کد خبر : 1734415 | 10 بهمن 1399 ساعت 20:07 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

حق نداریم مثل یک ترسو شکست بخوریم؛

امیدیان: حتی یک موقعیت گل هم به سایپا ندادیم

مربی تیم فوتبال گل‌‍گهر سیرجان می گوید دیدار این تیم برابر سایپا با صحنه‌ای همراه نبوده که در نتیجه بازی تاثیرگذار باشد و اخراج علیاری را تصمیمی درست عنوان می‌کند.

امیدیان: حتی یک موقعیت گل هم به سایپا ندادیم

به گزارش "ورزش سه"، جلال امیدیان مربی تیم فوتبال گل‌گهر پس از کسب پیروزی ارزشمند تیمش برابر سایپا که به نبردن های این تیم خاتمه داد، گفت: این یک پیروزی مهم، در دیداری مهم و در موقعیتی حساس و ویژه بود. متاسفانه ۴ هفته با وجود عملکرد فنی مناسب، نتوانسته بودیم که امتیازات متناسب با کیفیت تیم را کسب کنیم ولی این هفته در موقعیت حساس و در برابر تیم سایپا که عملکرد خوبی در دو هفته گذشته داشت، پیروز شدیم. فراموش نکنیم که این سایپا، توانسته بود سزاوارانه برابر استقلال و ذوب آهن پیروز شود، ولی در این دیدار حتی یک موقعیت گلزنی هم به این تیم ندادیم.


مربی گل گهر سپس با اشاره به شرایط تیم سایپا اضافه کرد: نسبت به سبک بازی سایپا و الگوی ایجاد موقعیت این تیم، شناخت کافی داشتیم. در فوتبال ایران ، تیم های کمی می توانید پیدا کنید که سبک بازی مشخص با جزییات مناسب داشته باشند.  سایپا اما یکی از این تیم های معدود است که سبک بازی مشخصی دارد که اتفاقا در اجرای جزییات آن موفق است.


بخش بعدی حرف های بازیکن سابق ذوب آهن در مورد گل گهر بود  و توضیح داد: ما باید یاد بگیریم که برای کسب سه امتیاز مانند بازی با سایپا باید تلاش کنیم.  تلاش برای اجرای دستورات تاکتیکی کافی نیست؛ باید در زمین هایی مثل استادیوم دستگردی و برابر تیم های که با تمام وجود انرژی می‌گذراند، ما یک واحد انرژی بیشتر صرف کنیم. باید برابر تیم های که بر سر هر توپ سومی می‌جنگنند، شجاع تر باشیم و بیشتر بجنگیم. امیدیان ادامه داد: باید شجاع تر باشیم. به اندازه کافی با کیفیت بازی می‌کنیم ولی به اندازه کافی جنگجو و شجاع نیستیم. باید ذهنیت جنگجو تری داشته باشیم. نه تنها در لیگ ایران بلکه در همه جای دنیا، کیفیت فنی به تنهایی برای موفقیت کافی نیست. باید ذهن و قلب یک شیر، یک برنده همیشگی را داشته باشیم. ممکن است یک روز پیروز نشویم یا اینکه شکست بخوریم، ولی حق نداریم مانند یک ترسو شکست بخوریم. باید مثل یک شیر شکست بخوریم.


از جلال امیدیان در رابطه با صحبت های اعضای کادر فنی تیم فوتبال سایپا نیز پرسیدیم که صحبت های امیرقلعه نویی را در قضاوت داور موثر عنوان کردند. مربی گل گهر در واکنش به این موضوع بیان کرد: در مورد صحبت های اعضای باشگاه سایپا پس از پایان بازی، نظری ندارم ولی این دیدار صحنه مشکوکی نداشت و هر دو کارت علیاری درست بود؛ او کارت اول را به دلیل ٣ بار خطا که جلوی حملات ما را گرفت دریافت کرد و دومی هم به دلیل تمارض در محوطه جریمه برای گرفتن پنالتی بود.


او سپس با اشاره غیرمستقیم به گل مردود اعلام شده گل‌گهر مقابل تراکتور افزود: اگر در یک بازی گل صحیح تیم را اشتباهات مردود اعلام کنند یا در دو بازی پیاپی پنالتی صد در صد تیم تان را نگیرند، چه عکس العملی نشان میدهید؟! روی یک کارت زرد که به نظر شما مشکوک بود، از اعضای کادر فنی تا بازیکنان به خودتان سایپا به خودشان اجازه دادند، علاوه بر اعتراض به داوری به تیم حریف هم کنایه بزنند. پیشنهاد می‌کنم اعتراضات را بگذارید برای زمانی که داوری تصمیم اشتباه تاثیر گذار در دیدارهای پیاپی بر علیه تیمتان داشت.  مرور  اشتباهات داوری در طول فصل نشان می‌دهد که ما و ذوب آهن بیشترین ضرر را متحمل شده ایم ولی تلاش می‌کنیم افکار منفی نداشته باشیم؛ ولی اگر فکر می‌کنید که نباید نسبت به اشتباهات واضح داوری اعتراض کنیم، این حرف اشتباه است. کسی که این حرف‌ها رو می‌زند احتمالا در موقعیت مشابه قرار نگرفته، که اشتباهات داوری پیاپی به ضرر تیم اش اتفاق بیفتد. در برابر تیم سایپا که سبک بازی مخصوص خود را دارد، موقعیت ایجاد کردیم. به حریف اجازه ایجاد موقعیت ندادیم و سزاوارانه ٣ امتیاز را کسب کردیم. اگر شخص دیگری، نظر دیگری دارد، احترام می‌گذاریم ولی جواب نمی‌دهیم. وقت مان را صرف بازی بعدی برابر نفت مسجد سلیمان می‌کنیم که مهمترین مسابقه نیم فصل اول تیم ما در پیش است.

دیدگاه‌ها