کد خبر : 1721291 | 05 آذر 1399 ساعت 13:44 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

پیوستن اولیور کان و بیل به لشکر زلاتان علیه بازی فیفا

ایبرا در این جنگ تنها نیست (عکس)

الیور کان و گرت بیل نیز به پیروی از زلاتان ابراهیموویچ، علیه بازی فیفا اقدام کردند.

به گزارش "ورزش سه"، چند روز پیش بود که زلاتان ابراهیموویچ ستاره میلان با انتشار توئیتی نسبت به حضورش در بازی FIFA اعتراض و اعلام کرد که این کار بدون اجازه او صورت گرفته است.


در پی انتشار این توئیت از سوی پیرمرد سوئدی و آقای گل فعلی سری آ ایتالیا، هزاران بازیکن در اقصی نقاط جهان به پویش زلاتان علیه بازی فیفا پیوستند و نسبت به حضور بدون اجازه شان در این بازی، اعتراض کردند.

 

1546889

 


از میان اشخاص مشهوری که به لشکر زلاتان پیوسته اند، می توان به گرت بیل و اولیور کان سنگربان اسطوره ای تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ اشاره کرد.


اما کمپانی EA SPORTS و سازنده بازی ویدیویی FIFA در این زمینه به مهاجم سابق منچستر یونایتد پاسخ داد. در بیانیه ای که SPORTbible ، سخنگوی EA SPORTS منتشر کرد، آمده است: EA SPORTS FIFA برترین بازی ویدیویی فوتبال در جهان است و برای ایجاد یک تجربه معتبر سال به سال ما با لیگ ها، تیم ها و استعدادهای فردی متعددی کار می کنیم تا امتیاز استفاده از چهره بازیکنان را بدست آوریم تا آنها در بازی ما گنجانده شوند.


وی افزود: ما در FIFPro روابط دیرینه ای با نماینده جهانی فوتبالیست های حرفه ای داریم و در این زمینه نیز مجوزهای لازم را دریافت کرده ایم تا با استفاده از چهره بازیکنان، معاملات سودمندی برای این بازیکنان و اتحادیه های آنها در پی داشته باشد.


البته به نظر می رسد که ایبرا تنها بازیکنی نیست که نسبت به حضورش در بازی FIFA معترض شده و قصد دارد در این زمینه به دنبال احقاق حقوقش باشد. گرت بیل و مدیربرنامه های زلاتان یعنی مینو رایولا که مدیربرنامه بسیاری از بازیکنان برجسته دیگر در دنیای فوتبال است، نیز در توییتر به بحث در مورد این موضوع پرداختند.

 

1546887


این در حالی است که گرت بیل ستاره سابق تیم رئال مادرید در زمان انتشار بازی FIFA 14 به همراه لیونل مسی بر روی جلد و کاور اصلی بازی فیفا رفته بود و او اکنون به زلاتان در این جنگ صلیبی پیوسته است!
البته این در حالی است که EA Sports با تیم های میلان و تاتنهام شرکای رسمی است و توافق نامه های چند ساله ای را برای استفاده از بازیکنان، استادیوم و کیت های این دو تیم امضا کرده است.


طبق گفته های رسانه Athletic، هزاران بازیکن دیگر وجود دارد که به دلیل استفاده از چهره شان در این بازی با کمپانی سازنده بازی FIFA اختلاف دارند و قصد دارند به پویش زلاتان بپیوندند.

 

1546888

 


دیگر چهره مهم دنیای فوتبال که به این داستان ورود کرده است، اولیور کان سنگربان افسانه ای بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان است که البته کان به صورت خیلی جدی تر پیگیر شکایتش از کمپانی EA Sport بود و موفق شد مانع از فروش بازی FIFA را به دلیل حقوق تصویرش در آلمان شود و او اجازه نداد که چهره اش در بازی ویدیویی جام جهانی 2002 FIFA استفاده شود.


در حالی که کمپانی سازنده بازی فیفا مجوز استفاده از بازیکنان واقعی را هم از فدراسیون بازیکنان فوتبال اروپا (FIFPro) و هم از بوندسلیگا به دست آورده بودند، اما مشخص شد که اولیور کان عضو هیچ کدام از این دو اتحادیه نیست و استفاده از تصویر او غیرقانونی بوده است.


در این راستا شکایت کان به نتیجه رسید و دادگاه هامبورگ فروش EA Sports را در آلمان منع کرد. چنانچه این رأی به تأیید نهایی برسد، کمپانی سازنده بازی فیفا به پرداخت 250 هزار یورو محکوم می شود و علاوه بر این، باید در این زمینه با اولیور کان نیز به توافق برسند.

دیدگاه‌ها