کد خبر : 1726406 | 29 آذر 1399 ساعت 20:25 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

جام دور از دسترس ایران؛ طلسم 27 ساله

جام قهرمانی باشگاه های آسیا باز هم به فوتبال ایران نرسید. امیدوار بودیم امروز پرسپولیس به طلسم 27 ساله برای تصاحب جام قهرمانی باشگاه های آسیا پایان دهد اما نشد که نشد.

جام دور از دسترس ایران؛ طلسم 27 ساله

به گزارش "ورزش سه"، 27 سال پیش پاس با مربیگری فیروز کریمی قهرمان فوتبال باشگاهی آسیا شد اما بعد از آن دیگر هیچ تیم ایرانی جام قهرمانی را بر بالای سر نبرد. این شانس پیش از این هم یک بار نصیب پرسپولیس شده بود که از آن استفاده نکرد و به همراه برانکو در مجموع دو بازی رفت و برگشت به تیم ژاپنی باخت. هم چنین این موقعیت برای سپاهان و ذوب آهن هم به وجود آمده بود اما این ها هم دستشان از رسیدن به جام کوتاه ماند.

 

و این جامی که می بینید شایسته تصاحب از سوی باشگاه پرسپولیس بود؛ تیمی که ابتدا در بازی با اولسان به گل رسید اما حساب پنالتی ها را نکرده بود. خطاهایی که اگر رخ نمی داد دروازه تیم ایرانی باز نمی شد. البته اولسان هم برای رسیدن به جام زحمت کشید و بارها و بارها با خلق حملات به سمت و سوی گلزنی رفت اما اگر پنالتی ها نبود چه بسا همان یک بر صفر بازی را می باخت.

 

یک حسرت دیگر برای فوتبال ایران. اینبار برای پرسپولیس. تیمی که می توانست به حسرت 27 ساله فوتبال باشگاهی ایران پایان دهد. جام به تهران نیامد و راهی سئول شد. اما فوتبال ادامه دارد. در یک چشم بهم زدن فینال لیگ قهرمانان آسیا دوباره از راه می رسد و امیدواریم این جام زیبا اینبار به کلکسیون افتخارات فوتبال ایران اضافه شود.

 

عکاس: محمد دابوس (کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر)

 

1555137

 

دیدگاه‌ها