کد خبر : 1733029 | 04 بهمن 1399 ساعت 12:27 | 16K بازدید | 3 دیدگاه

1555 روز ناکامی مقابل سایپا

ابی و پیروز تقاص همه سایپایی‌ها را پس می دهند؟

استقلال 4 سال و 3 ماه و 4 روز است که نتوانسته در استادیوم آزادی از سد سایپا عبور کند.

ابی و پیروز تقاص همه سایپایی‌ها را پس می دهند؟

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و سایپا امروز در ورزشگاه آزادی، یازدهمین دیدار خود در رقابت های لیگ برتر را برگزار می کنند. دیداری که برای بهبود موقعیت دو تیم در جدول رده بندی، بسیار حائز اهمیت است.
آبی پوشان در شرایطی امروز در ورزشگاه آزادی باید به مصاف سایپا بروند که آنها تجربه خوبی از تقابل با خودروسازان در ورزشگاه خانگی ندارند چرا که استقلال در 4 دیدار گذشته خود مقابل این تیم و در ورزشگاه آزادی، نتوانسته است برنده از زمین خارج شود.


آخرین تقابل دو تیم به تاریخ نهم تیرماه امسال بازمیگردد. جایی که استقلال با فرهاد مجیدی به مصاف سایپا رفت ولی تلاش دو تیم نتیجه ای جز تساوی یک – یک نداشت. در آن بازی مسعود ریگی در دقیقه 16 با یک شوت زیبا استقلال را پیش انداخت اما فرشید باقری در آخرین ثانیه های نیمه نخست به اشتباه دروازه تیم خودش را باز کرد تا بازی با تساوی به پایان برسد.

 

1565038


پیش از آن، در فروردین 98 و در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ نوزدهم، دو تیم دیدار برگشت خود را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند. استقلال پس از شکست پرحاشیه اش مقابل پرسپولیس پای به این دیدار گذاشت و در حالیکه می توانست با پیروزی مقابل سایپا اختلافش را با سرخپوشان کاهش دهد، اما شاگردان وینفرد شفر به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکردند.

 

1565034


پنج ماه پیش از آن دیدار و در 10 آبان 97، دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی به مصاف هم رفتند. در آن بازی که علی دایی هدایت سایپا را برعهده داشت، فرشید اسماعیلی از روی نقطه پنالتی آبی پوشان را پیش انداخت اما مهدی ترابی کار را به تساوی کشاند. سپس الحاجی گرو مجددا از روی نقطه پنالتی گل دوم را وارد دروازه فلاح زاده کرد و ساموئل سارفو به دلیل خطای پنالتی از زمین بازی اخراج شد.
در حالیکه سایپا 10 نفره شده بود، این امین حاج محمدی بود که گل تساوی را وارد دروازه استقلال کرد و بازی در پایان 120 دقیقه تلاش، با نتیجه 2 – 2 به پایان رسید و در ضربات پنالتی سایپا که در مجموع نزدیک به 90 دقیقه ده نفره بازی کرد، از سد استقلال گذشت و راهی مرحله بعد شد.


مهدی قایدی مهاجم جوان استقلال در آن روز، اولین نفری بود که پنالتی اش را خراب کرد و به دستان منادی دروازه بان جوان سایپا کوبید. بعد از او روح الله باقری نیز ضربه خودش را به تیر دروازه کوبید تا دومین پنالتی نیز برای استقلالی ها هدر برود و شانس سایپا افزایش یابد و در ادامه این تیم با عبور از سد شاگردان شفر، راهی دور بعد شد.

 

1565036


استقلال در دیدار برگشت لیگ هفدهم نیز در استادیوم آزادی مقابل سایپا ناکام بود. در آن بازی ابتدا دایوش شجاعیان در دقیقه 23 شاگردان وینفرد شفر را پیش انداخت اما رضا اسدی در دقیقه 85 گل تساوی را وارد دروازه حسینی کرد تا رکورد دقایق گل نخوردن سنگربان استقلال در آن بازی شکسته شود.

 

1565033


آخرین برد استقلال مقابل سایپا در ورزشگاه آزادی به تاریخ 30 مهر 95 برمیگردد که آنها با دو گل محسن کریمی و جابر انصاری از سد خودروسازان عبور کردند و آبی پوشان پس از آن، هرگز موفق به شکست سایپا در ورزشگاه آزادی نشده اند.

 

1565037


حالا شاگردان فکری قصد دارند پس از 4 سال و 3 ماه و4 روز، معادل با 1555 روز در ورزشگاه آزادی از سد سایپا عبور کنند. آنها برای این دیدار باید با ابراهیم صادقی و پیروز قربانی روبرو شوند که این دو نفر از انگیزه های بالایی برای متوقف کردن استقلال برخوردارند.


تیم ابراهیم صادقی در هفته های گذشته نتیجه مطلوب را در دقایق پایانی از دست می داد ولی هفته قبل موفق شد در دقیقه 94 گل برتری را وارد دروازه ذوب آهن کند و آنها امروز قصد دارند روند خوب خود را ادامه دهند و سرمربی خودروسازان نیز به دنبال اثبات شایستگی هایش برابر حریف پرآوازه خود است. 


علاوه بر این، پیروز قربانی نیز که سابقه سالها حضور در استقلال و بستن بازوبند کاپیتانی آبی پوشان بر دست را دارد، طی هفته های گذشته به دلیل صحبت هایش پیرامون پرسپولیس، مورد انتقاد هواداران استقلال قرار گرفت و او نیز امیدوار است بتواند با سایپا برابر تیم سابقش نتیجه مطلوب را کسب کند و باید دید نتیجه این جدال حساس میان سایپا پرانگیزه و استقلال آماده چه خواهد شد.

دیدگاه‌ها