کد خبر : 1734724 | 12 بهمن 1399 ساعت 10:22 | 8.4K بازدید | 2 دیدگاه

منع حضور خارجی ها؛ قانونی از بین بد و بدتر

در حالی که تیم ها به خصوص فولاد تلاش می کنند قانون منع حضور خارجی های جدید در لیگ برتر لغو شود سازمان لیگ اعلام کرده هم چنان به این قانون در تعطیلات زمستانی پایبند خواهد بود.

منع حضور خارجی ها؛ قانونی از بین بد و بدتر 

به گزارش "ورزش سه"، از 2 تا 28 اسفند تیم های حاضر در لیگ برتر می توانند طبق قانون 6 بازیکن جدید بخدمت بگیرند اما هیچ یک از این بازیکنان نباید خارجی باشند. فریبرز محمود زاده – رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ به این موضوع اشاره کرده و می گوید تیم ها نمی توانند بازیکن جدید خارجی جذب کنند به این خاطر که مصوبه ابتدای فصل پابرجا است و فعلا لغو نشده؛ البته او هم همانند خیلی ها این قانون را حرفه ای نمی داند و می گوید: ما از بین بد و بدتر بد را انتخاب کردیم. اگر این قانون وضع نمی شد ممکن بود 64 پرونده جدید علیه تیم های ایرانی در فیفا شکل بگیرد.

 

پیش از این جمشید نورشرق – رییس کمیته تعیین وضعیت به این مصوبه نقد وارد کرده بود و گفته بود این قانون باید مورد بازنگری قرار بگیرد به این خاطر که موجب افزایش دستمزد بازیکنان ایرانی شده است. 

 

تیم ها در حالی برای لغو این مصوبه تلاش می کنند که اگر در پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان خارجی خوش حسابی می کردند این شکایت ها و این مشکلات به وجود نمی آمد و مصوبه فوق هم اجرایی نمی شد. البته در چنین مواقعی تر و خشک با هم می سوزند و تیم هایی هم هستند که در سال های اخیر با وجود جذب بازیکنان متعدد خارجی حتی یک پرونده هم در فیفا نداشته اند چرا که به امضای قراردادها متعهد هستند و عمل می کنند.

دیدگاه‌ها