کد خبر : 1733118 | 04 بهمن 1399 ساعت 17:59 | 18.1K بازدید | 0 دیدگاه

با خورخه آلمیرون آشنا شوید؛

یک آرژانتینی به دنبال تاریخ‌سازی در لالیگا

خورخه آلمیرون قصد دارد الچه را به سمت رتبه های بالای جدول هدایت کند.

یک آرژانتینی به دنبال تاریخ‌سازی در لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی سابق تیم هایی چون لانوس، ایندپندنت و اتلتیکوناسیونال در تابستان هدایت تیم تازه صعود کرده الچه را بر عهده گرفت و در دوران مربیگری او، این باشگاه هنگام بازگشت به لالیگا قادر به رقابت با تیم های دیگر بوده است. در حال سپری کردن نودمین فصل لالیگا هستیم و معدود کشورهایی مانند آرژانتین در طول سالهای گذشته اثری از خود در فوتبال اسپانیا بر جای گذاشته اند.

 

1565166

 

از هلنیو هررا تا سزار لوئیس منوتی تا هکتور کوپر تا مارچلو بیلسا، بسیاری از آرژانتینی های افسانه ای در کنار خط هدایت تیم های لالیگا را بر عهده داشته اند. در حقیقت به جز اسپانیا، هیچ کشوری به اندازه آرژانتین در لالیگا نماینده روی نیمکت نداشته است.

 

حالا خورخه آلمیرون آخرین نفری شده که جا پای مربیان بزرگ آرژانتینی گذاشته است. سرمربی 49 ساله اهل بوینس آیرس از ابتدای فصل جاری هدایت تیم تازه صعود کرده الچه را بر عهده گرفت. حالا به همراه دیگو سیمئونه در اتلتیکو مادرید و مانوئل پلگرینی در رئال بتیس ، آلمیرون به عنوان سومین مربی اهل آمریکای جنوبی در این دوره لالیگا محسوب می شود.

 

آلمیرون تنها سرمربی بین 20 سرمربی این فصل بود که پیش از این هرگز کار در لالیگا را تجربه نکرده بود. همه 19 سرمربی دیگر در حداقل یک فصل تجربه داشتند، اما آلمیرون از این حیث مشکلی نداشت. او با دانش فراوانی بر گرفته از زمان فعالیت در سراسر آمریکای لاتین به الچه پیوست.

 

1565173

 

آلمیرون در پایتخت آرژانتین متولد شد، در ابتدای 20 سالگی کشورش را ترک کرد تا فوتبال خود را به عنوان یک هافبک دفاعی جنگنده ادامه دهد. او به جز حضور کوتاه در تیم سانتیاگو واندرز در شیلی، بیشتر روزهای دوران ورزشی خود را در مکزیک سپری کرد و در باشگاه های مختلفی از جمله اطلس، مورلیا و کوئرتارو به میدان رفت. در سال 2008، او در نقش بازیکن- سرمربی در دورادوس فعالیت خود را شروع کرد و روزهای موفقیت آمیز او در مربیگری از اینجا آغاز شد.

 

از آن مقطع آلمیرون در تعدادی از باشگاه‌های مکزیک و آرژانتین تجربه کسب کرد و با قهرمانی تیم لانوس در سال 2016 به اوج رسید. در ادامه آلمیرون موفق به فتح کوپا و سوپرکاپ آرژانتین شد و بهترین نتایج این باشگاه را کسب کرد. تیم لانوس حتی با غلبه بر تیم های بزرگ آرژانتین چون ریور پلاته و سن لورنزو به فینال کوپا لیبرتادورس رسید و البته در فینال 2017 با نتیجه 3-1 برابر گرمیو شکست خورد.

 

1565171

 

در ادامه آلمیرون نتایج پرفراز و نشیبی گرفت، اما با مربیگری در کلمبیا و تیم اتلتیکو ناسیونال، در آرژانتین با سن لورنزو و سپس در عربستان با الشباب تجربه بیشتری کسب کرد. آلمیرون با کار در بسیاری از کشورها و در شرایط مختلف، با تجربه ای فراوان حالا در استادیوم مانوئل مارتینز والرو و باشگاه الچه فعالیت می کند. اگرچه آلمیرون در گذشته برای فتح جام های قاره ای تلاش می کرد، اما تجربه جلوگیری از سقوط تیمش را نیز داشته و این ویژگی به شدت به درد الچه می خورد، زیرا آنها در اولین فصل به دنبال تثبیت جایگاه خود در لالیگا هستند.

 

خورخه آلمیرون در روز معارفه خود گفت: "راه های مختلفی برای رقابت کردن وجود دارد. الچه تیمی است که به تازگی به لالیگا صعود کرده است و تاریخ موید آن است که ما معمولا در رتبه های پایین جدول قرار داریم، بنابراین ما بازیکنانی می خواهیم که با تمام توان تلاش کنند. ما می خواهیم خوب بازی کنیم، اما مهم است که بازیکنان بدانند باید سخت تلاش کنند."

 

1565167

 

اگرچه الچه در حال حاضر در پایین جدول قرار دارد، اما نشانه هایی بروز داده که می تواند خود را به رتبه هایی بالای جدول برساند، از جمله پیروزی بزرگ در دربی با نتیجه 1-2 برابر تیم بزرگ والنسیا. در برابر آنها شرط بندی نکنید و تیم آلمیرون نیز در نیم فصل دوم در جدول صعود می کند.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها