کد خبر : 1726387 | 29 آذر 1399 ساعت 18:40 | 68.2K بازدید | 7 دیدگاه

باخت تلخ پرسپولیس در روز دو اشتباه؛

نفر به نفر با فینالیست ناکام آسیا (گزارش ویژه)

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی بازی را به حریف واگذار کرد که در طول مسابقه رقابت پایاپایی را با تیم اولسان هیوندای انجام داد و اگر دو اشتباه فردی نبود، می‌توانست برنده بازی شود.

نفر به نفر با فینالیست ناکام آسیا (گزارش ویژه)

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس یک شکست تلخ دیگر را هم در فینال لیگ قهرمانان آسیا تجربه کرد تا برای دومین بار به مدال نقره این رقابت ها برسد. شاگردان یحیی گل محمدی اما در حالی بازی را واگذار کردند که دستکم در مقاطعی از بازی نمایشی بهتر نسبت به اولسان هیوندای داشتند و در مجموع سزاوارانه تورنمنت را به پایان رساندند. تک گل سرخپوشان در روز شکست را مهدی عبدی به ثمر رساند که پرتلاش و جنگنده ظاهر شد و از اندک فرصت خود بهترین بهره را برد و دیگر بازیکنان نیز هر یک به سهم خود در این بازی نقش آفرینی کردند.

 

1. حامد لک؛ پنالتی علیه کلین شیت قهرمانی

 

1555063


گلر شماره یک تیم فوتبال پرسپولیس که آمار درخشانی در لیگ قهرمانان 2020 داشت، در این بازی با امید ثبت کلین شیت وارد زمین شد اما نتوانست به این مهم دست یابد. او که در دقایق نخست یک بار تیرک دروازه اش به لرزه درآمد، چند دقیقه بعد شوت بازیکنان اولسان هیوندای را مهار کرد تا خیال خط دفاعی پرسپولیس از دروازه راحت باشد. با این حال خطای احمد نوراللهی در دقیقه 45+2 و اشتباه عجیب مهدی شیری در دقیقه 53 سبب شد تا روی دو ضربه پنالتی دروازه لک باز شود. وی در پنالتی نخست جهت را درست رفت و روی توپ اثرگذاشت اما در ریباند مهاجم برزیلی موفق به گلزنی شد.

 

2. مهدی شیری؛ نیمچه آبشار برای بر باد رفتن رویا

 

1555066


مدافع راست سرخپوشان تهرانی که اکثر بازی های مرحله گروهی و حذفی را از دست داده بود، در بازی فینال به ترکیب اصلی رسید. او در مجموع و بدون در نظر گرفتن پنالتی نیمه دوم، عملکرد خیلی بدی نداشت اما همان یک اشتباه، اختلاف دو تیم را رقم زد. شیری در حالی که می توانست با پرش توپ را با سینه کنترل یا با سر دفع کند، دست هایش را رو به آسمان گرفت و به این شکل مسیر توپ را تغییر داد تا مسیر فینال را هم عوض کرده باشد.

 

3. محمدحسین کنعانی؛ این نمایش برای تراشیدن مو کافی نبود


او یکی از معدود بازیکنانی بود که در خط دفاعی مطمئن ظاهر شد و توانست بارها از حملات تیم اولسان هیوندای جلوگیری کند. کنعانی که زوج خط دفاعی را با سیدجلال حسینی تشکیل داده بود، در مجموع 8 کنش دفاعی ثبت کرد که برای یک مدافع آمار نسبتا قابل قبولی است. با این حال شکست در 4 دوئل هوایی و برتری در یک تقابل، سبب شد تا او در برابر جونیور نگرئو بازنده باشد. کنعانی نرخ 89% پاس صحیح را هم به ثبت رساند که آمار قابل توجهی در این دیدار بزرگ است.

