کد خبر : 1733989 | 08 بهمن 1399 ساعت 17:50 | 75.7K بازدید | 0 دیدگاه

تغییر سرمربی چاره کار نیست؛

آبی‌پوشان باید از شر موش‌های کثیف خلاص شوند!

بررسی اتفاقات چند سال اخیر در رختکن چلسی نشان می دهد ادعای ژوزه مورینیو حقیقت داشته است.

آبی‌پوشان باید از شر موش‌های کثیف خلاص شوند!

به گزارش "ورزش سه"، کم تحملی های رومن آبراموویچ دوباره در اواسط فصل موجب تغییر در کادر فنی چلسی شد و فرانک لمپارد، اسطوره محبوب این باشگاه شغل خود را از دست داد. فارغ از عملکرد فنی، نشریه اتلتیک در گزارشی مدعی شد بازیکنان چلسی در هفته های اخیر رابطه بدی با لمپارد پیدا کرده و از دست او خسته شده بودند. مدیران چلسی نیز مطابق روند همیشگی سمت بازیکنان را گرفته و لمپارد را اخراج کردند. شرایط رختکن مشابه روزهای پایانی حضور مورینیو بود و این بار نیز تفاوتی با گذشته در تصمیم گیری ایجاد نشد. 


وقتی اولین بار ژوزه مورینیو در اوکتبر 2015، در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ساوتهمپتون و با ژست های عجیب و معنادار چند هفته قبل از اخراج به حضور چند خبرچین در رختکن چلسی اشاره کرد، بسیاری این موضع گیری تند و عجیب را برگرفته از خوی تند و بدبین سرمربی پرتغالی دانستند. مورینیو مدعی شد چند موش در رختکن چلسی خبرهای این باشگاه را به دست رسانه ها می رسانند و همه از تاکتیک های این تیم خبر دارند.

 

1566210


در آن مقطع عنوان شد سسک فابرگاس، ادن هازارد و دیگو کاستا به مورینیو خیانت کرده و به دنبال اخراج این سرمربی پرافتخار بوده اند؛ اتفاقی که چند هفته بعد رخ داد و سرمربی پرافتخار و پرتغالی تنها چند ماه پس از فتح عنوان قهرمانی لیگ برتر با چلسی از این تیم اخراج شد.


البته هواداران چلسی نیز در آن روزها به حمایت از مورینیو پرداخته و حتی در جریان برتری این تیم مقابل ساندرلند تنها چند روز بعد از اخراج مورینیو، این سه بازیکن را هو می کردند. البته حملات حاضران در استمفوردبریج تنها معطوف به هازارد، کاستا و فابرگاس نبود و آنها مایکل امنالو، مدیر ورزشی باشگاه را به علت برملا کردن ظغیان بازیکنان چلسی و البته انتقاد از ژوزه مورینیو مورد سرزنش قرار دادند. 

 

1566209


مورینیو در دوره دوم حضور در لندن برای اولین بار به دنبال یک پروژه بلندمدت و ماندن در یک باشگاه برای مدتی طولانی بود. اما "موش های کثیف" رختکن چلسی چنین اجازه ای به او ندادند و در نهایت عمر دوره دوم او چندان زیاد نبود.


اما بررسی اتفاقات چند سال اخیر رختکن آبی های لندن نشان می دهد مورینیو چندان هم بدبین نبوده و ادعای بی اساسی نداشته است. تقریبا این روند در مورد تمام سرمربی های بعد از موریینیو نیز به شکلی تکرار شد. یک سال بعد آنتونیو کونته، سرمربی موفق و پرافتخار ایتالیایی نیمکت آتزوری را رها کرده و در تابستان سال 2016 هدایت چلسی را بر عهده گرفت.


تکلیف دیگو کاستا که از همان ابتدا مشخص بود. گلزن شرور اسپانیایی در اواسط فصل تصمیم به انتقال به لیگ چین گرفت و علنا درخواست جدایی خود را مطرح کرد. اما در نهایت مدیران چلسی به هر نحوی بود او را تا پایان فصل حفظ کردند و البته گل های دیگو کاستا نیز نقش مهمی در قهرمانی چلسی در میان آن همه مدعی قدرتمند ایفا کرد.


اما یک پیغام ساده و روشن از سوی کونته به منزله خداحافظی دیگو کاستا و پایان دوران پرفراز و نشیب او در لندن بود. اما بوی خیانت همچنان در رختکن چلسی به مشام می رسید. باند برزیلی کاستا، ویلیان و داوید لوییز تمام تلاش خود را برای زمین زدن آنتونیو کونته انجام داد و در نهایت در پایان فصل دوم موعد رفتن او نیز فرا رسید؛ سرمربی ایتالیایی با کارنامه ای درخشان و فتح لیگ برتر و جام حذفی تنها طی دو فصل لندن را ترک کرد.

 

1566206


وقتی ویلیان در اقدامی عجیب بعد از قهرمانی در جام اتحادیه چهره کونته را در تصویر اینستاگرامی خود محو کرد، مدیران چلسی یک بار دیگر طرف بازیکنان را گرفته و هیچ جریمه ای برای ستاره های طغیان گر خود در نظر نگرفتند تا اینگونه این باشگاه یکی از بهترین سرمربی های دنیای فوتبال را از دست بدهد.


این شایعات در ادامه در مورد مائوربتسیو ساری نیز به گوش رسید و وقتی اوج گرفت که کپا آریزابالاگا، دروازه بان جوان و پراشتباه چلسی طلبکارانه از تعویض شدن در دقیقه 120 دیدار مقابل منچستسیتی سر باز زد و باز هم جریمه قابل توجهی گریبان یک یاغی دیگر در رخنکن چلسی را نگرفت.

 

1566208


ساری نیز سرنوشت متفاوتی با دیگر سرمربیان چلسی نداشت و علیرغم فتح لیگ اروپا تنها بعد از یک فصل از این تیم جدا شد. حالا نشریه اتلتیک در گزارشی مدعی شد بازیکنان چلسی از جدایی فرانک لمپارد خوشحال شده و رابطه خوبی با او نداشته اند.


همچنین مدیران این باشگاه در حوزه فنی دخالت کرده، رفتار لمپارد با برخی بازیکنان از جنله کپا و آنتونی رودیگر را برنتابیده اند و در بخش خرید و فروش بازیکن نیز مطابق نظر سرمربی جوان عمل نکرده اند. حالا لمپارد رفت، اما چلسی همان چلسی سابق است.

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها