کد خبر : 1733274 | 05 بهمن 1399 ساعت 11:27 | 76.3K بازدید | 12 دیدگاه

آنها هر شش روز یکبار بازی کردند

دفاع عجیب مهدی از برنامه بازیهای پرسپولیس

سهیل مهدی خبر داد که به زودی روند بازگشت تماشاگران و خبرنگاران به ورزشگاه انجام خواهد شد.

دفاع عجیب مهدی از برنامه بازیهای پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، نزدیک به یک سال از غیبت تماشاگران ایرانی در ورزشگاه ها می‌گذرد. در این بین خبرنگاران نیز اجازه ورود به استادیوم ها را نداشته اند اما حالا با فروکش کردن موج کرونا، مسئولان سازمان لیگ درصدد ایجاد شرایطی هستند که این بازگشت انجام شود.

 

سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان  لیگ فوتبال گفت:  ما همیشه فکر می‌کردیم، تنش‌ها از سوی سکوهای هواداران است اما دیدم که نیازمند اصلاح رفتار حرفه‌ای در زمین و کنار زمین هستیم. به سمت قراردادهای حرفه‌ای رفته‌ایم و رشد قراردادها را در شرایطی شاهد بودیم که درآمد باشگاه‌ها افزایش نداشته است. نتایج و بازی‌های خوبی را شاهد هستیم. به طور مثال بازی گل گهر و تراکتور بازی حرفه‌ای، پر سرعت و فنی بود. اگر هر کدام از این دو تیم مقابل نماینده‌های آسیایی بازی می‌کردند، مطمئناً برنده میدان بودند. 

 

مهدی اظهار داشت: شاهد رفتار دوگانه هستیم و تنها رفتارمان را حرفه‌ای می‌کنیم. در عمل حرفه‌ای عمل نمی‌کنیم. کادر فنی و مدیریت باشگاه باید نظارت داشته باشند. البته باید به باشگاه‌ها هم حق داد؛ به این علت که ثبات در نیمکت ندارند. تراکتور در گیر تغییر سر مربی است اما باز شاهد نتایج خوب از سوی این باشگاه هستیم. ثبات در کار خیلی از مسائل فوتبال ما را حل خواهد کرد. 

 

وی افزود: تمامی عواملی که منجر به ورود تیم‌ها به زمین می‌شوند، از مسئول برگزاری تا داوری و مهمانان در بازی دخیل هستند. تمام حمایت‌های مدیریتی از یک جهت است و اختلاف‌ها باید حل شود. بازار بیانیه‌ها داغ شده است و در کنار توصیه فنی توصیه غیر فنی هم صورت می‌گیرد. 

 

مسئول کمیته مسابقات سازمان  لیگ فوتبال در ادامه گفت: زمانی که دستمزد بازیکنان و مربیان بالا می‌رود و متناسب با درآمد باشگاه نیست، برای یک امتیاز هم هزینه زیادی می‌پردازند. در حال حاضر شاید یک گل چند میلیون تومان ارزش داشته باشد. طبیعی است که رقابت و سرمایه‌گذاری باشگاه‌ها بر امتیازها تقسیم می‌شود.

 

مهدی خاطرنشان کرد: نظام بهداشت کشور تصمیم گیرنده حضور تماشاگران است و در صورتی که مجوز دریافت شود، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرهای زرد و آبی فضاسازی خواهد شد. در ابتدا شاهد حضور خبرنگاران و ان شاالله از فروردین‌ماه شاهد حضور هواداران خواهیم بود. 

 

مسئول کمیته مسابقات سازمان  لیگ فوتبال در پایان تأکید کرد: در صورتی که به تک بازی‌ها نگاه کنیم، در هر لیگی ممکن یک تیم کم‌تر از بقیه تیم‌ها بازی کند اما با نگاه به میانگین فصل شرایط متفاوت است. پرسپولیس حدود 20 روز در رقابت‌ها  نبود و اگر این 20 روز را خارج کنیم. کلیه باشگاه‌ها 7 تا 8 روز استراحت داشتند اما پرسپولیس 6 روز در نیم‌فصل اول استراحت داشت.

دیدگاه‌ها