کد خبر : 1730450 | 21 دی 1399 ساعت 00:01 | 108.8K بازدید | 108 دیدگاه

نظرسنجی از هواداران فوتبال؛

شما پاسخ بدهید: پنج سوال مهم از دربی 94

معمولا دربی تهران با غافلگیری همراه بوده و بازیکنانی در این دیدار ستاره می شوند که کمتر کسی روی درخشش آنها حساب می کرده است.

شما پاسخ بدهید: پنج سوال مهم از دربی 94

به گزارش "ورزش سه"، زمان زیادی تا برگزاری یکی از حساس ترین دربی سالهای اخیر باقی نمانده است. با توجه به وضعیت دو تیم در جدول رده بندی، به نظر می رسد شاگردان یحیی گل محمدی و محمود فکری برای پیروزی به میدان بروند و باید دید استقلال می تواند با کسب نتیجه لازم صدرنشین لیگ برتر بماند یا این پرسپولیس است که بالاخره نوار ناکامی هایش را قطع می کند و اختلافش را با صدر جدول کم می کند.


اما معمولا حدس اولین های دربی کارسختی است. به نظر می رسد این شهرآورد، یکی از فیزیکی ترین بازی های دو تیم باشد و احتمال دارد داور این دیدار که هنوز نامش نیز مشخص نشده است، دست به جیب شود. زمانی که در مورد اخطاری های شهرآورد سوال می شود، اولین نام هایی که به ذهن می رسد، مدافعین تیم ها هستند. اما در دربی های گذشته، مهاجمینی نظیر مامه تیام، علیپور، اوساگوانا، مرتضی تبریزی جزو اولین اخطاری های دربی بوده اند.


 برای دربی روز دوشنبه، بازیکنان زیادی هستند که انگیزه گلزنی در این بازی را دارند. قطعا بازیکنی که در دربی دروازه رقیب را باز کند، از محبوبیت ویژه ای نزد طرفداران تیمش برخوردار می شود. عموما گلزنی در دربی، لذت خاصی دارد و خیلی از بازیکنان حاضرند در سایر دیدارها گلزنی نکنند اما در شهرآورد تهران دروازه رقیب را باز کنند.


ارسلان مطهری و مهدی قایدی در دربی های گذشته دروازه پرسپولیس را باز کرده اند. وریا غفوری نیز تک گل معروف دربی 87 را وارد دروازه بیرانوند کرد سابقه گلزنی در شهرآورد تهران را دارد. فرشید اسماعیلی و محمد دانشگر دیگر بازیکنانی هستند که سابقه باز کردن دروازه رقیب را در کارنامه دارند.


در سوی مقابل نیز مهدی عبدی روی تک گل شهرآورد 91 نقش بسزایی داشت هر چند آن گل به نام سیدحسین حسینی ثبت شد. احمد نوراللهی، امید عالیشاه و سیدجلال حسینی دیگر بازیکنانی هستند که نامشان میان گلزنان دربی درج شده است. بشار رسن و علی علیپور که در دو دربی گذشته موفق به گلزنی به استقلال شدند، در جمع سرخپوشان حضور ندارند به همین دلیل از میان افراد حاضر در تیم یحیی گل محمدی، فقط سه نفر سابقه گلزنی در دربی را دارند.


معمولا سازندگان پاس گل در دربی کمتر از زننده گل به چشم می آیند ولی بعضی از گل های دربی به حدی خاص هستند که نمی شود از سازنده آن گل به سادگی گذشت. برای ذکر مثال، می توان به پاس فوق العاده قایدی به مطهری در دربی 92 اشاره کرد. به همین دلیل حدس سازنده گل دربی نیز کار سختی است.


آخرین کسی که در شهرآورد تهران اخراج شد، علی کریمی است. این بازیکن در دربی 91 یکی از بدترین بازیهای دوران زندگیش را پشت سر گذاشت. او علاوه بر اینکه از دست دادن یک ضربه پنالتی، در ثانیه های پایانی نیز با دریافت کارت زرد دوم، از زمین مسابقه اخراج شد. هیچ بازیکنی دوست ندارد در دربی تهران اخراج شود چرا که اگر نتیجه در پایان به ضرر تیمش به اتمام برسد، قطعا نام او در لیست سیاه هواداران جا می گیرد.


خیلی کم پیش می آید بازیکنی در دربی تهران آنقدر فوق العاده کار کند که طرفداران دو تیم اذعان کنند آن فرد بهترین بازیکن میدان بوده است ولی نقض این قضیه نیز صادق است اما برای شهرآورد تهران بازیکنانی هستند که می توان از اکنون روی آنها حساب کرد مرد اول میدان باشند. از سنگربانان دو تیم گرفته تا سایر بازیکنان.


شما خوانندگان ورزش سه با فرض اینکه دو تیم در شهرآورد دوشنبه موفق به گلزنی شوند، به 5 سوال زیر پاسخ دهید پیش بینی هایتان را از دربی 94 برای ما ارسال کنید:


1- اولین کارت زرد دربی را چه کسی می گیرد؟


2- در صورتی که هر دو تیم موفق به گلزنی شوند، چه بازیکنانی از دو تیم دروازه رقیب را باز می کنند؟


3- چه بازیکنی از دو تیم سازنده گل نخست تیمش خواهد بود؟


4- در صورتی که این بازی یک اخراجی داشته باشد، کدام بازیکن کارت قرمز را مقابل چشمانش خواهد دید؟


5- ستاره و بهترین بازیکن دربی 94 چه کسی خواهد بود؟

 

دیدگاه‌ها