کد خبر : 1729054 | 13 دی 1399 ساعت 18:21 | 36.8K بازدید | 4 دیدگاه

کتک خوردم اما گلم را زدم

جهانی:سه دندانم شکست،این اخراج ندارد؟

میلاد جهانی گلزن تیم ذوب‌آهن در مقابل پرسپولیس، روز عجیب و سختی را در ورزشگاه آزادی تا سوت پایان بازی پشت سر گذاشت.

 جهانی:سه دندانم شکست،این اخراج ندارد؟

 


به گزارش "ورزش سه"، سبزپوشان اصفهانی که سال گذشته یکی از پرمهره‌ترین تیم های لیگ برتر بودند، در پنجره تابستانی یکی یکی ستاره‌هایشان را از دست دادند تا بازیکنان تازه وارد از جمله میلاد جهانی فشار زیادی روی شانه‌هایشان احساس کنند.


دیدار ذوب آهن و پرسپولیس انگار برای میلاد جهانی همان مسابقه‌ای بود که باید در تقابل با احسان پهلوان یکی از مهره‌های کلیدی سبزپوشان طی سال‌های اخیر، ثابت می‌کرد خرید ارزشمندی بود و توانسته جای او را در سمت چپ خط هجومی این تیم به خوبی پر کند. این کار را اگرچه هزینه زیادی برای او داشت و میلاد جهانی تا پایان عمر باید با سه دندان مصنوعی زندگی کند، اما ماموریتش به نحو احسن انجام داد و در شرایطی که دهانش پر از خون بود، در استادیوم آزادی و در میان بهت پرسپولیسی‎‌ها جشن شادی برپا کرد.


گفتگوی ما با میلاد جهانی که به عنوان بهترین بازیکن ذوب‌آهن در مصاف با پرسپولیس انتخاب شد، را در ادامه می‌خوانید. این بازیکن در طول 90 دقیقه و به خصوص در نیمه دوم سمت راست خط دفاعی پرسپولیس را آزار داد و درنهایت موفق شد ضربه نهایی را به این تیم در دقیقه آخر بازی بزند.

 

1558955


میلاد جهانی حرف‌هایش در مورد این تساوی ارزشمند در استادیوم آزادی را اینطور با ما آغاز کرد:« بازی پرفشاری بود. شرایط بدی در جدول داشتیم و البته هنوز هم داریم. باید سه امتیاز را می گرفتیم و دور از دسترس‌مان هم نبود. دقیقه 90 که گل زدیم دو موقعیت دیگر داشیتم؛ در یک موقعیت 4 به 2 می توانستیم گل بزنیم که نشد و یک موقعیت هم به سمت دروازه شوت زدیم که آن هم وارد دروازه نشد.  ولی در مجموع چیزی که کادر فنی آنالیز کرده بود و به ما تذکر داده بود، رخ داد و با همان چیزی که به ما گفته شد، گل زدیم.»

سوالات‌مان از وینگر چپ تیم فوتبال ذوب‌آهن را با دلیل دهان خونی او آغاز کردیم و او در مورد آن توضیح داد:« نیمه دوم بود. 5 ، 6 دقیقه از نیمه گذشته بود که دست کنعانی زادگان به صورتم خورد و سه تا از دندادن‌هایم شکست. البته از دستش ناراحت نیستم و این اتفاقات در فوتبال طبیعی است. شکستن فک و گونه در فوتبال طبیعی است.»


او سپس در واکنش به این سوال که آیا شرایط ادامه بازی را داشته، عنوان کرد:« اول اینکه از کادر پزشکی ممنونم، که شرایط را فراهم کرد بمانم و بازی کنم. من به خاطر تیم فوتبال ذوب آهن و سرمربی تیم آقای رضایی در زمین ماندم. کادر پزشکی تلاش کرد جلوی خونریزی را بگیرد و حتی از یک گاز مخصوص استفاده کرد، ولی آخر هم جلوی خون بند نیامد. آقای حیدری به من گفت و من برای مداوا رفتم، ولی خون بند نمی آمد. دیگه نمی توانستم بیایم بیرون. یک بر صفر هم عقب بودیم و پرسپولیس حمله می‌کرد. نمی‌توانستم دست آقا رحمان را خالی بگذارم. در فیلم هم وجود دارد؛ داشتم خفه شدم ولی دندان‌هایم را به زمین انداختم و به بازی برگشتم.»


جهانی البته اگرچه می‌گوید از دست کنعانی‌زادگان ناراحت نیست ولی معتقد است او باید به دلیل خطایی که انجام داده از زمین مسابقه اخراج می شد:« آقای حیدری شرایط من را دید ولی کارت زرد نشان داد. به نظرم اخراج داشت. همانطور که گفتم برخوردها در فوتبال طبیعی است ولی وقتی سه تا از دندان‌ها شکسته می‌شود، اتفاقی غیرطبیعی است و به نظرم خیلی راحت می توانست او را اخراج کند.»


شماره 11 تیم فوتبال ذوب‌آهن با اشاره به توصیه‌ها و تذکرهای بیژن حیدری داور مسابقه به گلزنی اش که در روزی سخت و دشوار به دست آمد، اشاره کرد و افزود:« آقای حیدری به من گفت بیرون برو. سعی کردیم خونریزی‌اش بند بیاید و کادر پزشکی خیلی تلاش کرد ولی نشد. مثل اینکه خواست خدا این بود که این همه کتک بخوریم و یک گل بزنم، تا تمام این‌ها فراموش شود ولی می‌توانستیم ببریم.»

 

1558953


سوال بعدی از میلاد جهانی در رابطه با درگیری انتهای بازی و دلیل آن بود و درباره وقت کشی حامد لک که آن‌را دلیل اصلی این درگیری می‌داند، توضیح داد:« در فوتبال دنیا هیچ کس خودش را اینطور نمی اندازد. بازیکن ما سرش ضربه خورده بود، ولی ما به بازی ادامه دادیم. فکر نمی‌کنم درست باشد که تیمت یک بر صفر جلو باشد و خودت را از دقیقه 70 بیندازی. البته حامد دوست صمیمی من است. در صحنه درگیری، اتفاق خاصی نیفتاد و حسینی فقط بدن حامد را لمس کرد، که او خودش را زمین انداخت. عبدالله حسینی هم ناراحت شد. طبیعی هم بود که آنها می خواستند بازی را بخوابانند. ما داشتیم فشار می آوردیم و طبیعی بود. خدا را شکر که بعد از این درگیری گل را زدیم.»

 

او در توضیح ضربه خوب و دقیقش که روی پاس زیبای ایوان مارکووویچ ثبت شد، بیان کرد: « جایی که ایوان استارت زد، دیدم دفاع آنها نیست و جلوتر است. فکر می‌کنم بازیکنان پرسپولیس ما را دست کم گرفته بودند و می خواستند به ما دو گل قبل از بازی سپاهان و استقلال بزنند و برای این دو بازی روحیه بگیرند. پاس که به سمت من می آمد، حامد که خودش را پرت کرد، دیدم یک طرفش خالی است و توپ را به همانجا زدم.»


شرایط برای ذوب آهن علیرغم متوقف کردن سه تیم بزرگ استقلال، گل‌گهر و پرسپولیس خوب نیست و آنها با کسب 6 امتیاز رتبه 15 ام جدول رده بندی را در اختیار دارند.

 

1558954

 

میلاد جهانی شرایط کنون سبزپوشان را حاصل چند موضوع مختلف می داند و در این مورد اینطور صحبت می‌کند:« بخشی از نتایجی بدی که ما تا پایان این هفته گرفته ایم به عملکرد داوران بازمی‌گردد که به خصوص در دو هفته ابتدایی ضربه مهلکی به تیم ما وارد شد. ضمن اینکه اگرچه آقا رحمان مربی بزرگی است و همه دوستش را داریم، ولی ما نفرات جدیدی در تیم هستیم که برای هماهنگی نیاز به زمان داریم تا سیستم جا بیفتد. تیم ما اینجای جدول نباید باشد. تیم ما باید در میان 5 تیم بالای جدول قرار بگیرد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که بازیکنان زیادی از تیم جدا شده اند و بازیکنان جدیدی وارد شده‌اند. ضمن اینکه ما چند بازی مثل شهرخودرو را هم به دلیل ابتلا بازیکنان کلیدی تیم به ویروس کرونا از دست دادیم. بازی های سختی را هم پشت سر گذاشته‌ایم؛ مقابل تیم های بالای جدول بازی داشتیم و  هفته هفته بهتر می شویم. ان شالله بازی با تراکتور در اصفهان را با قدرت بازی می کنیم.»


بخش پایانی صحبت های میلاد جهانی در رابطه با شرایط سلامتی‌اش پس از برخورد شدید با کنعانی‌زادگان بود و او در این مورد گفت:« خب باید به زودی جراحی کنم و جای سه دندانی که شکسته شده را ایمپلنت کنم.»

 

دیدگاه‌ها