کد خبر : 1734716 | 12 بهمن 1399 ساعت 09:33 | 191.6K بازدید | 4 دیدگاه

چه گلزنی شده احمد الجبوری 

تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ برتر

پرونده هفته سیزدهم لیگ برتر در حالی بسته شد که استقلال با وجود از دست دادن امتیاز در شهر اولین ها در صدر جدول باقی ماند.

تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ برتر 

به گزارش "ورزش سه"، در هفته ای که پرسپولیس با گل ثانیه های پایانی بازی احمد نورالهی موفق شد از سد ماشین سازی بگذرد چند نتیجه جالب توجه هم داشتیم. سپاهان در خانه خود 3-1 در برابر شهر خودرو شکست خورد. قابل باور نیست. سپاهان یکی از مدعیان قهرمانی با 17 گل خورده بعد از ماشین سازی دارای ضعیف ترین خط دفاعی است و البته در این عنوان هم تراز تیم های نساجی و ذوب آهن است. این دو تیم هم همانند سپاهان 17 گل خورده اند. این چهارمین بار در فصل جاری بود که سپاهان در برابر حریفان با سه گل شکست می خورد. آلومینیوم اراک با پیروزی یک بر صفر در خانه تراکتور ثابت کرد که پیروزی این تیم در برابر پرسپولیس اتفاقی نبود. شاگردان رسول خطیبی با ذهنیت پیروزی در میدان حاضر شدند و البته باید در این بازی با سیوهای خوب پورحمیدی هم اشاره کرد و البته قدری خوش اقبالی تیم آلومینیوم که ضربه زیبای محمد عباس زاده به تیر دروازه برخورد کرد؛ و دیگر اتفاق مهم ادامه حضور رحمان رضایی در راس کادر فنی تیم ذوب آهن بود. تیم او 10 نفره نساجی را در استادیوم شهید وطنی شکست داد و این نشان می دهد درادامه مسیر هم می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. 

 

تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ برتر از نگاه "ورزش سه"، دلایل انتخاب آنها را مرور می کنیم: 

 

دروازه بان 


حسین پورحمیدی (آلومینیوم)
چه تصمیم خوبی گرفت که این دروازه بان جوان از استقلال جدا شد؛ او اگر در استقلال می ماند ذخیره رشید مظاهری یا حسین حسینی می بود و بعید بود تا آخر فصل حتی یک بار به او بازی برسد اما اینروزها در چارچوب دروازه آلومینیوم اراک پیروزی های بزرگ را جشن می گیرد. پیروزی در برابر پرسپولیس یا تراکتور در تبریز. تصمیم او یک درس خوب برای همه بازیکنان جوان است. بازی در یک تیم کوچک تر به مراتب بهتر از ذخیره نشینی در تیم های نامی است. 


حسین پورحمیدی در بازی با تراکتور همانند دیدار با پرسپولیس با اعتماد به نفس درون دروازه ایستاد و تصمیمات خوب او به همراه سیوهایی که داشت موجب شد دروازه آلومینیوم اراک بسته بماند. در یک صحنه هم تیر دروازه به کمک او آمد و برگردان زیبای محمد عباس زاده تبدیل به گل نشد. 
پورحمیدی در تیم رسول خطیبی مرد شماره یک است؛ بدون شک او هم همانند تیمش دوست دارد به ماجراجویی در لیگ برتر ادامه دهد. 

 

1567782


مدافعان 


سید عبدالله حسینی (ذوب)
این مدافع زننده یکی از گل های ذوب آهن در بازی با نساجی بود. زننده گل دوم در دقیقه 27 که موجب شد تیم ذوب آهن با نتیجه دو بر یک از حریف پیش بیافتد. اگر چه درادامه این گل توسط ایوب کلانتری پاسخ داده شد و نتیجه بازی دو – دو شد اما در نهایت گل میلاد جهانی را به برتری 3-2 ذوب آهن داد و تیم اصفهانی اولین پیروزی فصلش را در قا ئمشهر جشن گرفت. 
سید عبدالله حسینی نه تنها به خاطر گلش در این بازی بلکه به خاطر عملکرد خوبش در خط دفاعی به خصوص در نیمه دوم به عنوان یکی از یازده بازیکن برتر هفته سیزدهم لیگ برتر از نگاه "ورزش سه"، انتخاب شده است. اخراج مجتبی حقدوست در پایان نیمه نخست موجب شد تا ذوب آهن یک نیمه ده نفره بازی کند اما در همین نیمه گل سوم را به ثمر رساند و در نهایت به برتری 3-2 دست یافت. این به خاطر دفاع تیمی خوب ذوب آهن در نیمه دوم به خصوص سید عبدالله حسینی بود. 

