کد خبر : 1732903 | 03 بهمن 1399 ساعت 15:19 | 13.6K بازدید | 0 دیدگاه

برخی مربیان فقط شعار جوان‌گرایی می‌دهند؛

صادقی: تیم‌های بزرگ با شلوغ کاری داور را تحت تاثیر قرار می‌دهند

سرمربی تیم فوتبال سایپا می گوید برخی تیم های بزرگ سعی می کنند با فشار وارد کردن به داوران از طرق مختلف، عملکرد آنها را در زمین فوتبال تحت تاثیر قرار بدهند و در رسیدن به این هدف هم موفق بوده اند.

صادقی: تیم‌های بزرگ با شلوغ کاری داور را تحت تاثیر قرار می‌دهند

به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم صادقی، سرمربی سایپا در نشست خبری پیش از بازی تیمش برابر استقلال در هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر گفت: قبل از هر چیز باید آرزوی سلامتی داشته باشم برای آقای مهاجرانی، آقای علی انصاریان، آقای مهرداد میناوند. آرزو می کنم هر چه زودتر این بیماری ریشه کن شود و هواداران را دوباره در استادیوم ببینیم.


او ادامه داد: همیشه بازی کردن جلوی تیم‌های بزرگ با وجود تماشاگر لذت‌بخش است و بازیکنان ما دوست دارند این شور و حرارت را ببینند و کیفیت خودشان را نشان دهند. اما در حال حاضر استادیوم‌ها بدون تماشاگر است.

 

ما برای این بازی کاملا آماده هستیم. استقلال تا اینجای کار نتایج خوبی گرفته و کیفیت بهتری ارائه کرده است. ما هم تیم خوبی هستیم و کیفیت بهتری نسبت به سال گذشته ارائه کرده ایم. در کنار بازیکنان جوان، با تجربه های تیم به ما کمک می کنند و مثمر ثمر بوده اند. ما متاسفانه در گلزنی خیلی موفق نبودیم و تلاش می‌کنیم که در این مساله عملکرد بهتری داشته باشیم. امیدوارم فردا یک بازی خوبی را شاهد باشیم. در این بازی‌ها بازیکنان تیم انگیزه زیادی دارند و می‌خواهند کیفیت خودشان را نشان دهند.

 

1564871


از صادقی در مورد کیفیت تیم استقلال پرسیده شد و او در واکنش به این سوال بیان کرد: استقلال در همه خطوط بازیکنان با کیفیتی دارد و حتی یک تیم خوب بیرون از زمین درنیمکت ذخیره دارد. ما می‌دانیم که این بازی‌ها همیشه سختی‌های خودش را دارد اما سایپا نشان داده بازی کردن جلوی تیم‌های بزرگ برایش جذاب بوده است و فوتبال خوبی بازی می کند.


بخش بعدی حرف های صادقی در مورد عملکرد داوران و واکنش تیم ها و بیانیه نویسی بود و توضیح داد: بعضی تیم‌ها از داوری ضرر کردند و بیانیه می دهند و مصاحبه می کنند. اعضای هیئت مدیره و خود سرمربی. هفته قبل ما را ببینید. درست است تیم ذوب‌آهن از داوری ضرر کرده است اما قبل از بازی فشار آوردند و بیانیه صادر کردند. کنار خط هم فشار آوردند و داور در دقیقه 88 به اشتباه علیه تیم ما پنالتی بگیرد و بازی ای که مستحق برد بودیم را نزدیک بود مساوی کنیم. از مسئولان سازمان لیگ خواهش می کنم به این مسئله ورود کنند. ما هم در این لیگ ضرر کرده ایم. شما وقتی دقیقه ۸۹ گل‌ می‌خورید،‌ دیگر برخی مسائل به مربی مربوط نمی‌شود و آنجا غیرت بازیکن است که می‌تواند شرایط را تغییر دهد و در بازی گذشته این اتفاق رخ داد و ما توانستیم با غیرت بازیکنان جوان تیممان بلافاصله به بازی برگردیم.

 

بازیکن جوان ما امیرحسین صادقی گلزنی کرد و به بازی برگشت.  به نظر من باید در این زمینه سازمان لیگ ورود کند. اینطوری نیست که یک باشگاهی مثل باشگاه ما که تماشاچی ندارد ولی به جوانان بازی می دهد و به لیگ خدمت می کند، تحت تاثیر قرار بگیرد. سال گذشته دیدید که چقدر بازیکن جوان بازی دادیم. امسال چقدر بازیکن جوان بازی می دهیم. باشگاه‌های بزرگ اگر بخواهند کنار خط شلوغ کنند، بیانیه بدهند و داور را تحت تاثیر قرار بدهند، باشگاه‌هایی مثل ما ضرر می‌کنند.

 

1564860

 

بازی قبلی 6 ، 7 نفر روی یک صحنه ریختند توی زمین و اعتراض کردند و صحنه بعدی را داور بر علیه ما پنالتی گرفت. همه هم دیدند که اشتباه بود. اینطوری باشگاه هایی مثل ما ضرر می کنیم. من خودم خیلی به داوری اعتراض نمی‌کنم؛ لب خط اعتراض نمی کنم، بیانیه نمی دهیم، شلوغ کاری نمی کنیم ولی اینطوری باشگاهی مثل سایپا که به فوتبال ایران خدمت می کند، ضرر می کند و دوست داشتم به این موضوع اشاره کنم.


صادقی در مورد اینکه چه زمانی شرایط سایپا به حالت ایده آل خواهد رسید، بیان کرد: برای من فرایند خیلی مهم است. وقتی فرآیند خوبی را پیش ببرید، می توانید فوتبال خوبی بازی کنید و موقعیت ایجاد کنید. باید مقداری صبر به خرج داد. تیم ما از نظر مالی و بازیکن قابل قیاس با تیم های دیگر نیستیم، ولی ما فوتبال خوبی بازی می کنیم. ما کاملا به تیممان اعتقاد و ایمان داریم.  در ۱۱ بازی گذشته، تنها در ۲ بازی 30 ، 40 دقیقه خیلی خوب بازی نکردیم. ما در بازی مقابل ماشین‌سازی و پیکان باید پیروز می‌شدیم اما وقتی به جوانان بازی می‌دهی، باید صبور باشی و به آن‌ها فرصت دهی تا در سال های بعد پخته تر و با انگیزه بازی کنند. همین حالا بازیکن های جوان سال گذشته ما بهتر و پخته تر بازی می کنند. همین حالا برخی بازیکنان ما از تیم‌های بزرگ پیشنهاد دارند اما باشگاه‌ها باید به بازیکنان ما فرصت دهند تا در زمان مناسب به یک تیم دیگری بروند.

 

او در واکنش به صحبت‌های محمود فکری که گفته بود سایپا استراحت بیشتری نسبت به استقلال داشته است، اظهار کرد: این مساله برنامه ریزی سازمان لیگ بوده و به خاطر بازی‌های عقب مانده اینطور برنامه‌ریزی شده است. نظر دیگری ندارم. تاریخ مسابقات را نگاه کنید.


سرمربی سایپا در مورد چند دیدار سخت پیش روی تیمش بیان کرد: سایپا در جلوی تیم‌های بزرگ فوتبال ایران نظیر پرسپولیس، سپاهان و ... بازی بهتری ارائه کرده؛ همیشه همینطور بوده که ما مقابل تیم های بزرگ بهتر بازی می کنند و امیدوارم این روند بهتر شود و بتوانیم نتایج بهتری هم کسب کنیم.


بخش بعدی صحبت های ابراهیم صادقی سرمربی جوان سایپا در ادامه پاسخ به این سوال بیان کرد: ما هیچ دغدغه‌ای نداریم. همه بازی‌های لیگ سختی‌های خاص خودشان را دارد.

 

ما در وهله اول باید اهداف خود را جلو ببریم. متاسفانه برخی از مربیان فقط شعار جوان گرایی می دهند و وقتی عقب هستند به بازیکن جوان تیمشان 5 دقیقه بازی می دهند ولی بازیکنان جوان ما 18 بازی 90 دقیقه ای دارند. ما به جوانان خود فرصت دادیم و به این شعار خود پایبند هستیم و سعی می‌کنیم در کنار فوتبال خوب، شعار ساختن به جای خریدن را عملی کنیم و بازیکنان پایه خود را درتیم بزرگسال جای دهیم. در سال های بعد قطعا هم به سایپا کمک خواهند کرد و هم به فوتبال ایران.


او در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا سایپا در بازی فردا می تواند اولین شکست را به تیم استقلال تحمیل کند یا نه، حرف هایش را اینطور خاتمه داد: ما باید عملکرد خود را تکرار کنیم و نسبت به بازی گذشته، فوتبال بهتری ارائه دهیم. جذابیت فوتبال به غیرقابل پیش بینی بودن آن نیست امیدوارم با توجه به این مساله بازی خوبی را شاهد باشیم و نتیجه خوبی نیز کسب کنیم.

دیدگاه‌ها