کد خبر : 1725792 | 26 آذر 1399 ساعت 19:41 | 10.1K بازدید | 0 دیدگاه

نصرتی: همه باید از پرسپولیس حمایت کنیم

محمد نصرتی می‌گوید که اگر او عضو کادرفنی پرسپولیس بود، سیامک نعمتی را به عنوان مهاجم بازی می‌داد.

نصرتی: همه باید از پرسپولیس حمایت کنیم

به گزارش ورزش سه، محمد نصرتی مدافع سابق تیم پرسپولیس و تیم ملی که هدایت پارس جنوبی را برعهده دارد، در گفتگو با خبرنگار ما درباره بازی فینال آسیا گفت: در وهله اول از صمیم قلب برای نماینده ایران چه پرسپولیس، چه استقلال، چه تراکتور و چه بقیه آرزوی موفقیت می‌کنم. این بازی بین المللی است و باید به عنوان بازی ملی به آن نگاه کنیم و کری خوانی را باید کنار بگذاریم و از تیم ها حمایت کنیم تا قهرمان آسیا شوند.

 

* شرایط اولسان بهتر است


لغو بازی ها میتواند یک مقدار بد باشد، چون تیم اولسان بیشتر در شرایط مسابقه است. اولسان قبل از این بازی در شرایط مسابقه است و از نظر آمادگی بدنی در شرایط بهتری است.

 

* پرسپولیس با پنجره بسته به فینال رسید


از نظر بازیکن که آقا یحیی گفته ما کمبود بازیکن داریم. اما ما فراموش نکنیم که پرسپولیس با پنجره بسته به فینال آسیا رسید و این یک خودباوری را برای بازیکنان به وجود آورد که در این شرایط هم میتوان به موفقیت رسید. بنابراین الان هم میشود قهرمان شد. درست است که چهار بازیکن را در اختیار نداریم اما پرسپولیس سازماندهی بسیار خوبی در دفاع و حمله دارد. این را مدیون کادرفنی این تیم آقای یحیی گل‌محمدی هستند و البته پیش از آن هم آقای برانکو و گابریل کالدرون زحمت کشیدند.

 

* در غرب آسیا خلاقیت بیشتری وجود دارد


فوتبال شرق آسیا مبتنی بر سرعت است و خلاقیت در آن کمتر می‌شود. البته به واسطه حضور بازیکنان خارجی سعی دارند تا این خلاقیت را به وجود بیاورند اما در غرب آسیا و تیم های ایرانی می‌بینید که این خلاقیت فردی بیشتر به چشم می‌خورد. فوتبال روز دنیا اما فقط سرعت انفرادی بازیکن نیست و سرعت تیمی و سرعت انتقال از دفاع به حمله هم اهمیت زیادی دارد.

 

* پرسپولیس سازماندهی دفاعی خوبی دارد


خط دفاعی پرسپولیس قدرتمند بوده اما این قدرت فارغ از توانایی نفرات، به سازمان و انسجام مربوط است. منظورم این است که پرسپولیس ساختار دفاعی خوبی دارد و همه بازیکنان باهم در فرآیند دفاعی شرکت می‌کنند. این موضوع سبب شده تا جای خالی بازیکنان هم به چشم نیاید.

 

* نعمتی برای خط حمله مناسب است


عبدی و رمضانی هر دو بازیکنان بلند زن هستند. البته عبدی از نظر تکنیکی و استفاده از پا، بهتر از رمضانی هستند. اما هیچ یک سرعت آل کثیر را ندارند و اگر من به جای آقای گل‌محمدی باشم، از سیامک نعمتی در پست فوروارد استفاده می‌کنم چون او سابقه بازی در این پست را دارد.

 

* استرس در روزهای حساس بد نیست


در روزهای حساس یک استرس هایی در بازیکنان وجود دارد و من هم این استرس را در بازی با سپاهان یا بحرین داشتم. البته این استرس بد نیست و چون کورتیزول تولید می‌کند، برای بدن خوب هم هست. اما به هر حال باید مدیریت شود تا همان مقطع مثبتش استفاده شود.

دیدگاه‌ها