کد خبر : 1733281 | 05 بهمن 1399 ساعت 11:20 | 18.2K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخ‌سازی کرسپو و فتح اولین جام به عنوان مربی (عکس)

هرنان کرسپو، ستاره سابق چلسی و تیم ملی آرژانتین، به اولین جام خود در دوران مربیگری اش در فوتبال دست یافت.

تاریخ‌سازی کرسپو و فتح اولین جام به عنوان مربی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، لانوس روز شنبه در فینالی یک طرفه 3-0 شکست خورد تا تاج قهرمانی قاره‌ای را به فلورنسیو وارلا بفرستد.

هرنان کرسپو، ستاره سابق چلسی، اینتر، پارما و تیم ملی آرژانتین، توانست روی نیمکت تیم فوتبال "دیفنسا ای خوستیکا" و با پیروزی برابر لانوس در کوپا سودامریکانا، به اولین قهرمانی خود در دوران مربی‌گری برسد.

 

1565489

 

در فینال تمام آرژانتینی کوردوبا، دو تیم لانوس و دیفنسا به مصاف هم رفتند و این شاگردان کرسپو بودند که در نیمه اول و در دقیقه 32 به گل رسیدند.

برایان رومرو، بهترین گلزن سودامریکانا، نیز در نیمه دوم و با استفاده از  اشتباه مدافعان لانوس توانست اختلاف را در دقیقه 62 به دو گل برساند.

لانوس به سختی تلاش کرد تا نتیجه بازی را به نفع خود تغییر دهد اما عبور از دفاع دیفنسا ممکن نبود و در دقیقه 94 و وقت های تلف شده، بازیکن تعویضی کرسپو، سومین گل را نیز برای دیفنسا به ثمر رساند.

این اولین جام قهرمانی کرسپو و همچنین اولین عنوان قهرمانی است که تیم دیفنسا در تاریخ 85 ساله خود می برد.

هرنان کرسپو از ابتدای سال 2020 و پس از یک دوره مربیگری در دیگر تیم بوینس آیرس، بنفیلد، روی نیمکت تیم دیفنسا نشست و هدایت این تیم را برعهده گرفت.

در اولین سال حضور کرسپو در دیفنسا و در فصلی که برای بیش از شش ماه به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود، این تیم برای نخستین بار در کوپا لیبرتادورس به رقابت پرداخت.

 

1565490

 

وقتی سرانجام لیبرتادورس در ماه سپتامبر از سر گرفته شد، آرژانتینی ها موفق به صعود به مرحله حذفی نشدند، اما مقام سوم گروه خود را به دست آوردند و به رقابت های سودامریکانا صعود کردند.

 

آنها برای رسیدن به نیمه نهایی دو تیم برزیلی واسکو و باهیا را از پیش رو برداشتند و همچنین در برابر تیم اسپورتیوو لاکوئنو از پاراگوئه نیز پیروز شدند.

شاگردان هرنان کرسپو در نیمه نهایی نیر در مجموع 4-2 پیروز شدند تا در فینالی تمام آرژانتینی به مصاف لانوس بروند.

با وجود پیروزی تاریخی کرسپو و دیفنسا، آینده این مربی دراین تیم همچنان نامشخص است.

سه باشگاه بزرگ آرژانتین؛ ریسینگ، سن لورنزو و ایندپندنته تمایل خود برای به کار گیری کرسپو را نشان داده اند، اما کرسپو گفته بود که تا پایان رقابت‌های سودامریکانا تیم خود را ترک نخواهد کرد.

کرسپو در ابتدای ژانویه گفته بود: "من روز به روز با دیفنسا زندگی می کنم. من قصد دارم که به یک تیم بزرگ در آمریکای جنوبی بروم و یا به دنبال فرصتی در اروپا باشم. البته امیدی به رئال مادرید ندارم!"

دیدگاه‌ها