 

4. سیدجلال حسینی؛ پرتلاش برای سازماندهی دفاعی


کاپیتان شماره چهار پرسپولیس همچنان در خط دفاعی مطمئن ظاهر می‌شود. او آمادگی بدنی اش را حفظ کرده و امروز هم در تقابل با عناصر سرعتی تیم اولسان هیوندای، پیروز بود. در یک صحنه تکل سیدجلال روی پای نگرئو سبب شد تا یک موقعیت خطرناک برای اولسان هیوندای از بین برود. سیدجلال برخلاف کنعانی دوئل های هوایی را به نفع خود خاتمه داد و در 75% آن ها به برتری رسید. وی همچنین نرخ 91% پاس صحیح را هم ثبت کرد تا ثابت کند همچنان مدافعی ارزنده در خط دفاعی پرسپولیس است.

 

5. سعید آقایی؛ استقامت نامطلوب در آخرین دقایق

 

1555068


آقایی نسبت به همتای خود در سمت راست عملکرد بهتری داشت و توانست دستکم در خط دفاعی کم نقص ظاهر شود. او در حمله نیز مشارکت قابل توجهی داشت اما زوجش با امید عالیشاه و سپس علی شجاعی، برای پرسپولیس کارساز نبود. در 15 دقیقه پایانی اینطور به نظر می‌رسید که او از نظر آمادگی جسمانی بسیار تحلیل رفته و توانایی ادامه بازی را ندارد. سعید در این بازی 4 سانتر کرد و دو خطا هم برای پرسپولیسی ها گرفت.

 

6. میلاد سرلک؛ مطمئن و کم اشتباه در میانه میدان

 

1555067


اگرچه در روز شکست و به خصوص در شرایطی که اولسان بارها از خط هافبک پرسپولیس عبور کرد، نمی‌توان از بازیکنی تعریف و تمجید کرد اما میلاد سرلک یکی از بازیکنانی بود که وظایف خود را نسبتا خوب انجام داد. نرخ درصد پاس 98% به وضوح نشان می‌دهد که او با تمرکز بالا در زمین حضور یافت و توانست یک روز خوب را پشت سر بگذارد. وی همچنین در 3 دوئل هوایی از 5 تا به برتری رسید و 5 کنش دفاعی هم داشت. در یک صحنه سماجت سرلک روی توپ گیری سبب شد تا ابتکار عمل در دست شاگردان یحیی گل محمدی باشد اما شاید انتظارات از این هافبک خوش نقش نیز بیشتر از این ها بود.

 

7. امید عالیشاه؛ تلاش حداکثری اما بی ثمر

 

1555069


امید عالیشاه در پست احسان پهلوان به میدان رفت و تلاش زیادی را هم برای عبور از مدافعان اولسان هیوندای برای موقعیت سازی کرد اما خیلی موفق نبود. ارسال های عالیشاه اغلب کوتاه و بی ثمر بودند و در دریبل نیز مدافعان اولسان مقابل کاپیتان دوم پرسپولیس هوشیار عمل کردند. عالیشاه در این بازی یک پاس کلیدی داد اما شاید بتوان گفت که نمایش او هم پایین تر از حد انتظار بود.

 

8. احمد نوراللهی؛ خطای عجیب و بدشانسی بزرگ

 

1555070


احمد نوراللهی لحظاتی پس از این که حلقه شادی برای گل مهدی عبدی را ترک کرد، مرتکب خطای پنالتی شد تا شادی پرسپولیسی ها از بین برود. اما پس از آن نوراللهی تمام تلاش خود را کرد تا این اشتباه را جبران کند و شاید اگر کمی خوش شانس بود، می‌توانست یک بار دیگر خوشحالی را به اردوی تیمش بیاورد. در یک صحنه او روی زمین افتاد و انتظار داشت که داور پنالتی بگیرد اما داور قطری تصمیم گرفت که خطای سیدجلال روی بازیکن اولسان را اعلام کند. نوراللهی همچنین یک ضربه سر به سمت دروازه زد که این توپ به شکل عجیبی گل نشد و داور هم البته آفساید گرفت.

