کد خبر : 1734673 | 11 بهمن 1399 ساعت 22:12 | 70K بازدید | 4 دیدگاه

گفتگو با ناظر جنجالی‌ترین جدال هفته سیزدهم؛

7 متر عرض زمین فولاد آره‌نا اضافه شده بود!

دیدار فولاد و پیکان در شرایطی در اهواز پیگیری شد که پیش از انجام این مسابقه، مشکل عجیب میزبانی فولادی‌ها و دستکاری در متراژ زمین مسابقه بسیار حاشیه‌ساز شده بود.

7 متر عرض زمین فولاد آره‌نا اضافه شده بود!

به گزارش "ورزش سه" خط کشی عجیب ورزشگاه فولاد آره‌نا و اعتراض باشگاه پیکان نسبت به اقدام فولادی‌ها و البته نظر حسین شمس ناظر بازی، باعث شده بود تا دیدار حساس هفته سیزدهم در آستانه لغو قرار گیرد اما مسئولان هیات فوتبال خوزستان با ورود برای حل این مشکل، به سرعت خط کشی‌های زمین را تغییر دادند تا بازی پیکان و فولاد برگزار شود؛ دیداری که در نهایت بدون گل خاتمه پیدا کرد و البته با حواشی پس از اتمام بازی و بگومگوهای جنجالی میان کادرفنی دو تیم همراه بود.

 

حسین شمس درباره اتفاقات پیش‌آمده برای برگزاری مسابقه فولاد و پیکان به خبرنگار ما گفت: ما در شرف رفتن به ورزشگاه بودیم که متوجه شدیم خط زمین بازی عوض شده و تغییر کرده است؛ با این پیش‌زمینه ذهنی به ورزشگاه رفتیم و پس از ورود به زمین چمن، به صورت چشمی متوجه شدیم که زمین حدود 2 متر اضافه شده است. به اتفاق آقای صفیری ناظر داوری مسابقه شروع به اندازه‌گیری زمین کردیم که به جای 67 متر حدود 75 متر بود! از مسئولان ورزشگاه مسئله را جویا شدیم که گفتند از طرف تیم فوتبال به ما اعلام شده و ما این کار را انجام داده‌ایم.

 

وی افزود: با آقای علوی مدیر تیم فولاد هم در این زمینه صحبت کردیم و مجبور شدیم خط را به نقطه اول آن بازگردانیم؛ اما با این‌حال ما متاسف هستیم که پس از 20 دوره برگزاری مسابقات لیگ برتر، این اتفاق رخ می‌دهد و واقعا جای تعجب دارد. اقدامات لازم برای بازگشت به شرایط اولیه را انجام دادیم و نگذاشتیم تاخیری در برگزاری بازی رخ بدهد و سر موقع بازی را آغاز کردیم.

 

شمس در پاسخ به اظهارات سرمربی و مدیرعامل تیم فولاد که مدعی شدند این اقدامات برای دیدارهای آسیایی انجام شده بود، گفت: من فکر نمی‌کنم این مسئله برای بازی‌های آسیایی شدنی باشد؛ چرا که سازمان لیگ شرایطی دارد و به ما اعلام کردند که به تمامی تیم‌ها این مسئله گوشزد شده که عرض زمین باید 68 متر با نهایت اختلاف 1 متر باشد. اما 7 متر فکر نمی‌کنم قانونی برای آن باشد، با این‌حال وقتی سازمان لیگ قانونی را در این زمینه وضع کرده دیگر فکر نمی‌کنم در بازی‌های آسیایی 7 متر بخواهد زمین جا به جا شود و به نظر من این رفتار اصلا صحیح نبود.

 

ناظر بازی فولاد و پیکان با اعلام این‌که گویا گفته شده دلیل این امر، اوت‌اندازی بازیکنان پیکان بوده، توضیح داد: به من اینطور گفتند که علت این کار این بوده که دو بازیکن پیکان اوت‌اندازی می‌کنند، اما این امری خدادادی است و بابت آن تمرین کرده است؛ در واقع این‌کار را آن‌ها حربه می‌دانستند تا جلوی این حرکت پیکانی‌ها را بگیرند. ما وظیفه‌مان را به عنوان مسئول برگزاری انجام دادیم و تشکر مربی پیکان محبت‌شان بوده است، انشالله که این آخرین باری باشد که از این حربه‌ها در فوتبال ایران استفاده می‌شود.

دیدگاه‌ها