 

1567780


میثم تهیدست (نفت مسجد سلیمان)
خط دفاعی نفت مسجد سلیمان در بازی با استقلال روز پرچالشی را پشت سر گذاشت. به خصوص بعد از گلی که روی ارسال نیما انتظاری و اشتباه سید حسین حسینی به ثمر رسید. این گل زودهنگام موجب شد تا استقلال خیلی زود توپ و میدان را در اختیار بگیرد و حملات متعددی را روی دروازه نفت مسجد سلیمان طراحی کند. در خیلی از صحنه ها این حملات از سوی مدافعان خنثی می شد که یکی از این مدافعان که حملات متعددی را خنثی کرد میثم تهیدست بود. البته در چند صحنه هم تیر دروازه به کمک تیم میزبان آمد و در نهایت موجب شد تا آنها از این بازی حساس یک امتیاز بگیرند. 
نکته جالب توجه عملکرد خوب همه مردان خط دفاعی نفت مسجد سلیمان در 13 هفته سپری شده از مسابقات است. نفت مسجد سلیمان تا به اینجای کار 10 گل خورده و صاحب دومین خط دفاعی برتر بازی ها در کنار تیم هایی چون صنعت نفت آبادان – مس رفسنجان و سایپا است. 

 

1567787


علیرضا آرتا (گل‌گهر)

امیر قلعه نویی در بازی با سایپا چند تغییر در ترکیب تیمش به وجود آورد که یکی ازاین تغییرات بازی دادن به علیرضا آرتا مدافع جوان تیمش در قلب خط دفاعی بود. او هم چنین درون دروازه به مهرداد بشاگردی به جای علیرضا حقیقی بازی داد. گل گهر این بازی را یک بر صفر برنده شد. روی گل یونس شاکری. اما باید به نمایش خوب علیرضا آرتا در قلب خط دفاعی تیم گل گهر هم اشاره کرد. او با وجود جوانی توپ را به راحتی به گردش در می آورد و در نقطه شروع به بازیسازی تیم گل گهر کمک می کرد. با این نمایش بعید نیست امیر قلعه نویی در بازی های آتی هم از این جوان در ترکیب تیمش بهره ببرد. به خصوص که خیلی از تیم های لیگ برتری امروز از میدان دادن به جوان ها در ترکیب تیم بهره گرفته اند. نمونه اش می توان از جوان های صنعت نفت یاد کرد. یا جوان ها سایپا. 
پیروزی یک بر صفر گل گهر در این بازی بار دیگر  تیم امیر قلعه نویی را به جمع مدعیان برگرداند. 

 

1567788


هافبک ها


سید مهدی حسینی (آلومینیوم)
آلومینیوم اراک بعد از پیروزی در برابر پرسپولیس به یک پیروزی شیرین دیگر دست یافت و اینبار تراکتور را در تبریز شکست داد. خیلی ها تصور می کردند آلومینیوم مسرور از پیروزی در برابر پرسپولیس در تبریز با غرور بازی می کند و نتیجه را خواهد داد اما آلومینیوم در بازی با تراکتور پر تلاش تر و جسورتر نشان داد ودر نهایت به یک نتیجه فوق العاده دیگر رسید. 


