کد خبر : 1734970 | 13 بهمن 1399 ساعت 13:38 | 23.8K بازدید | 0 دیدگاه

داستان تازیانه‌ای که بر شانه بیژن نشست

پاک کردن خاطره تلخ یک حمله گروهی (عکس)

بیژن طاهری ستاره سابق فوتبال ایران شب گذشته ساعتی را در هتل آزادی تهران پشت سر گذاشت، در حالی که در طبقه بیست و سوم غرق در افکاری بود که از گذشته در ذهنش به جای مانده بود.

پاک کردن خاطره تلخ یک حمله گروهی (عکس)

 

 

به گزارش "ورزش سه"، شاید هواداران جوان تر فوتبال آقا بیژن را به دستیاری وینفرد شفر بشناسند اما او یکی از بازیکنان خوب فوتبال ایران در دهه 1360 است که حضوری چند ساله در استقلال داشت و سپس در یک بازی خاص برای تیم ملی برابر کویت گل تماشایی را به ثمر رساند. بیژن طاهری اما مهم ترین گل زندگی حرفه ای خود را در دیدار محمدان بنگلادش مقابل پرسپولیس به ثمر رساند؛ گلی که موجب حذف ناباورانه پرسپولیس مقابل تیم ناصر حجازی شد.

 

طاهری یکی از بازیکنان و مربیان خوش اخلاق فوتبال ایران بوده و یکی از مورد احترام ها در هر محفلی که در آن حضور پیدا می‌کنند. اما بهانه او برای حضور در هتل آزادی، دعوت باشگاه مس از وی بود. او پیوند قدیمی با مس کرمان دارد؛ یک بار با فرهاد کاظمی مربیگری این تیم را تجربه کرده اما سال ها بعد وقتی مجتبی تقوی برای هدایت مس به کرمان دعوت شده بود، بار دیگر برای مربیگری به شهر کرمان سفر کرد که در آن سفر اتفاقات ناگواری برای وی رخ داد.

 

1568215

 

موضوع از این قرار بود که در آن دوره زمانی برخی از هواداران مس خواستار سرمربیگری یک مربی بومی در این باشگاه بودند و حضور تقوی و دستیاری بیژن طاهری را بر نمی‌تابیدند. بنابراین در اولین روز حضور طاهری در تمرین مس، چندین نفر با ابزاری که آقا بیژن آن ها را در مصاحبه اختصاصی اش با ورزش سه ذکر کرد، به وی حمله کردند.

طاهری در آن روز آماده اولین حضور در تمرین مس بود که چند فرد مسلح با وسایلی مثل لوله و چاقو و شلنگ به سمت وی هجوم آورده و او را تا زمین فوتبال تعقیب کرده و چند ضربه ای به او وارد می‌کنند. طاهری درباره این صحنه توضیح می‌دهد: «آن ها 30-40 نفر بودند و من تنها، من در مقابل آن ها بی دفاع بودم که محمود لحافدوز لیدر باشگاه مس به دادم رسید و من را از دست آن ها نجات داد و در گوشه ای از ورزشگاه پنهان کرد. قشنگ یادم هست که وقتی این افراد از ضرب و شتم من مطمئن شدند، ورزشگاه را ترک کردند و در خیابان بوق می‌زدند و پرچم تکان می‌دادند انگار چه کار مهمی انجام داده‌اند.»

 

1568217

 

حالا سال ها از آن دوران می‌گذرد و آقا بیژن که مویی هم سفید کرده، بعد از تحمل یک دوره سخت کرونایی، برای اولین بار در یک جمع فوتبالی آفتابی شده. جایی که مدیران باشگاه مس کرمان و مدیرعامل جوان این تیم سعی داشتند با تقدیر از او این خاطره قدیمی را از ذهن این ستاره سابق فوتبال ایران بزدایند.

در این بین رضا رجبی هم تیمی سابق بیژن طاهری هم که مشاور فنی رضا مهاجری است، در این مراسم حضور داشت و خاطرات گذشته ورزشی اش با طاهری را به زبان آورد. این دو که بخشی از دوره پرستاره استقلال در دهه 1360 محسوب می‌شوند، مراسم دیروز را با حلالیت طلبی و ذکر چند خاطره بامزه به اتمام رساندند در حالی که بیژن طاهری تاکید کرد که هیچ کینه ای از کسی به دل ندارد و این ماجرا به تاریخ پیوسته است.

 

این پایان یک داستان عجیب در باشگاه خوشنام مس کرمان است. باشگاهی که مربیان متفاوت و بزرگی را به عنوان سرمربی فوتبال بالای سر داشته و همچنین تعداد زیادی بازیکن مطرح در فوتبال ایران پیراهن نارنجی این تیم را برتن داشته اند و خاطرات متفاوتی از اقامت در کرمان دارند. خاطراتی اغلب خوش مثل بیژن طاهری که تاکید داشت بچه هایش هم در کرمان تحصیل کرده و علاقه زیادی به زندگی در پهنه این شهر کویری دارند.

دیدگاه‌ها