کد خبر : 1724312 | 19 آذر 1399 ساعت 15:34 | 28K بازدید | 0 دیدگاه

ژرژ ژسوس:

دیگر نمی توان علیه هیچ سیاه پوستی حرف زد

سرمربی بنفیکا از جمله افرادی است که اعتقاد دارد شب گذشته در مورد حرف داور چهارم بازی پی اس جی و باشاک شهیر اغراق و سو تفاهم شده است.

دیگر نمی توان علیه هیچ سیاه پوستی حرف زد

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دیشب دو تیم پی اس جی و باشاک شهیر در پارک دو پرنس تنها چهار دقیقه ادامه پیدا کرد و بعد از متهم شدن سباستین لوچسکو داور چهارم بازی به توهین نژادی به پی‌یر وبو دستیار سرمربی باشاک شهیر، بازیکنان دو تیم تصمیم گرفتند زمین را ترک کنند. در نهایت اعلام شد دیدار دو تیم امشب از سر گرفته می شود و تیم داوری جدیدی آن را قضاوت خواهد کرد.

داور چهارم در خطاب قراردادن پیره وبو از کلمه "آن سیاه پوست"، استفاده کرده بود که جنجال ساز شد.

 

 

1551819

 

 

ژرژ ژسوس سرمربی مشهور بنفیکا در نشست خبری امروز خود صراحتا گفت که که احتمالا در حق داور چهارم کم لطفی شده است.

او در این رابطه گفت:« نمی دانم دقیقا چه اتفاقی افتاده ولی نژادپرستی این روزها مد شده است. به عنوان یک شهروند این حق را دارم تا نظرم را بگویم و چیزی که در فکرم است را بیان کنم. این روزها هر چیز مخالفی علیه یک سیاهپوست به نژادپرستی تعبیر می شود ولی در مورد یک سفید پوست نمی دانم همینطور قضاوت می شود یا خیر.

 

 

1551820

 

 

این موجی است که دنیا را در نوردیده؛ البته شاید واقعا شب گذشته اتفافی نژادپرستانه رخ داده باشد. وقتی دقیقا از قضیه مطلع شوم، بهتر می توانم اظهار نظر کنم.»

 

ژسوس اخیرا با اظهارنظرهایش در مورد بارسلونا و لیونل مسی نیز خبرساز شده بود.

 

دو ماه پیش مهدی کارسلا بازیکن استاندارد لیژ پس از شکست 3-0 تیمش مقابل بنفیکا گفت:«به نظرم بنفیکا به فینال لیگ اروپا صعود می‌کند و چرا قهرمان نشود؟ تیم ژرژ ژسوس دوست دارد مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد. ما در نیمه اول خیلی کم صاحب توپ بودیم. بنفیکا با پیتسی و عادل تاعرابت شبیه بارسلونا است.»

 

 

1509347

 

 

سرمربی بنفیکا با این نظر مخالف بود چون دوست نداشت تیمش با بارسلونا مقایسه شود. ژسوس در این رابطه گفت:« نباید گفت بارسا. بارسلونای چند سال پیش چرا اما بارسای کنونی هیچ چیز ندارد. نمی‌خواهم تیم من به بارسای کنونی شباهتی داشته باشد. تیم دیگری برایم اهمیتی ندارد. این بنفیکا با یک ایده مشخص بازی می‌کند.»

 

ژسوس در مورد لیونل مسی هم گفته بود که او هیچ عشق و احساسی به فوتبال ندارد؛ درست برعکس دیه گو مارادونای فقید.

دیدگاه‌ها