یکی از خوب های آلومینیوم اراک در این بازی سید مهدی حسینی بود؛ تلاش های او در خط هافبک آلومینیوم اراک و در دو ئل با اسمی های تراکتور دیدنی بود و می شود از او به عنوان یکی از ارکان پیروزی آلومینیوم اراک در این بازی یاد کرد. اگر چه آلومینیوم اراک از روی نقطه پنالتی به گل رسید اما این پنالتی روی کار ترکیبی به دست آمد و در ادامه بارهاو بارها مردان خط هافبک آلومینیوم از جمله سید مهدی حسینی قصد تدارک حمله را داشتند؛ هر چند که طرح ریزی حملات تنها یکبار جواب داد اما همان برای پیروزی تیم رسول خطیبی کافی بود. 

 

1567783


احمد نوراللهی (پرسپولیس)
احمود نورالهی دیگر بازیکن دربی نیست که موقعیت ها را یکی پس از دیگری از دست بدهد. حالا او توپ های سخت را  تبدیل به گل می کند. آنهم در ثانیه های پایانی بازی. در لحظاتی که پرسپولیس برای جبران نتیجه تلاش می کرد او به خوبی در میان مدافعان ماشین سازی جایگیری کرد و بعد از کنترل توپ با یک بغل پا توپ را به گل تبدیل کرد. دراین صحنه آرامش احمد نورالهی خیلی به او کمک کرد که توپ را تبدیل به گل کند. شاید اگر او تصمیم می گرفت سر ضرب به توپ ضربه بزند توپ به بیرون می رفت اما با یک کنترل خوب در مسیر حرکت بعدی و یک بغل پای آرام کار را تمام کرد. 


احمد باز هم می تواند به عنوان یک هافبک دفاعی گل هایش را برای تیم پرسپولیس تکرار کند. در فوتبال تنها مهاجمان نیستند که می توانند گل زنی کنند. هافبک ها حتی هافبک های دفاعی می توانند با گل های خود جز سوپر استارهای تیمشان باشند و احمد نورالهی نشان داد همانند وحید امیری این لیاقت را دارد. 

 


 فرشید اسماعیلی(استقلال)
استقلال اگر چه در بازی با نفت مسجد سلیمان به تساوی یک بر یک دست یافت اما صاحب موقعیت های بیشتری برای گلزنی شد که اگر از این موقعیت ها بهره می برد می توانست پیروز از زمین خارج شود. یکی از این موقعیت ها روی ارسال مهدی قایدی و ضربه فرشید اسماعیلی به دست آمد که از بخت بد این بازیکن ضربه اش به تیر دروازه برخورد کرد. 


با حضور فرشید در خط هافبک استقلال با توجه به تکاپویی که دارد استقلال در فاز تهاجمی به تیم بهتری تبدیل می شود و موقعیت های بیشتری روی دروازه حریف خلق می کند به خصوص که روی دست او بازیکنانی چون مهدی قایدی هم بازی می کنند که می توانند همکاری خوبی با هم داشته باشند. 
فرشید اسماعیلی می تواند حضورش را در ترکیب استقلال و با موقعیت هایی که خلق می کند و موقعیت هایی که از آن بهره می برد پر رنگ تر کند. 

 


 میلاد جهانی (ذوب‌آهن)
گل میلاد جهانی در بازی با نساجی در استادیوم شهید وطنی 3 امتیازی بود. روی ارسال فرشاد محمدی مهر و در دقیقه 56 بازی میلاد جهانی به زیبایی هر چه تمامتر توپ را وارد دروازه نساجی کرد تا این گل او زمینه ساز اولین پیروزی ذوب آهن در هفته سیزدهم شود. البته پیش از این هم ذوب آهن در خیلی از بازی ها شایسته پیروزی بود. نمونه اش در بازی با نفت مسجد سلیمان که کمک داور بازی به اشتباه گل مجتبی حقدوست را مردود اعلام کرد.

 

بهترین پاسور فصل گذشته لیگ برتر در کنار مهدی قایدی به نظر می رسد با تکرار بازی های خوب خود در لیگ برتر یکی از بورس های نقل و انتقالات زمستانی باشد. گفته می شود او مورد توجه استقلال است و باید منتظر ماند و دید که آیا ذوب آهن راضی به از دست دادن این بازیکن خوب چپ پا می شود یا نه؟ میلاد جهانی و هم تیمی هایش می کوشند در دو هفته باقی مانده تا پایان دور رفت با کسب 6 امتیاز بیشتر از نیمه پایین جدول فاصله بگیرند. 

