کد خبر : 1734644 | 11 بهمن 1399 ساعت 20:20 | 23.4K بازدید | 3 دیدگاه

باید این باور را داشته باشیم که شاید در خانه هم ببازیم؛

نویدکیا: من نمی‌توانم بیهوده از بازیکنانم ایرادی بگیرم

سرمربی جوان سپاهان پس از شکست سه گله تیمش، از زحمات بازیکنان خود تقدیر و قدردانی کرد و در واکنش به اولین شکست خانگی طلایی‌پوشان در لیگ بیستم مدعی شد که بازی در خانه، دلیلی برای حتما پیروز شدن نیست.

نویدکیا: من نمی‌توانم بیهوده از بازیکنانم ایرادی بگیرم

به گزارش "ورزش سه" در حالی‌که شاگردان نویدکیا موفق شدند با گلزنی شهباززاده از حریف مشهدی خود در خانه پیش بیفتند اما کامبک شاگردان رحمتی، شانس صدرنشینی را از سپاهان گرفت و اولین شکست خانگی آن‌ها را در فصل جدید رقم زد؛ محرم نویدکیا پس از اتمام بازی، در نشست خبری حاضر شد و درباره عملکرد تیمش در مقابل شهر خودرو گفت: بازی خیلی خوبی و فقط از نظر نتیجه برای ما نبود؛ ما در نیمه اول بازی را خوب شروع کردیم و سعی کردیم موقعیت‌سازی کنیم و حتی به گل رسیدیم اما در نیمه اول بازی ایده‌آلی نبود. ما در نیمه نخست و زمانی که از روی نقطه پنالتی گل خوردیم، کمی شرایط‌مان به هم ریخت اما در نیمه دوم تلاش کردیم از فضاهای‌مان خوب استفاده و موقعیت‌سازی کنیم و فکر می‌کنم تا آنجا که امکان داشت این کار را خوب انجام دادیم اما تمرکز لازم را نداشتیم و شهر خودرو نیز در ضد حملات دو موقعیت خوب به دست آورد و از آنها استفاده کرد.

 

سرمربی سپاهان با تبریک به تیم حریف، در تشریح عملکرد طلایی‌پوشان گفت: به شهرخودرو بابت برد تبریک می‌گویم اما از لحاظ فوتبالی از تیمم در نیمه دوم راضی بودم؛ بازیکنان ما خیلی خوب بازی و سعی کردند به هم پاس بدهند و موقعیت ایجاد کنند؛ بعد از اخراج ولسیانی شرایط ما به هم ریخته‌تر شد و در نهایت بازی را واگذار کردیم، اما بازیکنان من باید بدانند که فوتبال برد و باخت و مساوی دارد.

 

وی افزود: اینکه در خانه بازی می‌کنیم دلیل نیست که باید ببریم یا مساوی را به برد تبدیل کنیم یا باخت‌مان را مساوی کنیم. اگر بخواهیم احساساتی فوتبال بازی کنیم هیچوقت نمی‌توانیم موفق باشیم. بچه‌های من مخصوصاً بعد از گل دومی که دریافت کردیم کمی بیش از حد احساساتی شدند و تصور این را نداشتند که باید در خانه ببازند. باید ظرفیت این را هم داشته باشیم که ممکن است تیمی در اینجا ما را ببرد.

 

محرم نویدکیا درباره بازی احساسی تیمش هم پس از دریافت گل دوم توضیح داد: اگر قرار باشد نتوانیم در شرایط سخت خودمان را کنترل کنیم هیچوقت نمی‌توانیم تیم خوبی باشیم؛ از این لحاظ از بازیکنانم خیلی ناراحتم و به خاطر اینکه نتوانستند در شرایط سخت مخصوصاً بعد از نتیجه دو بر یک خودشان را خوب کنترل کنند. ما اگر می‌خواهیم تیم بهتری شویم باید این کار را خوب انجام بدهیم.

 

نویدکیا در پاسخ به عملکرد خط دفاعی تیمش در لیگ بیستم هم گفت: الان طبیعی است که از من سئوال کنند چرا گل خوردیم، ما یک مشکل بزرگ در ابتدای فصل داشتیم، از تعداد گلی که خوردیم و زیاد هم هست در چهار بازی 12 گل خورده‌ایم، این برای تیمی مثل سپاهان با این شرایط ایده‌آل نیست؛ خیلی شرایط بدی است، از این 12 گل 4 گل فقط پنالتی بوده، خیلی خوب نیست و باید سازمان دفاعی‌مان را خیلی بهتر کنیم.

 

سرمربی سپاهان درباره سبک بازی طلایی‌پوشان در لیگ بیستم ادامه داد: تیمی هستیم که سعی می‌کنیم هجومی‌تر باشیم و موقعیت‌سازی زیادی انجام بدهیم و به این ترتیب ممکن است در ضد حملات گل بخوریم؛ ولی باید بتوانیم برای سازمان دفاعی جوری برنامه‌ریزی کنیم که به همان نسبت که خوب حمله می‌کنیم، خیلی خوب هم کار دفاعی انجام بدهیم.

 

محرم نویدکیا در بخش پایانی صحبت‌های خود با تمجید دوباره از بازیکنانش گفت: مدافعین و دروازه‌بانان من از بهترین‌های ایران هستند؛ من و کادرفنی باید شرایط سازمان دفاعی را درست کنیم و اینکه دفاع یا دروازه‌بان من اشتباه می‌کند، اگر فاحش باشد می‌گوییم اشتباه فاحش داشته ولی ما اشتباهاتمان تیمی است و مشکلاتی است که کادرفنی باید آن را برطرف کند. هیچکدام ارتباطی به دروازه‌بان یا مدافعین میانی من ندارد و من نمی‌توانم بیهوده از بازیکنانم ایرادی بگیرم.

دیدگاه‌ها