کد خبر : 1733087 | 04 بهمن 1399 ساعت 16:23 | 7.7K بازدید | 0 دیدگاه

با تایید مدیر اجرایی بایرن مونیخ

احتمال منتفی شدن برگزاری یورو 2021 در 12 کشور

کارل هاینتس رومینیگه تایید کرد که رئیس یوفا برگزاری یورو 2021 در 12 کشور را سخت و دشوار می داند.

احتمال منتفی شدن برگزاری یورو 2021 در 12 کشور

به گزارش "ورزش سه"، کارل هاینتس رومینیگه مدیر اجرایی باشگاه بایرن مونیخ از احتمال لغو برگزاری پراکنده بازی‌های یورو 2020 در کشورهای مختلف و تبدیل شدن آن به یک تورنمنت متمرکز همچون ادوار قبلی این رقابت‌ها خبر داد. یورو 2020 که به دلیل شیوع کرونا با یک سال تأخیر برگزار می‌شود، قرار است اولین دوره جام ملت‌های اروپا باشد که توسط چند کشور مختلف اروپایی برگزار می‌شود. اما افزایش شمار مبتلایان و اعمال محدودیت‌های سفر میان کشورهای اروپایی، طرح میزبانی 12 شهر از بازی‌های یورو را با چالش‌هایی مواجه کرده است.

 

 

1487884

 

 

کارل هاینتس رومینیگه مدیراجرایی باشگاه بایرن مونیخ در این مورد به روزنامه مونشنر مرکور گفت:« نباید فراموش کنیم که ایده برگزاری این دوره خاص از جام ملت‌های اروپا زمانی مطرح شد که کرونایی وجود نداشت. این یک بدعت‌گذاری توسط کمیسیون اتحادیه اروپا بود که می‌خواست فوتبال در سراسر اروپا به نمایش درآید. اما من مطلع هستم که الکساندر چفرین رئیس یوفا که به شدت در مورد شیوع کرونا در فوتبال حساس است، دارد به این موضوع فکر می‌کند که آیا عقلانی‌تر و منطقی‌تر نیست که در این اوضاع و احوال تورنمنت فقط در یک کشور برگزار شود.»

 

 

1492506

 

 

پیش از این دومنیک بلان رئیس اتحادیه فوتبال سوئیس نیز به یوفا پیشنهاد داده بود که یورو 2020 را در یک کشور یا حتی یک شهر برگزار کند.

در طرح فعلی، شهر‌های کپنهاگ، بخارست، آمستردام، دوبلین، بیلبائو، گلاسکو و بوداپست، مونیخ، رم، سن‌پترزبورگ و باکو میزبان بازی‌های مرحله گروهی تا نیمه نهایی هستند و لندن میزبان بازی‌های نیمه نهایی و فینال خواهد بود.

دیدگاه‌ها