 

1558953


مهاجمان 


وحید امیری (پرسپولیس)
مرد گره گشای پرسپولیس؛ در چه دقیقه ای هم گل زد. در دقیقه 25 به یاد مهرداد میناوند و اشک در چشمان خیلی ها حلقه زد. از ابتدا مشخص بود پرسپولیس در بازی با ماشین سازی روز سختی را پیش رو دارد به این خاطر که ماشین سازی دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت و با همه توان آمده بود دست کم یک امتیاز بگیرد وتا ثانیه های پایانی بازی هم به این هدف خود رسیده بود که گل احمد نورالهی همه چیز را نقش بر آب کرد. 


گل زیبای وحید امیری در این بازی به کنار؛ پاس گل او به احمد نورالهی چقدر دقیق و  دیدنی بود. توپ را به جایی فرستاد که احمد بود وبا یک ضربه بغل پا کار را تمام کرد. در این صحنه پاس گل وحید امیری به اندازه گل احمد نورالهی ارزشمند بود و اگر این اتفاق صورت نمی گرفت اوضاع پرسپولیس بحرانی می شد به خصوص که در بازی قبلی به آلومینیوم باخته بود و به اندازه کافی امتیاز از دست داده بود. 

 


امین قاسمی‌نژاد (شهرخودرو)
رد پای امین قاسمی نژاد در همه پیروزی های شهر خودرو دیده می شود. حتی در بازی با سپاهان در نقش جهان. او گل اول تیمش دراین بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. اما به جز این گل در جریان بازی یکی از بهترین های شهر خودرو بود. اشتیاق او به پیروزی در بازی مثال زدنی بود. مثل همه دیدارهای شهر خودرو و روی گل سوم هم به خوبی به احمد الجبوری پاس داد تا با گل دوم این بازیکن یک پیروزی خاطره انگیز برای شهر خودرو رقم بخورد. 


شهر خودرو پیش از دو بازی اخیر یکی از تیم های نیمه پایین جدول بود تا جایی که حمیدوای مجبور به مصاحبه و دفاع از مهدی رحمتی شد اما اکنون با دو پیروزی متوالی در برابر تیم های نساجی و سپاهان شرایط خوبی در جدول پیدا کرده و حالا می تواند برای حضور در نیمه بالای جدول برنامه ریزی کند و به نوعی می توان گفت از بحران خارج شده است. 
حیف بود شهر خودرو با در اختیار داشتن بازیکنانی چون امین قاسمی نژاد یکی از تیم های نیمه پایین جدول باشد. 

 

1567568


 احمد الجبوری (شهرخودرو)
چه گلزنی شده این احمد الجبوری و چه گل هایی به ثمر رساند در بازی با سپاهان در استادیوم نقش جهان اصفهان. 
او یکی از مهاجمانی است که به دفعات در موقعیت قرار می گیرد اما آنچه که از بازی های او به یاد ما مانده فرصت های زیادی است که هدر می دهد؛ به نظر می رسد او باید دو موقعیتی که در بازی با سپاهان تبدیل به گل کرد بارها و بارها ببیند و به این باور برسد که چه مهاجم توانمندی است. او روی این دو صحنه نشان داد ضربه به چارچوب را هم می تواند به خوبی انجام دهد همانند جایگیری خوب که منجر به ایجاد موقعیت می شود. 


احمد الجبوری همان طور که اشاره شد در این بازی نشان داد شم گلزنی بالایی دارد و حالا باید به این باور برسد که باز هم می تواند زننده چنین گل هایی باشد. آنوقت می تواند برای کسب عنوان آقای گلی با دیگر مهاجمان رقابت کند. چرا که نه. در فوتبال برای رسیدن به موفقیت هیچ محدودیتی ندارد و احمد الجبوری هم می تواند چنین آرزویی در سر داشته باشد.

 

1567790

دیدگاه‌ها