | 60K بازدید | 4 دیدگاه

نماهایی عجیب از استادیوم تازه تاسیس در نوشهر

ورزشگاهی که نقطه کرنر ندارد (گزارش ویژه)

شاید تماشای دوباره دیدار دو تیم ملوان و قشقایی شیراز اهالی فوتبال را با شیوه نوین تصویربرداری فوتبال در دنیا مواجه کند!

ورزشگاهی که نقطه کرنر ندارد (گزارش ویژه)

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که رقابت‌های مهم دنیای ورزش و خصوصا تورنمنت‌ها و رقابت‌های حساس با شیوه‌های نوین تصویربرداری و دوربین‌های پرتعداد، تماشاگران فوتبال را کاملا سورپرایز کرده، شرایط در ایران رو به پیشرفت که نه، عجیب و باورنکردنی پیش می‌رود.

 

شاید برای اهالی فوتبال تماشای بازی در استادیوم‌های مسجدسلیمان، اهواز و تبریز و... که همواره با کنایه‌های پرتعداد هواداران و مخاطبان فوتبالی همراه بوده که اشاره به انجام تصویربرداری بازی با دوربین‌های موبایلی می‌کردند، تماشای بازی روز گذشته دو تیم ملوان و قشقایی شیراز عجیب و باورنکردنی‌تر باشد.

جایی که محل استقرار دوربین‌های تلویزیونی از سوی صدا و سیما به شکلی بوده که مخاطبان فوتبالی در طول نود دقیقه قادر به تماشای منطقه طولی زمین در سمت نیمکت نبودند  احتمالی باید شرایط بازی در این منطقه را حدس می‌زدند!

 

1546353

این زاویه شاید تنها نمایی باشد که تمام استادیوم در کنترل تصویربرداری باشد. دیداری که طعنه‌هایی از سوی گزارشگر بازی نیز در زمان جریان بازی در مناطقی که در کنترل دید او قرار نداشت، به همراه داشت. موضوعی که احتمالا مربوط به عدم تدبیر مناسب برای در نظر گرفتن محل استقرار دوربین‌های تلویزیونی را نیز بالا می‌برد. گزارشگر این دیدار بارها در زمانی که توپ در منطقه زیر جایگاه در جریان بود از خارج شدن منطقه دید و احاطه خود به گزارشِ بازی خبر داد. موضوعی که همچنان باید دید مربوط به نوع سازه جدید است که اقدام مناسبی برای جانمایی دوربین‌ها در نظر گرفته نشده یا مساله به بارش باران و بدسلیقگی در استقرار دوربین‌ها برای پوشش مناسب بازی است.

 

 

ملوان در شرایطی در دیدار روز گذشته در شروع فصل جدید لیگ آزادگان از قشقایی شیراز در نوشهر میزبانی کرد که استادیوم این تیم در دست بازسازی و تعمیرات اساسی از نزدیک به یک سال و اندی قبل قرار دارد. استادیوم تختی بندرانزلی که در دوره سرمربیگری محمد مایلی کهن در این تیم در دست بازسازی قرار گرفته، در شرایطی که از آن زمان تاکنون و با تغییر سه مربی روی نیمکت این تیم و حضور نادر دست نشان، محمد احمدزاده و مازیار زارع همچنان قادر به بهره‌برداری نشده است تا ملوان فصل جدید را در استادیوم نوساخت شموشک کار را دنبال کند.

 

1546358

این هم نمایی از محل استقرار گزارشگر بازی دیدار دو تیم ملوان و قشقایی شیراز که مشخص می‌کند شرایط به هیچ وجه مناسب تصویربرداری و گزارش بازی نبوده است.

 

 

در اتفاقی عجیب اما در شرایطی که این استادیوم تازه به بهره‌برداری رسیده اما شاهد این هستیم که جایگاه مناسبی برای استقرار دوربین‌های تلویزیونی برای پوشش بازی‌ها در نظر گرفته نشده است. شاید در بهانه‌ای قابل انتظار از سوی مدیران باید پذیرای این موضوع باشیم که با توجه به بارندگی شدید باران، محل دوربین‌ها برای این بازی تغییر یافته اما بد نیست آنها از همین حالا با این موضوع آشنا باشند که با توجه به شرایط جغرافیایی مازندران و قابل انتظار بودن بارش باران در هر مقطع از فصل، باید در زمان نوسازی و بهره‌برداری از استادیوم، به این موضوع توجه می‌شده تا در دیدار روز گذشته دو تیم، شاهد اتفاقی عجیب و باورنکردنی برای پوشش بازی در شرایطی که نیمی از زمین و شرایط بازی قابل مشاهده نبود، نباشیم.

 

1546340

 

1546341

 

1546342

 

1546343

 

در شرایطی که با توجه به شیوع کرونا و بسته بودن استادیوم به روی تماشاگران فوتبالی انتظار می‌رود که پخش بازی‌ها به بالاترین کیفیت ممکن خود برسد، چنین اقدامی از سوی رسانه می‌تواند یک بی توجهی به بخش بزرگی از جامعه باشد که در انتظار این هستند تا به بهترین شکل ممکن شاهد تماشای دیدار تیم‌های محبوب خود باشند.

 

1546352

مسعود درویش؛ موسس باشگاه شموشک نوشهر که در سال ۸۸ درگذشت و جایگاه ثابتی روی نیمکت این تیم داشت. از همان زمان هم انتقادات زیادی به شکل سازه این استادیوم وارد بود که حتی باعث می‌شد حضور مالک باشگاه در منطقه جایگاه نیز شرایط راحتی برای تماشای بازی شکل ندهد و البته همچنان به نظر می‌رسد خصوصا در بحث مربوط به جایگاه استقرار دوربین‌ها اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

 

شاید ذکر این نکته در دنیای فوتبال در حال حاضر دوربین‌های تلویزیونی به بهترین شکل ممکن در حال آنالیز لحظه‌ای بازی‌ها و ثبت تصاویر با بالاترین کیفیت و از زوایای مختلف هستند، برای فوتبال ایران دور از انتظار باشد اما این انتظار که تماشاگران فوتبالی از تلویزیون شاهد حداقل کیفیت ارسالی باشند، شاید چندان غیرمنطقی نباشد. جایی که البته باید در یک کج سلیقگی محض شاهد پخش تصاویر زنده بازی به بدترین شکل ممکن و عدم پخش بخش مهمی از زمین در جریان بازی بود.

 

1546351

این تصویر نمایی از استادیوم تازه ساخته شده در نوشهر است. استادیومی زیبا که البته نواقصی عجیب دارد و با انتقاد اهالی فوتبال همراه شده است.

دیدگاه‌ها