 

9. بشار رسن؛ محو در زمین الجنوب

 

1555071


ستاره عراقی هم نتوانست نمایشی را ارائه کند که با رضایت پرسپولیسی ها همراه شود. خط دفاعی اولسان و هافبک دفاعی این تیم وون دو جائه به خوبی توانستند بشار را مهار کنند تا مغز متفکر پرسپولیس در خط هافبک از کار بیفتد و برخلاف بازی با النصر و پاختاکور، از موقعیت سازی ناکام بماند. بشار در این بازی یک پاس کلیدی داد اما بیشتر پاس های او که باید تبدیل به موقعیت می‌شدند، با سد مدافعان حریف مواجه شدند. نکته مهم این که احتمالا این آخرین بازی بشار برای پرسپولیس بود که با موفقیت همراه نشد و ستاره عراقی بدون قهرمانی آسیا از جمع قرمزها جدا شد.

 

10. سیامک نعمتی؛ شوتی که به ثمر ننشست

 

1555072


اگر شوت سیامک در نیمه دوم تبدیل به گل می‌شد، او خیلی زود لقب محبوب ترین بازیکن کنونی پرسپولیس را به خود اختصاص می‌داد اما ضربه اش از بالای دروازه به بیرون رفت. نعمتی در این بازی به عنوان هافبک چپ وارد زمین شد اما در موقعیت سازی ناکام بود. با این حال وی به خصوص در نیمه اول در پرسینگ عملکرد خوبی داشت و در حملات نیز فعالانه حضور می‌یافت. او که گل صعود به فینال آسیا را در سال 2018 زده بود، از ثبت یک دریبل هم عاجز ماند و نتوانست برای تیمش ثمر بخش ظاهر شود.

 

11. مهدی عبدی؛ افسوس بزرگ، حسرت تمام نشدنی

 

1555073


چه کسی باور می‌کرد بازیکنی که دو سال پیش در تیم های پایه پرسپولیس بود، در فینال آسیا گلزنی کند؟ اما این اتفاق برای مهدی عبدی رخ داد. جوان ترین بازیکن تیم پرسپولیس، با فرصت طلبی بسیار خوب، توپ را از خط دفاعی اولسان هیوندای گرفت و به سمت دروازه این تیم پیش رفت و در آستانه ورود به محوطه جریمه گلزنی کرد تا پرسپولیس پیش بیفتد. پس از آن گل عبدی تلاش زیادی را انجام داد تا یک بار دیگر شادی را به هواداران پرسپولیس هدیه کند اما این اتفاق رخ نداد. او به اولین گلزن تاریخ پرسپولیس در فینال ACL تبدیل شد.

 

11+1. آرمان رمضانی؛ هیچ، هیچ و هیچ!

 

1555074


او یکی از دو تعویضی تیم فوتبال پرسپولیس که در دقیقه 75 به جای مهدی شیری وارد زمین شد تا روند بازی را تغییر دهد اما تقریبا هیچ نقشی در بهبود عملکرد پرسپولیس نداشت. سرخ ها که امیدوار بودند او جای عیسی آل کثیر را پر کند، حالا افسوس محرومیت مهاجم اصلی خود را می‌خورند چرا که رمضانی شمه ای از مهاجمی قابل اعتماد را هم نشان نداد.

 

11+2. علی شجاعی؛ پنج دقیقه تلاش


علی شجاعی در آخرین دقیقه از وقت های قانونی به جای امید عالیشاه وارد زمین شد و عملا فرصتی برای تاثیر روی بازی نداشت. چند توپ بلند فرستاد و یک خطا هم در نیمه زمین خودی گرفت. یک بار در سمت چپ از ارسال توپ برای آقایی ناکام بود اما در مجموع نمی توان قضاوتی روی عملکردش انجام داد چرا که در شرایط عادی بازی تعویض نشده بود.

 

 

دیدگاه‌ها