کد خبر : 1726380 | 29 آذر 1399 ساعت 18:16 | 207.6K بازدید | 18 دیدگاه

حرفهای جالب مهدوی کیا در ویژه برنامه آنتن

مهدوی‌کیا: تیم ایرانی به فینال برود ۱۰ روز اروپا مهمان من!

مهدی مهدوی کیا یکی از اسطوره های باشگاه پرسپولیس معتقد است باید به این تیم که به فینال رسیده افتخار کرد.

مهدوی‌کیا: تیم ایرانی به فینال برود ۱۰ روز اروپا مهمان من!

به گزارش"ورزش سه" امروز ستاره های بزرگ فوتبال ایران ، علی کریمی، خداداد عزیزی، مهدی مهدوی کیا ، پژمان جمشیدی و مهرداد میناوند در ویژه برنامه فینال لیگ قهرمانان آسیا در تلویزیون اینترنتی و اپلیکیشن آنتن حضور پیدا کردند. مهدی مهدوی کیا که میهمان آنلاین برنامه بود با تحسین از حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان گفت:" این تیم با توجه به پتانسیل مالی  و شرایطی که داشت کار بزرگی انجام داد. رسیدن به فینال خیلی کار دشواری است و پرسپولیس با وجود مشکلات بزرگی که بر سرراهش بود توانست به این مهم دست پیدا کند."


مهدوی کیا همچنین یک کری جالب هم خواند و گفت:" اگر تیم ایرانی بتواند به فینال لیگ قهرمانان برسد یک اردوی 10 روزه در اروپا میهمانشان می کنم."


اسطوره باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه بحث کره و ژاپن از آسیا جداست گفت:" از سال 98 تا 2003 حدود 13-14 بازیکن ایرانی در بوندس لیگای یک یا 2 بازی می کردند اما الان که سال 2020 است حتی یک بازیکن ایرانی در بوندس لیگا نداریم. آخرین بازیکن ایرانی بوندس لیگا علی کریمی بود که در شالکه بازی کرد. من و وحید هاشمیان سال 2009 و 2010 دیگر آخرین نسل بودیم. اما الان در فوتبال آلمان در هر تیم یکی دو بازیکن کره ای و ژاپنی داریم که فیکس بازی می کنند و بازیکنان موثری هستند."


بازیکن سابق باشگاه هامبورگ افزود:" این نتیجه برنامه ریزی اصولی و درست که ابتدا در لیگ داخلی بازیکنان را به سطحی می رسانند که بتوانند در فوتبال اروپا تاثیرگذار باشند نه اینکه تازه بیایند اینجا بخواهند شروع کنند. کره و ژاپن از فوتبال آسیا فاصله گرفته اند."


مهدوی کیا با اشاره به عملکرد خوب کره وژاپن در سطح جهانی گفت:" فوتبال این دوکشور الان در سطح جهانی و همه دیدیدم که ژاپن در جام جهانی می توانست بلژیک را حذف کند و فقط به خاطر مشکل بدنی حذف شد. در فوتبال باشگاهی شان هم بهترین بازیکنان خارجی را به لیگشان می آورند."

 


او با انتقاد از شرایط فوتبال ایران گفت:" در زمانی که خود من بچه بودم برادرانم تیم داشتند و من همه بازی هایشان را در زمین های خاکی می دیدم. بازیکنان بزرگی از همین زمین خاکی ها بیرون آمدند و ما خیلی با دیدن بازی ها یاد می گرفتیم. اما الان ببینید در فوتبال پایه چه اتفاقی رخ می دهد؟ نباید خیالپردازی کنیم. کاری نکردیم انتظار داشته باشیم . موفقیت اتفاقی نیست."


او افزود:" پرسپولیس وقتی برانکو آمد تیم را گرفت شرایط خوبی نداشت اما وقتی در همان سال نایب قهرمان شد فکر نکرد همه چیز تمام شده ، که اگر اینگونه بود چهار قهرمانی پیاپی و دو فینال لیگ قهرمانان به دست نمی آمد. "


مهدوی کیا با ابراز امیدواری از آینده پرسپولیس گفت:" ما هوادار پرسپولیس هستیم و همیشه با تیم می مانیم. هیچ چیز تمام نشده ، تیم برمی گردد و باید برای قهرمانی در لیگ برتر بجنگد. فوتبال همین است یکروز می برید و یکروز می بازید. بایرن سالی که علی دایی در آن بازی می کرد به فینال رسید و به منچستر باخت که فکر می کنم حتی از باخت پرسپولیس هم دردناکتر بود. اما آن ها بلافاصله تلاش کردند و توانستند جام قهرمانی را بگیرند. برای پرسپولیس چیزی تمام نشده و من معتقدم باید به این تیم افتخار کرد."

دیدگاه‌ها